ΕΡΤ, 3ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησης πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους, "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται. - Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΔΩ (Συνερ/να Κανάλια): www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ: ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΧΑΟΣ *** ΧΑΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ *** 20 Ε/6μ - 30 Ε/12μ

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ


"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ: Οι λογαριασμοί μας στο “Πανοράμιο” μηδενίστηκαν αυτοβούλως. ΜΗΝ τους ψάχνετε...

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ δημοσιεύουν Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης.


Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2013

ΤΡΑΒΙΑΤΑ, ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Η ΤΡΑΒΙΑΤΑ
Το αριστούργημα του Βέρντι στο Μέγαρο Μουσικής
12 και 13 Οκτωβρίου


Ο Οργανισμός Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και τα 48α Δημήτρια παρουσιάζουν τη διαχρονική όπερα του Τζουζέπε Βέρντι "Τραβιάτα". Η τραγική ερωτική ιστορία που συναρπάζει το κοινό για περισσότερα από 150 χρόνια από την ημέρα που ανέβηκε στη σκηνή της Βενετίας (1853), έρχεται στη Θεσσαλονίκη για δύο μοναδικές παραστάσεις από τη γαλλική Όπερα Νομάντε.
Πρόκειται για ένα από τα δημοφιλέστερα έργα στο είδος της όπερας που γοητεύει με την ένταση της οπερετικής μουσικής της και την άρτια δομημένη δραματική της υπόθεση. Η Τραβιάτα (Παραστρατημένη), πραγματεύεται ένα θέμα άφθαρτο στην πορεία του χρόνου, τον παράνομο έρωτα του νεαρού Αλφρέντο με την ώριμη εταίρα Βιολέτα. Οι συναισθηματικές διακυμάνσεις, που γίνονται εντονότερες χάρη στις συνθέσεις του Βέρντι, κρατούν το κοινό σε ένταση καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου, μέχρι το τραγικό τέλος του.
Η Μαρία Μπελίδου μουσικός,  γράφει για την όπερα «Η όπερα Τραβιάτα θεωρείται η πιο εσωστρεφής όπερα του Βέρντι. Θα μπορούσε να πει κανείς, ότι πρόκειται για «όπερα δωματίου». Για ν’ αναδείξει αυτήν την εσωστρέφεια ο
Βέρντι, χρησιμοποιεί μια σχετικά μικρή ορχήστρα, που θεωρείται συντηρητική ακόμα και με τα κριτήρια εκείνης της εποχής. Η δυναμική της όπερας βρίσκεται στο διάχυτο από τις πρώτες κιόλας νότες του αρχικού Πρελούδιου λυρισμό και στη μελαγχολική διάθεση που επικρατεί σ’ ολόκληρο το έργο. Η υπόθεση εκτυλίσσεται συναρπαστικά χάρη στην ψυχολογική ευστοχία της μουσικής. Η εισαγωγή της όπερας αποτελείται από σαράντα ένα μέτρα χωρισμένα σε τρία μέρη. Παρά τη μικρή τους έκταση, παρουσιάζουν μια μικρογραφία της Βιολέτας, αποδίδοντας με ευστοχία την προσωπικότητά της και υποδηλώνοντας το μοιραίο τέλος της. Όλα τα θέματα της αρχικής αυτής εισαγωγής επανεμφανίζονται κατά τη διάρκεια της όπερας μεταλλαγμένα. Μόνο τα επτά πρώτα μέτρα, αυτά που συμβολίζουν την ασθένεια της Βιολέτας, επαναλαμβάνονται απ’ το συνθέτη αυτούσια, προτού αρχίσει η ανάπτυξη και η επεξεργασία τους στην αρχή της εισαγωγής της τρίτης πράξης.
Η Τραβιάτα είναι ουσιαστικά μια όπερα για πριμαντόνα. Σύμφωνα με τον συνθέτη, η επιτυχία της παράστασης έγκειται στην ερμηνεία της Βιολέτας. Ο Βέρντι σχεδίασε αυτόν τον ρόλο για μια τραγουδίστρια προικισμένη συναισθηματικά και φωνητικά. Ο ρόλος απαιτεί σοπράνο κολορατούρα στην πρώτη πράξη, λυρική στη δεύτερη και δραματική στην τρίτη. Επιπλέον, στην τρίτη πράξη, η Βιολέτα πρέπει να διαβάσει ένα γράμμα  και να φτάσει στο παρλάντο του τέλους όπου για τη συλλαβική αντιμετώπιση του κειμένου απαιτούνται ικανότητες ηθοποιού. Όπως και στονΤροβατόρε, έτσι και στη Τραβιάτα, η φωνή της σοπράνο είναι αυτή που κυριαρχεί, είναι η πρωταγωνίστρια.»

Σκηνοθεσία: Πιέρ Θιριον-Βαλέ - Σκηνικά: Φρανκ Αρασιλ - Κοστούμια: Βερονίκη Ενριό - Φωτισμοί: Βερονίκη Μαρσί - Βιολέτα: Νορίκο Ουράτα - Αλφρέντο: Ξιν Γουόνγκ - Τζιόρτζιο: Πιέρ-Υβέ Προυβό - Ανίνα: Τζένη Νταβιέ - Φλόρα: Ανιέ Λοέρ - Βαρώνος Ντουπόλ:Ρονάν Αρώ - Γκαστόν: Φρανσουά Λιλαμάν - Μαρκησία Οντινί: Σαμουέλ Μπιγκό - Ντοτόρε Κρένβιλ: Χαλμάρ Βιτρότι Βεντούρα

Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης / Διεύθυνση ορχήστρας:Αμορί Ντου Κλώς

Με ελληνικούς υπέρτιτλους

Παραστάσεις:
Σάββατο 12 & Κυριακή 13 Οκτωβρίου
Ώρα: 20:30 - Τιμές εισιτηρίων: 30€, 25€, 20€, 15€, 10€ (μαθητικά-φοιτητικά-σπουδαστές ωδείων-κάτοχοι κάρτας ανεργίας)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.