17ο
Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες
του 21ου Αιώνα
13-
22 Μαρτίου 2015
ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
Αποκαλυπτικά
και εξαιρετικά ανθρώπινα, τα ελληνικά
ντοκιμαντέρ που συμμετέχουν στο 17ο
Φεστιβάλ
Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες
του 21ου αιώνα
ανασυνθέτουν
τη σύγχρονη πραγματικότητα σε όλες τις
εκφάνσεις της. Συνολικά
63
ελληνικά ντοκιμαντέρ, τόσο
στο διεθνές
πρόγραμμα,
όσο και στο ελληνικό
πανόραμα, καλύπτουν ένα ευρύ θεματικό
φάσμα που συγκροτεί
ένα πολύμορφο καλειδοσκόπιο του κόσμου
μας. Πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα,
εικόνες της κρίσης, ανθρώπινα δικαιώματα,
πορτρέτα ανθρώπων με ξεχωριστές ιστορίες
ζωής, Τέχνη, παραδόσεις, αλλά και μνήμες
από το παρελθόν, προσκαλούν το κοινό σε
ένα συναρπαστικό κινηματογραφικό
ταξίδι.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα
πολλά πρόσωπα της πολιτικής διερευνούν
ορισμένα από τα ντοκιμαντέρ του 17ου
Φεστιβάλ. Το Φασισμός Α.Ε. του
Άρη Χατζηστεφάνου εξετάζει το παρελθόν,
το παρόν και το μέλλον του φασισμού, ενώ
το Burning from
the Inside
της Μάρσιας Τζιβάρα κινείται ανάμεσα
σε Βερολίνο και Αθήνα θέτοντας στο
επίκεντρο την κρίσιμη ελληνική
πραγματικότητα. Στην επίσης πολιτικά
φορτισμένη περίοδο της δικτατορίας των
συνταγματαρχών, μας μεταφέρει το
ντοκιμαντέρ Απόδραση από την Αμοργό
του Στέλιου Κούλογλου, με θέμα τη διεθνή
συνομωσία που οργανώθηκε το 1969 με στόχο
την απόδραση του εξόριστου πρώην υπουργού
Γεώργιου Μυλωνά από την Αμοργό. «Μπορεί
η πολιτική να παραμείνει έξω από τα
γήπεδα;» αναρωτιέται το ντοκιμαντέρ
WHAT POLITICA – μια απολιτίκ ποδοσφαιρική
ιστορία του Τάσου Αλευρά, μιλώντας
για τις διαφορετικές όψεις του φαινομένου.
ΚΡΙΣΗ
ΚΑΙ META-ΚΡΙΣΗ
Το
χρονικό της ελληνικής κρίσης και ο
δραματικός της αντίκτυπος αποτυπώνονται
στο ντοκιμαντέρ Agora–Από
τη Δημοκρατία στις Αγορές του
Γιώργου Αυγερόπουλου, ενώ το A
Haircut Story
της Δανάης Στυλιανού εστιάζει στο
κούρεμα καταθέσεων που εφαρμόστηκε
στην Κύπρο πριν από δύο χρόνια. Παράλληλα,
τους Έλληνες ντοκιμαντερίστες απασχολούν
οι επιπτώσεις της κρίσης σε πολλαπλά
επίπεδα. Το φιλμ We
Are Fucked
Sunshine!
της Δέσποινας Γραμματικοπούλου συνθέτει
το πορτρέτο μιας χαμένης γενιάς στη
σύγχρονη Ελλάδα. Το Non
Omnis Moriar
της Θεοδοσίας Γραμματικού εστιάζει
στην απεργία της Ελληνικής Χαλυβουργίας,
ενώ το Emery Tales
των Σουζάνε Mπάουζινγκερ
και Στέλιου Ευσταθόπουλου στους εργάτες
των λατομείων της Νάξου που παλεύουν
για επιβίωση. Σε παρόμοιο κλίμα,
εκτυλίσσεται και το ντοκιμαντέρ Το
ψάρι στο βουνό – Πέραμα της
Στρατούλας Θεοδωράτου, με θέμα την
κατάρρευση της ναυπηγοεπισκευαστικής
βιομηχανίας στο Πέραμα και τα συνακόλουθα
κοινωνικά προβλήματα. Από την άλλη, το
ντοκιμαντέρ Εγώ και οι άλλοι
της Θέλγιας Πετράκη καταγράφει την
καθημερινότητα του Ζάννειου Ιδρύματος
Παιδικής Προστασίας και Αγωγής, το οποίο
έπειτα από 130 χρόνια προσφοράς, παύει
να λειτουργεί το 2013 λόγω κρίσης. Παράλληλα,
το φιλμ Oppression των
Μυρτώς Συμεωνίδου και Νίκου Πανιεράκη
σκιαγραφεί το τοπίο της σύγχρονης
δημοσιογραφίας, τομέα τον οποίο έπληξε
σφοδρά η οικονομική ύφεση.
ΚΟΝΤΡΑ
ΣΤΙΣ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ
Το
ντοκιμαντέρ Μίλαντ, Ο πλανήτης μου
του Μενέλαου Καραμαγγιώλη καταγράφει
τον αγώνα μιας οικογένειας μεταναστών
να ενωθούν ξανά, με την πολύτιμη βοήθεια
της ΜΚΟ «Άρσις». Από την άλλη, το Sam
Roma –
Είμαστε Τσιγγάνοι της Μαρίνας
Δανέζη διεισδύει στα άδυτα των κοινοτήτων
των ρομά για να αναδείξει τις αντιξοότητες
που αντιμετωπίζουν, αλλά και την ιδιαίτερη
κουλτούρα τους.
ΕΚΤΟΣ
ΣΥΝΟΡΩΝ
Στην
Αφρική διαδραματίζονται τρία από τα
ντοκιμαντέρ που θα προβληθούν στη φετινή
διοργάνωση. Το φιλμ Ο Θεός δεν μοιράζει
καραμέλες του Βαγγέλη Καλαμπάκα
αναφέρεται στα ορφανά παιδιά της
Αιθιοπίας και αποτυπώνει την καθημερινότητα
των ιδρυμάτων που τα φιλοξενούν. Στον
απόηχο της τραγικής γενοκτονίας στη
Ρουάντα, επιζώντες και δολοφόνοι
μαθαίνουν να συνυπάρχουν στο ντοκιμαντέρ
A Place
for Everyone
των Άγγελου Ράλλη και Χανς Ούλριχ Γκεσλ,
ενώ το Excision της
Βικτώριας Βελλοπούλου θίγει το ευαίσθητο
ζήτημα της κλειτοριδεκτομής στην Κένυα.
Σε μια άλλη γωνιά του πλανήτη, στο
Τατζικιστάν, το ντοκιμαντέρ The
New Plastic
Road των
Άγγελου Τσαούση και Μυρτώς Παπαδοπούλου
αναλύει τις οικονομικές και κοινωνικές
αλλαγές που συντελούνται σε αυτό το
πρώην τμήμα του «δρόμου του Μεταξιού».
Με επίκεντρο το Θιβέτ, ένα από τα πιο
σημαντικά θρησκευτικά κέντρα του κόσμου,
εκτυλίσσεται το ντοκιμαντέρ Προσκύνημα
των Μαριάννας Αστρακά και Γιώργου
Φωτιάδη.
ΑΠΟ
ΓΕΝΙΑ ΣΕ ΓΕΝΙΑ
Με
παραδόσεις και πρακτικές που μεταβάλλονται
ή χάνονται, καταπιάνονται αρκετά
ντοκιμαντέρ του 17ου ΦΝΘ. Στο Πέρασα
κι εγώ από κει κι είχα παπούτσια από
χαρτί του Βασίλη Λουλέ, οι λαϊκοί
παραμυθάδες της ελληνικής υπαίθρου
αφηγούνται στην κάμερα παραμύθια και
ιστορίες, ως τελευταίοι θεματοφύλακες
της προφορικής αφήγησης. Στο ντοκιμαντέρ
Παπόριας του Στρατή Βογιατζή,
ένας καραβομαραγκός από τη Χίο προσπαθεί
να διασώσει και να διαδώσει τα μυστικά
μιας τέχνης που τείνει να εκλείψει. Από
την άλλη, το ντοκιμαντέρ Μ’ ένα
σμπάρο δυο τρυγόνια της Λώρας
Μαραγκουδάκη ρίχνει μια χιουμοριστική
και εις βάθος ματιά στην επί δεκαετιών
αποδεκτή «παράδοση» της ανοιξιάτικης
λαθροθηρίας στα Ιόνια νησιά. Το Χαίρε
και πιεί ευ της Λένας Αθανασοπούλου
μας ξεναγεί σε οινοποιεία της περιφέρειας
Κεντρικής Μακεδονίας, διερευνώντας το
μύθο και την ιστορία του κρασιού. Σε
διαφορετικό κλίμα, το ντοκιμαντέρ
Καλιαρντά της Πάολας Ρεβενιώτη
καταγράφει την ιστορία της κρυφής
γλώσσας των ομοφυλόφιλων της Ελλάδας
από τη δεκαετία του ’40 ως τη δεκαετία
του ‘80, καθώς και την εξέλιξη
της ομοφυλοφιλικής ζωής στη χώρα.
ΜΕ
ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ
Τα
ντοκιμαντέρ του 17ου ΦΝΘ αναδεικνύουν
τις πολλαπλές όψεις της ανθρώπινης
φύσης. Στο Μάνα της Βάλερυ
Κοντάκος, εδώ και μισό αιώνα οι θαρραλέες
πρωτεργάτιδες του Λυρείου Παιδικού
Χωριού περιθάλπουν παραμελημένα και
κακοποιημένα παιδιά, χωρίς καμία βοήθεια
από το κράτος και την εκκλησία. Μια
εξαιρετικά ανθρώπινη ματιά στο χώρο
της ψυχικής υγείας ρίχνει το ντοκιμαντέρ
Ψ της Καλλιόπης Λεγάκη, μέσα από
εξομολογήσεις ατόμων που έχουν βιώσει
ψυχικές ασθένειες. Το ντοκιμαντέρ ΕΣΥ
να με θυμάσαι του Κωστή Κεκελιάδη
με άξονα το ΕΣΥ, καταγράφει τις συνέπειες
της κατάρρευσης του δημόσιου συστήματος
υγείας και τη διάλυση του κράτους
πρόνοιας. Από την άλλη, ένας καθημερινός,
ανθρώπινος διάλογος εκτυλίσσεται στο
ντοκιμαντέρ Μάλλον… της Άννας
Κεσίσογλου.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Με
φόντο τα πλούσια οικοσυστήματα της
Ελλάδας, το ντοκιμαντέρ Στη φωλιά
του χρόνου του Αλέξανδρου Παπαηλιού,
παρακολουθεί τη διαδρομή και τις σκέψεις
τριών ανθρώπων μέσα σε ένα διάστημα
δεκαπέντε ετών, το οποίο σημαδεύτηκε
από ριζικές αλλαγές στη χώρα. Σε ένα
μικρό νησί διαδραματίζεται το ντοκιμαντέρ
Little Island
του Άγγελου Ψωμόπουλου, με ήρωα έναν
άνθρωπο που, παρά τις αντιξοότητες,
έζησε εκεί μόνος του για 40 χρόνια.
ΞΕΧΩΡΙΣΤΕΣ
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ
Άνθρωποι
με πολύ ιδιαίτερες ιστορίες ζωής
δεσπόζουν σε πολλά από τα ντοκιμαντέρ
του Φεστιβάλ. Στο φιλμ Η αρχαιολόγος
του Κίμωνα Τσακίρη, μια δραστήρια
αρχαιολόγος στη Δυτική Μακεδονία, δίνει
την τελευταία μάχη της καριέρας της με
σκοπό να σώσει ένα μεγάλο αρχαιολογικό
χώρο. Το ντοκιμαντέρ Ολυμπία
του Σταύρου Ψυλλάκη, παρακολουθεί την
ομώνυμη πρωταγωνίστρια, μια έγκυο
καρκινοπαθή. Από την άλλη, στο Un
Condor του Γιάννη
Κολόζη, ο αυτοεξόριστος –λόγω Πινοτσέτ-
χιλιανός Σέρχιο Κοντρέρας επισκέπτεται
την πατρίδα του έπειτα από 38 χρόνια. Στο
Dan Georgakas
– Επαναστάτης της Διασποράς του
Κώστα Βάκκα, ο ελληνικής καταγωγής
Αμερικανός ποιητής, συγγραφέας,
κινηματογραφικός κριτικός και ακτιβιστής
της Αριστεράς Νταν Γεωργακάς,
αυτοβιογραφείται μπροστά στην κάμερα,
ενώ το φιλμ Παύλος-Ένας ασυνήθιστος
βασιλιάς του Νίκου Πολίτη, σκιαγραφεί
το πορτρέτο του βασιλιά Παύλου, με
άγνωστα στιγμιότυπα της πορείας του. Ο
Παναγιώτης Ευαγγελίδης στο La
vida pura
αποτυπώνει την καθημερινότητα του
Τζόνι, ενός 25χρονου Βαρκελονέζου
πορνοστάρ. Στο Έλντα, μια γέννα
του Χρίστου Ξενιτόπουλου, μια μαία
προτείνει στις γυναίκες έναν εναλλακτικό
τρόπο τοκετού στο σπίτι, ενώ στο Νανά
της Λάρα Κρίστεν μια εβδομηντάχρονη
τρανσέξουαλ που ζει στη Θεσσαλονίκη
αφηγείται αφοπλιστικά στο φακό στιγμές
από τη ζωή της.
ΕΙΚΟΝΕΣ
ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ
Ένα
ποιητικό οδοιπορικό στο χθες και το
σήμερα της Αρκαδίας πραγματοποιεί το
ντοκιμαντέρ Αρκαδία χαίρε του
Φίλιππου Κουτσαφτή. Στις θηριωδίες των
ναζί στη νότια Κρήτη εστιάζει το
ντοκιμαντέρ Πυρπόληση γυναικών στην
Καλή Συκιά-«Ολοκαύτωμα» από Γερμανούς
Ναζί κατά τη διάρκεια της κατοχής
του Τάσου Μπιρσίμ, ενώ τα Γεγονότα
στη Φώκαια 1914 των Ανιές Σκλάβου και
Στέλιου Τατάκη εξιστορούν το χρονικό
της βίαιης μετατόπισης του ελληνικού
πληθυσμού από τις Ιωνικές αποικίες της
Μικράς Ασίας. Το ντοκιμαντέρ Χαλκηδόνα
του Γρηγόρη Οικονομίδη καταγράφει την
ιστορική εξέλιξη της ομώνυμης συνοικίας
της Κωνσταντινούπολης, μέσα από μαρτυρίες,
αρχειακό και σύγχρονο υλικό. Με αφετηρία
τη γερμανική κατοχή, στην ταινία Παράδοξη
πατρίδα του Νίκου Ασλανίδη, η
πολιτική, η Ιστορία και οι οικογενειακοί
δεσμοί συμπλέκονται με απροσδόκητο
τρόπο. Το ντοκιμαντέρ Αμαρτωλά
κρανία; του Μανώλη Δημελλά, διερευνά
τη μυστηριώδη ομερτά που καλύπτει την
εκτέλεση τριών νεαρών αγοριών από την
Κάρπαθο, κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Στις Πολυαγαπημένες μέρες του
Κωνσταντίνου Πατσαλίδη, οι κάτοικοι
ενός μικρού κυπριακού χωριού θυμούνται
νοσταλγικά τα γυρίσματα μιας χολιγουντιανής
ταινίας που έγιναν στον τόπο τους το
’70, ενώ Το πέρασμα του κομήτη Ρεμπώ
από την Κύπρο του Κώστα Νταντινάκη
αναφέρεται στην πολυτάραχη ζωή του
γάλλου λογοτέχνη, δίνοντας έμφαση στη
σχέση του με την Κύπρο.
ΤΕΧΝΗ
ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΠΛΑΝΟ
Ποικίλες
μορφές τέχνης αναδεικνύονται σε πολλά
από τα ντοκιμαντέρ της φετινής διοργάνωσης.
Στο Εδώ δεν υπάρχει άσυλο του
Μιχάλη Καφαντάρη αναβιώνει η ανεξάρτητη
μουσική σκηνή της Αθήνας της δεκαετίας
του ’80, άρρηκτα συνδεδεμένη με τις
έντονες πολιτικοκοινωνικές συνθήκες
της εποχής. Σε διαφορετικό κλίμα, το
φιλμ Με αναμνήσεις και τραγούδια
της Στέλας Παπαστεφάνου παρουσιάζει
τη χορωδία της Ισραηλιτικής Κοινότητας
Θεσσαλονίκης, ενώ το Όταν αρχίζει
το τραγούδι του Γιάννη Πόθου μας
καλεί να μοιραστούμε το ιδιαίτερο
τραγούδι μιας νεαρής τυφλής κοπέλας με
αυτισμό. Από την άλλη, το γκράφιτι, η
τέχνη του δρόμου και του αστικού τοπίου
ως μορφή έκφρασης και αντίδρασης,
κυριαρχεί στο ντοκιμαντέρ Ζωντανοί
μες το τσιμέντο του Γιώργου Γκουνέζου,
ενώ η ταινία Fragile
της Μαρίας Λεωνίδα ξετυλίγει το
τελετουργικό ταξίδι ενός αγάλματος.
Γυναίκες που χορεύουν (το ανδροκρατούμενο)
χιπ χοπ στη σύγχρονη Αθήνα, πρωταγωνιστούν
στο ντοκιμαντέρ Τα θηλυκά είναι εδώ
της Ναταλίας Κουτσούγερα, ενώ το Dancing
to Connect
– Χορεύω άρα επικοινωνώ των Μαρίας
Δαμκαλίδη, Λεωνίδα Κωνστανταράκου και
Σταύρου Πετρόπουλου (Alaska),
εστιάζει στο ομότιτλο επιτυχημένο
εκπαιδευτικό πρόγραμμα χορού για εφήβους
της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών του
Ιδρύματος Ωνάση. Στο ντοκιμαντέρ Το
χούφταλο του Χρίστου Καλλίτση, ο
ποιητής Ντίνος Χριστιανόπουλος περιγράφει
μια αθέατη πλευρά της ενδοοικογενειακής
βίας, ενώ στο On.
Off.
της Ομάδας Ντοκιμαντέρ Animart
2014 ο ποιητής και στιχουργός Μιχάλης
Γκανάς συνομιλεί με έξι κατοίκους του
Μονοδενδρίου.
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΑ
ΠΟΡΤΡΕΤΑ
Από
τα ορεινά τοπία των Ανωγείων μέχρι τις
ερήμους της Αυστραλίας, εκτυλίσσεται
η ιστορία της πολυτάλαντης οικογένειας
Ξυλούρη στο ντοκιμαντέρ Μια
οικογενειακή υπόθεση της Αγγελικής
Αριστομενοπούλου. Το φιλμ David
Kennedy,
Σμιλεύοντας τη ζωή του Άγγελου
Κοβότσου αποκαλύπτει το ταλέντο και
τις εμμονές του γλύπτη Ντέιβιντ Κένεντι.
Ο ομότεχνός του Γκέλας Κεσσίδης,
γεωργιανός καλλιτέχνης ελληνικής
καταγωγής, πρωταγωνιστεί στο ντοκιμαντέρ
Γκέλας του Σπύρου Αμοιρόπουλου,
ενώ στην ταινία Samios
της Μαρίας Γιαννούλη ο ζωγράφος Παύλος
Σάμιος μας προσκαλεί να γνωρίσουμε τον
καλλιτεχνικό κόσμο του. Το ντοκιμαντέρ
Ο Εθνικός Κωστής Παλαμάς-Το υπέρτατο
λουλούδι του λόγου του Σταμάτη
Τσαρουχά φωτίζει τις άγνωστες πτυχές
του σπουδαίου εθνικού μας ποιητή, ενώ
το Σ’ αγαπώ. Ελογοκρίθη! του
Φώτη Συμεωνίδη εστιάζει στον ποιητή
της Θεσσαλονίκης Τόλη Νικηφόρου. Στο
Lowland του Μένιου
Καραγιάννη, ο συνθέτης Απόστολος
Δημητρακόπουλος μυεί το κοινό στον
ιδιαίτερο σύμπαν του δημιουργού, ενώ
στο ντοκιμαντέρ Διώνη του Θάνου
Ψυχογυιού το γυναικείο πολυφωνικό
φωνητικό σχήμα Διώνη αποκαλύπτει στο
θεατή πόσο δημιουργικά συνδυάζεται το
παραδοσιακό με το σύγχρονο τραγούδι.
17ο
Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες
του 21ου Αιώνα
13-
22 Μαρτίου 2015
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ
ΤΑΙΝΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
ΤΟΥ
17ου ΦΝΘ
Φέτος,
η Αγορά Ντοκιμαντέρ του 17ου
Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης,
η οποία υποστηρίζεται από το ευρωπαϊκό
πρόγραμμα Creative Europe MEDIA, φιλοξενεί 4
ελληνικές ταινίες στο τμήμα Docs
in Progress.
Να
σημειωθεί ότι για τέταρτη χρονιά, η
Αγορά Ντοκιμαντέρ
διοργανώνει
(18-20/3/2015)
την
επιτυχημένη σειρά συζητήσεων «Market
Talks»,
όπου
διακεκριμένοι επαγγελματίες του
κινηματογραφικού χώρου (Guy
Knafo–
ιδρυτής της γαλλικής εταιρείας διανομής
10Francs,
Melanie
Iredale
- αναπληρώτρια
διευθύντρια του
Sheffield
Doc/Fest
και Mohamed
Soueid
–εκπρόσωπος τηλεοπτικού δικτύου Al
Arabiya),
θα δώσουν χρηστικές
πληροφορίες
και πρακτικές
συμβουλές
στους έλληνες και ξένους ντοκιμαντερίστες.
Παράλληλα, στο πλαίσιο της Αγοράς
Ντοκιμαντέρ, η Ελένη Χανδρινού, σύμβουλος
Ευρωπαϊκών Χρηματοδοτικών Προγραμμάτων,
θα παρέχει συμβουλές σε έλληνες και
ξένους σκηνοθέτες και παραγωγούς όσον
αφορά στα χρηματοδοτικά
προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
DOCS
IN PROGRESS
Τα
Docs in Progress της Αγοράς Ντοκιμαντέρ
του 17ου ΦΝΘ είναι συνολικά
7 ταινίες από τα Βαλκάνια και τη
Μεσόγειο, οι οποίες απευθύνονται
αποκλειστικά στους ειδικούς καλεσμένους
της Αγοράς και παρουσιάζονται στους
παραγωγούς, εκπροσώπους πωλήσεων (sales
agents), διανομείς και εκπροσώπους φεστιβάλ
που θα είναι παρόντες στη φετινή
διοργάνωση. Φέτος, για πρώτη χρονιά στα
Docs in Progress, η ελληνική εταιρία post-production
2|35 Inc προσφέρει
βραβείο σε υπηρεσίες post-production αξίας
15.000 ευρώ.
Οι
ελληνικές ταινίες που συμμετέχουν στο
τμήμα Docs in Progress είναι οι εξής:
1)
Lafcadio Hearn: His Journey to Ithaca, Σκηνοθεσία:
Κωνσταντίνος Γιάνναρης, Παραγωγή: Hisami
Kuroiwa, Eric Nyari, Εταιρεία Παραγωγής: Journey to
Ithaca, LLC, Συμπαραγωγή: Eve Gabereau (Soda Pictures),
ΗΠΑ/ Μεγάλη Βρετανία/ Ιαπωνία/ Ελλάδα
2)
Ο πιο μακρύς δρόμος, Σκηνοθεσία:
Μαριάννα Οικονόμου, Παραγωγή: Δάφνη
Πανοπούλου, Εταιρεία Παραγωγής: Stefi &
Lynx, Συμπαραγωγή: Taavi Vartia (Taavia Productions), Με
την υποστήριξη: ΝΕΡΙΤ, Ελλάδα/ Φινλανδία
3)
Επόμενη στάση: Ουτοπία, Σκηνοθεσία:
Απόστολος Καρακάσης, Παραγωγή: Marco
Gastine, Εταιρεία Παραγωγής: Minimal Films,
Συμπαραγωγή: Carl Ludwig Rettinger (Lichtblick Film), Με
την υποστήριξη: ΕΚΚ, ΝΕΡΙΤ, Ελλάδα/
Γερμανία
Καθώς
και σε ελληνική συμπαραγωγή, η ταινία:
4)
All the Rage, Σκηνοθεσία: Michael Galinsky, Suki
Hawley, David Beilinson Παραγωγή: Michael Galinsky, Εταιρεία
Παραγωγής: Rumur, Συμπαραγωγή: David Beilinson,
Πάνος Παπαχατζής (Argonauts Productions), Με την
υποστήριξη: Kickstarter, ΗΠΑ/ Ελλάδα
DOCS
IN THESSALONIKI / EDN PITCHING FORUM
2015
Το
Docs in Τhessaloniki / EDN
Pitching Forum 2015 διοργανώνεται από το
Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ντοκιμαντέρ EDN,
σε συνεργασία με το 17ο Φεστιβάλ
Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης - Εικόνες του
21ου Αιώνα και με την
υποστήριξη του Ευρωπαϊκού Προγράμματος
Creative Europe
ΜEDIA, στο πλαίσιο της Αγοράς Ντοκιμαντέρ
του Φεστιβάλ. To ετήσιο αυτό «διεθνές
ραντεβού» περιλαμβάνει συζητήσεις για
την παραγωγή και pitching επιλεγμένων
σχεδίων ντοκιμαντέρ απ’ όλο τον κόσμο,
μέσω εντατικών εκπαιδευτικών συναντήσεων
και ανοιχτών στο κοινό συναντήσεων
pitching. Με αυτό τον τρόπο, δίνει την ευκαιρία
στους έλληνες και ξένους επαγγελματίες
του οπτικοακουστικού χώρου, να παρουσιάσουν
και να προωθήσουν το έργο τους, σε
τηλεοπτικούς σταθμούς της χώρας μας,
αλλά και του εξωτερικού.
Να
σημειωθεί ότι στο Docs
in Thessaloniki
/ EDN Pitching
Forum 2015 φέτος συμμετέχει
και ένα project με
ελληνική συμπαραγωγή:
-
The
Forest in Me,
Σκηνοθεσία: Rebecca E. Marshall,
Παραγωγή: Βασίλης
Χρυσανθόπουλος, Kasia
Skibinska, Nicole Stott, Mark Johnston, plays2place productions,
Ελλάδα / Μεγ.
Βρετανία
*****
Σ.Σ.Σ.: Αυτό που διαβάσατε είναι Δ.Τ. Ελληνικής υπηρεσίας, γραφείου, το οποίο σέβεται, εκτιμά, αγαπά και προωθεί επίσημα την Ελληνική γλώσσα! Με την σφραγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού!
Είναι θλιβερό και εμετικό μαζί, όλη αυτή η δίγλωσση αρλουμποφράγκικη αηδία, κείμενο ακατανόητο και αδιάβαστο από τους περισοτέρους, ποιος τους υποχρεώνει άραγες να γράφουν σ' αυτή την αηδιαστική γλώσσα, γραφή, και τι νομίζουν ότι κάνουν; Πέρα από το να δολοφονούν εν ψυχρώ τα ελληνικά; Τα οποία στο τέλος θα γίνουν από καλύτερη, η χειρότερη γλώσσα των ανθρώπων επί της γης! Χειρότερη κι από τα σουαχίλι!.. Κρίμα!..
Στην αρχή είπαμε να πετάξουμε το κείμενο στα σκουπίδια, αλλά το βάλαμε επίτηδες για να αηδιάσετε κι εσείς, όπως κι εμείς...
Ειλικρινά, προκαλούμε τον οποιονδήποτε, να μας πει, που; σε ποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα συμβαίνει αυτή η πολυγλωσσία, λεκτική και γραφική αηδία σε κείμενο; Και τι άκρη μπορεί να βγάλει ο απλός αναγνώστης μ' αυτές τις σούπερ ανοησίες; Πως μπορεί να διαβάσει σε ένα αλφάβητο που δεν γνωρίζει καν, δεν είναι ένα ξένο αλφάβητο που χρησιμοποιείται μόνον, αλλά πολλά -όποιο αρχίδι συναστρέφεται κάποιον αλλοδαπό, ενδίδει δουλοπρεπώς και στην ναόητη γλώσσα του! ΟΛΕΣ οι ελληνικές εταιρείες ή καλλιτέχνες (σκηνοθέτες) που βγήκαν έξω από την γειτονιά τους, πέταξαν την ελληνική και ενδύθηκαν την αρλουμποφράγκικη, ως δείγμα ανωτέρας ποιότητος και αξίας της ξευτιλισμένης πολλές φορές, δουλειάς τους! Νομίζοντας έτσι ότι θα κερδίσουν πόντους, αλλά και χωρίς ίχνος ελληνικής συνειδήσεως για μία γλώσσα και έναν πολιτισμό, ο οποίος δεν προσέφερε απλά, στο διεθνές στερέωμα, αλλά δημιούργησε τα ΠΑΝΤΑ!
Κοκκινήσαμε όλα τα αρλουμποφράγκια στο κείμενο, και ζητούμε μεταφραστή να μας πει πως ακούγονται, ή τι εννούν όλες αυτές οι σαχλές λέξεις-χλέμπες;
Είναι το τελευταιο κείμενο που καταχωρούμε εδώ στο εμμετικό αυτό είδος, δεν πρόκειται να ξαναβάλουμε ποτέ αλλο, απ' όπου κι αν προέρχεται...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.