Ιδρυτής-οραματιστής και πάντοτε παρών ο Τρύφων Ολύμπιος, ο οποίος ηγήθηκε μεγαλοπρεπώς και της μεγάλης πομπικής Λαμπαδηδρομίας το βράδι της Παρασκευής.
Από νωρίς της ίδιας μέρας, έγινε και η εκκίνηση του μικρού Μαραθωνίου δρόμου από το κτίριο Μεσογειακών Ψηφιδωτών του Δίου, πίσω από το Μουσείο, μια και οι στενοκέφαλοι, ανεγκέφαλοι ιδιοκτήτες-αρχαιολόγοι του Δίου ή του δοβλετίου του ΚΑΣ, δεν αφήνουν την ομάδα των μαραθωνοδρόμων συμβολικά να ξεκινήσει από τον Ναό του Διός μέσα στον αρχαιολογικό χώρο, εκεί απ' όπου ξεκίνησε την εκστρατεία του στην Ανατολή και ο Αλέξανδρος Γ' ο Μακεδών.
Βλέπετε το "Δίον" δεν ανήκει στους Έλληνες, είναι παντερμαλίδικη ιδιοκτησία (όπως οι περισσσότεροι αρχαιολογικοί χώροι, κάποιου άλλου αρχαιολόγου), το δε Υπουργείο Ελληνικού Σκοταδισμού (Πολιτισμού), όχι μόνον εγκρίνει αυτήν την φασιστο/δικτατορική συμπεριφορά των καταληψιών αρχαιολόγων, αλλά την επαυξάνει κιόλας!
Έτσι, αυτό χαίρεται τους παντερμαλίδες του εντός και εκτός των αρχαιολογικών χώρων, του ΚΑΣ, κι εμείς ατενίζουμε ή χαιρόμαστε τους ιερούς μας χώρους, πίσω από τα κάγκελα και τις κλειδαρότρυπες των περιφράξεων -τρεις η ώρα το μεσημέρι οι χώροι κλείνουν, και το κηφηναριώ/προσωπικό, οδεύει προς τον απογευματινό του ύπνο.
Οι μαραθωνοδρόμοι του Δίου ενδεδυμένοι με ελαφριά αρχαία οπλική εξάρτηση, τερμάρτισαν στον χώρο του υπαιθρίου θεάτρου του Λιτοχώρου αργά το σπόγευμα, αφού διήνυσαν απόσταση 9 ανηφορικών και υπέρ-δύσκολων χιλιομέτρων.
Η πομπική λαμπαδηδρομία (Προμηθέας Λυόμενος) άρχισε το σούρουπο από την κεντρική πλατεία του πανέμορφου Λιτοχώρου, και αφού διήνυσε κάποιες γειτονιές και στενοσόκκακα της μικρής πόλεως εν πλήρη τάξη και θρησκευτική ευλάβεια, κατέληξε και αυτή στο υπαίθριο θέατρο για τη συνέχεια των υπολοίπων προγραμματισμένων δρωμένων της βραδιάς.
Της λαμπαδηδρομίας συμμετείχε πολύς κόσμος με κατάνυξη Επιταφίου θα λέγαμε, επισκέπτες του Λιτοχώρου, χωρίς να κρατούν τις απαραίτητες δάδες (μια και δεν μπορούσαν να βρεθούν τόσες), ή να είναι ντυμένοι αρχαιοπρεπώς, όπως πολλά από τα μέλη των συλλόγων που είχαν το γενικό πρόσταγμα, ή συμμετείχαν της διοργανώσεως και των φετινών "Προμηθείων".
Αλγεινή εντύπωση μας προκάλεσε το άθλιο "μουρμούρισμα" και η εχθρότητα κάποιων κλούβιων "επαγγελματιών" Λιτοχωρινών στο πέρασμα της Πομπής των "Προμηθείων" από τα καταστήματά τους, οι οποίοι δεν σεβάστηκαν, τουλάχιστον, ή δεν εκτίμησαν όπως έπρεπε, τα πάνω από 50.000 ευρώ που τους άφησαν στην αγορά τους το τετραήμερο, οι 3.500 χιλιάδες λαός που ήρθε από τα τέσσερα σημεία του ορίζοντος, να παρακολουθήσει ή να συμμετάσχει ενεργά και ενσυνειδήτως, σ' αυτές τις θαυμάσιες και καθιερωμένες πανελλαδικώς Ελληνικές γιορτές.
Μετά τα δρώμενα στο θέατρο, αρκετός κόσμος κατευθύνθηκε και πάλι προς το "Άλσος του Προμηθέως" (Αϊ Γιάννης εβραϊστί), όπου η βραδιά συνεχίστηκε με πρωτότυπη δημοτική μουσική, κρητική, και συζήτηση στη συνέχεια γύρω από την αρχαία Ελληνική Γραμματεία, Θεογονία. Κεντρικός ομιλητής-συντονιστής, ο γνωστός και από το συγγραφικό του έργο ενάντια στην Εβραιοχριστιανική μασονία προπαγάνδα, κύριος Μιχάλης Καλόπουλος.
Την άλλη μέρα Σάββατο (χθες), την πρωϊνή παράσταση έκλεψαν για 9η συνεχόμενη συμμετοχή και αυτοί στα "Προμήθεια", οι "Κήποι του Επικούρου" Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Αλλά και ο... μονομελής "Κήπος της Αλεξανδρουπόλεως". Καταπληκτικές εισηγήσεις γύρω από την έμπρακτη σήμερα εφαρμογή της φιλοσοφίας του Επικούρου, αυτού του μεγάλου Έλληνα στοχαστή και φιλοσόφου, ο οποίος για εκατοντάδες χρόνια παρέμεινε ξεχασμένος στα χρονοντούλαπα της Ιστορίας. Μέχρι που κάποιοι ρομαντικοί, αλλά και λάτρεις της σχολής του πριν από λίγες δεκαετίες, Έλληνες, τον κάνουν ξανά γνωστό στο ευρύ Ελληνικό κοινό, με την δημιουργία αυτών των "Κήπων" σε πολλούς νομούς της χώρας. Μεγάλη προσωπικότητα ως μέλος του "Κήπου των Αθηνών", ο γενετιστής-γιατρός κ. Χρήστος Γιαπιτζάκης, ο οποίος έχει συγγράψει και ένα ωραιότατο μικρό πόνημα, πάνω στο "Επικουρίων Δόξαι", Εκδόσεις Μάριος Βερέττας (εξαντλημένο).
Το γενικό θέμα των ανακοινώσεων των Επικουρείων στα "Προμήθεια 2014" στον Όλυμπο, είχε τον τίτλο: "Η Βιωματική προσέγγιση της Επικουρείας Φιλοσοφίας".
Για όσους επιθυμούν να γνωρίσουν ή να έλθουν σε επαφή με τους συγχρόνους "Επικουρείους της Θεσσαλονίκης", πληροφορούμε ότι οι συναντήσεις των φίλων για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο 2014, θα πραγματοποιούνται κάθε Τρίτη στις 20.30 στο καφενείο "Λάθε Βιώσας" (Ολύμπου 76 και Τοσίτσα).
Δυστυχώς, ανωτέρα βία δεν μας επέτρεψε να παρακολουθήσουμε και τα απογευματινά δρώμενα στο "Άλσος του Προμηθέως", όπως και τα σημερινά της Κυριακής. Όσοι θέλετε να μάθετε, τι άλλο φοβερό και τρομερό έκαναν πάλι αυτοί... οι ανθρωποφάγοι "ειδωλολάτρες" κατά το μαυροφούστανο και καταραμένο Εβραιοχριστιανικό ιερατείο στον (μ)ιερό χώρο του Αϊγιάννη στον Όλυμπο, δείτε ΕΔΩ: http://promitheia.wordpress.com/2014/06/26/programm2014/
ολόκληρο το πρόγραμμα.
Για το τυπικό και την ιστορία, να πούμε ότι και τα φετεινά "Προμήθεια" οργανωτικά διαχειρίστηκε και πάλι ο Πολιτιστικός Σύλλογος "ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ ΠΥΡΦΟΡΟΣ" ο οποίος έχει και την Νομική ευθύνη, πλαισιωμένος από τους ελληνοπρεπείς συλλόγους και φορείς: "Λατρευτική Κοινότητα ΛΑΒΡΥΣ", "Φιλοσοφική Σχολή ΟΡΦΕΥΣ", "Ομάδα Θρακών", "Κοινότης ΤΕΤΡΑΚΤΥΣ", Ομάδα Φίλων Επικουρείας Φιλοσοφίας “Κήπος της Θεσσαλονίκης”, Ομάδα Φίλων Επικουρείας Φιλοσοφίας “Κήπος των Αθηνών”, Ομάδα "Ε" Ελλήνων, Σύλλογος "Νέα Ακαδημία".
[Σ.σ.σ: Σε σύντομο χρονικό διάστημα, θα δείτε εδώ ένα ολοκληρωμένο ντοκιμαντέρ και από την γύρω περιοχή του Λιτοχώρου, με θέμα τα φετινά "Προμήθεια"].
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.