ΕΡΤ, 3ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησης πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους, "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται. - Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΔΩ (Συνερ/να Κανάλια): www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ: ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΧΑΟΣ *** ΧΑΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ *** 20 Ε/6μ - 30 Ε/12μ

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ


"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ: Οι λογαριασμοί μας στο “Πανοράμιο” μηδενίστηκαν αυτοβούλως. ΜΗΝ τους ψάχνετε...

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ δημοσιεύουν Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης.


Τετάρτη 12 Ιουνίου 2019

ΣΙΝΕΜΑ ΜΕ ΘΕΑ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ



Σινεμά με Θέα 2019
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης,
10/6-18/7 KAI 26/8-19/9
Δροσερό σινεμά στο καλύτερο θερινό της Θεσσαλονίκης

Το πιο αγαπημένο θερινό σινεμά της Θεσσαλονίκης είναι ξανά μαζί σας. Καλοκαιρινές κινηματογραφικές βραδιές προσφέρουν και φέτος το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Οι δυο κορυφαίοι πολιτιστικοί θεσμοί διοργανώνουν για πέμπτη συνεχή χρονιά το «Σινεμά με Θέα» στο πιο όμορφο σημείο της πόλης, την οροφή του κτιρίου Μ2 του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, με υπέροχη θέα στο Θερμαϊκό Κόλπο, και προτείνουν μοναδικές ταινίες.
Το «Σινεμά με Θέα» είναι ένας θερινός κινηματογράφος που ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2015 και έγινε στέκι για τους σινεφίλ της πόλης. Είναι η πιο δροσερή και οικονομική πρόταση εξόδου για όσους θα βρίσκονται το καλοκαίρι στη Θεσσαλονίκη, από τις 10 Ιουνίου έως τις 18 Ιουλίου και από τις 26 Αυγούστου έως τις 19 Σεπτεμβρίου. 


Οι 20 ταινίες πρόσφατης παραγωγής που θα προβληθούν ξεχώρισαν και αγαπήθηκαν από το σινεφίλ κοινό. Στο «Σινεμά με Θέα» θα παρακολουθήσουμε συναρπαστικές ιστορίες, με διάσημους πρωταγωνιστές, από αγαπημένους σκηνοθέτες:

►Διάσημοι σκηνοθέτες υπογράφουν τέσσερις ταινίες: ο Ασγκάρ Φαραντί σκηνοθετεί τους Πενέλοπε Κρουζ, Χαβιέ Μπαρδέμ και Ρικάρντο Νταρίν στο συναρπαστικό Το ξέρουν όλοι και ο Μπρυνό Ντιμόν σκηνοθετεί την ανατρεπτική κωμωδία Οικογένεια Βαν Πέτεγκεμ. Ο Μισέλ Χαζαναβίσιους βάζει κάτω από το μικροσκόπιο την ερωτική ζωή και την καριέρα του Ζαν-Λικ Γκοντάρ στο Γκοντάρ, αγάπη μου, ενώ ο Γκας βαν Σαντ σκηνοθετεί τον Χοακίν Φοίνιξ στο Μην ανησυχείς, δεν θα φτάσει μακριά με τα πόδια.

►Η αγγλική λογοτεχνία έχει την τιμητική της σε δύο ταινίες που αγαπήθηκαν από κοινό και κριτικούς: ο Γουίτ Στίλμαν μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη το διασκεδαστικό Έρωτες και Φιλίες της Τζέιν Όστεν, ενώ ο Ρούπερτ Έβερετ ενσαρκώνει τον Όσκαρ Ουάιλντ στο «προσωπικό» κινηματογραφικό στοίχημα Ευτυχισμένος Όσκαρ.

►Βραδιές γεμάτες περιπέτεια υπόσχονται δύο ταινίες: το Μια Αμερικάνικη Ληστεία του Μπαρτ Λέιτον, το οποίο περιλαμβάνει ένα νεανικό, πολλά υποσχόμενο, καστ και το Δέκα Ύποπτοι για Φόνο, βασισμένο σε αστυνομικό μυθιστόρημα της Τζέιν Όστεν, το σενάριο του οποίου έγραψε ο Τζούλιαν Φέλοους.

►Δύο διάσημα δίδυμα βρίσκονται στο επίκεντρο δύο ταινιών. Το ένα είναι οι κινηματογραφικοί σταρ του βωβού σινεμά Σταν και Όλι στο Χοντρός και Λιγνός του Τζον Σ. Μπέιρντ. Το δεύτερο έρχεται από τον χώρο του τένις στο Όλα για τη Δόξα του Γιάνους Μετς.

►Οι ερωτικές σχέσεις των Γάλλων βρίσκονται στο επίκεντρο δύο δροσερών ταινιών. Δύο γυναίκες διεκδικούν τον ίδιο άνδρα στο Πού θα κοιμηθείς απόψε; της Αλεξάντρα Λεκλέρ, ενώ ο Μορίς Μπαρτελεμί θυμάται παλιούς έρωτες στην ταινία Οι πρώην.

► Μια ιδιαίτερη σκηνοθετική ματιά μάς αποκαλύπτουν δύο ταινίες: η ποιητική, βωβή ταινία Το Σουτιέν του Βάιτ Χέλμερ και το ευαίσθητο και λυρικό Ονειρεύομαι σε άλλη γλώσσα του Ερνέστο Κοντρέρας.

►Δύο ιταλοί σκηνοθέτες ισορροπούν κωμωδία και δράμα σε δυνατές ταινίες:
Το Χάσαμε το δρόμο... Στοπ! του Αντόνιο Αλμπανέζε μιλά για την ξενοφοβία στα χρόνια της μεγαλύτερης σύγχρονης μεταναστευτικής κρίσης και το Ταξίδι Αναψυχής του Πάολο Βίρτζι είναι το τρυφερό road movie ενός ηλικιωμένου ζευγαριού.

►Οι 30άρηδες σε κρίση εκπροσωπούνται στην ταινία του Βασίλη Χριστοφιλάκη, μια κωμωδία που εμπνέεται από τα φιλμ του Γούντι Άλεν για να μιλήσει για τις νευρώσεις ενός νέου στη σύγχρονη Ελλάδα.

Η ηλεκτρονική προπώληση εισιτηρίων για τις ταινίες του «Σινεμά με Θέα» έχει ξεκινήσει μέσω της ιστοσελίδας του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης στη διεύθυνση www.tch.gr.

Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης – οροφή του κτιρίου Μ2
Τιμές εισιτηρίων: 5€ (γενική είσοδος), 

4€ (μειωμένο και CineΚάρταF της περιόδου 2018-2019)

Σινεμά με Θέα 2019
Ιούνιος
Ώρα Έναρξης: 21:30

•    Δευτέρα 10/06 και Τρίτη 11/06 / Χοντρός και Λιγνός
•    Τετάρτη 12/06 και Πέμπτη 13/06 / Οικογένεια Βαν Πέτεγκεμ
•    Δευτέρα 17/06 και Τρίτη18/06 / Πού θα κοιμηθείς απόψε;
•    Τετάρτη 19/06 και Πέμπτη 20/06 / The Florida Project
•    Δευτέρα 24/06 και Τρίτη 25/06 / Έρωτες και φιλίες
•    Τετάρτη 26/06 και Πέμπτη 27/06 / Ευτυχισμένος  Όσκαρ

Ιούλιος
•    Δευτέρα 1/07 και Τρίτη 2/07 / Οι πρώην
•    Τετάρτη 3/07 και Πέμπτη 4/07 / Μια αμερικανική ληστεία
•    Δευτέρα 8/07 και Τρίτη 9/07 /  Ταξίδι αναψυχής
•    Τετάρτη 10/07 και Πέμπτη 11/07 / Μην ανησυχείς, δε θα φτάσει μακριά με τα πόδια
•    Δευτέρα 15/07 και Τρίτη 16/07 /  Too Much info Clouding Over my Head
•    Τετάρτη 17/07 και Πέμπτη 18/07 / Dogman

Αύγουστος
Ώρα Έναρξης: 21:00

•    Δευτέρα 26/08 και Τρίτη 27/08 / To ξέρουν όλοι
•    Τετάρτη 28/08 και Πέμπτη 29/08 / Καλοκαιρινές νύχτες 

Σεπτέμβριος

•    Δευτέρα 2/09 και Τρίτη 3/09 / Ονειρεύομαι σε άλλη γλώσσα
•    Τετάρτη 4/09 και Πέμπτη 5/09 / Χάσαμε το δρόμο…Στοπ!
•    Δευτέρα 9/09 και Τρίτη 10/09 / Borg vs. McEnroe: όλα για τη δόξα
•    Τετάρτη 11/09 και Πέμπτη 12/09 / Το σουτιέν
•    Δευτέρα 16/09 και Τρίτη 17/09 / Δέκα ύποπτοι για φόνο
•    Τετάρτη 18/09 και Πέμπτη 19/09 / Γκοντάρ, αγάπη μου

Πρόγραμμα προβολών

ΙΟΥΝΙΟΣ & ΙΟΥΛΙΟΣ (Ώρα έναρξης 21:30)

•    Δευτέρα 10/06 και Τρίτη 11/06   Χοντρός και Λιγνός  του Τζον Σ. Μπέιρντ
•    Τετάρτη 12/06 και Πέμπτη 13/06  Οικογένεια Βαν Πέτεγκεμ του Μπρυνό Ντιμόν
•    Δευτέρα 17/06 και Τρίτη18/06 Πού θα κοιμηθείς απόψε; της Αλεξάντρα Λεκλέρ
•    Τετάρτη 19/06 και Πέμπτη 20/06 The Florida Project του Σον Μπέικερ
•    Δευτέρα 24/06 και Τρίτη 25/06 Έρωτες και φιλίες του Γουίτ Στίλμαν
•    Τετάρτη 26/06 και Πέμπτη 27/06 Ευτυχισμένος Όσκαρ του Ρούπερτ Έβερετ
•    Δευτέρα 1/07 και Τρίτη 2/07 Οι πρώην του Μορίς Μπαρτελεμί
•    Τετάρτη 3/07 και Πέμπτη 4/07 Μια αμερικάνικη ληστεία του Μπαρτ Λέιτον
•    Δευτέρα 8/07 και Τρίτη 9/07 Ταξίδι αναψυχής του Πάολο Βίρτζι
•    Τετάρτη 10/07 και Πέμπτη 11/07 Μην ανησυχείς, δεν θα φτάσει μακριά με τα πόδια του                             Γκας βαν Σαντ
•    Δευτέρα 15/07 και Τρίτη 16/07  (Σαχλός αρλουμποφράγκικος τίτλος) του Βασίλη Χριστοφιλάκη
•    Τετάρτη 17/07 και Πέμπτη 18/07 Σκυλάνθρωπος, του Ματέο Γκαρόνε

ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ & ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ (Ώρα έναρξης: 21:00)
•    Δευτέρα 26/08 και Τρίτη 27/08 To ξέρουν όλοι του Ασγκάρ Φαραντί
•    Τετάρτη 28/08 και Πέμπτη 29/08 Καλοκαιρινές νύχτες της Ελάιζα Μπάινουμ
•    Δευτέρα 2/09 και Τρίτη 3/09 Ονειρεύομαι σε άλλη γλώσσα του Ερνέστο Κοντρέρας
•    Τετάρτη 4/09 και Πέμπτη 5/09 Χάσαμε το δρόμο…Στοπ! του Αντόνιο Αλμπανέζε
•    Δευτέρα 9/09 και Τρίτη 10/09 Όλα για τη δόξα, του Γιάνους Μετς
•    Τετάρτη 11/09 και Πέμπτη 12/09 Το σουτιέν, του Βάιτ Χέλμερ
•    Δευτέρα 16/09 και Τρίτη 17/09 Δέκα ύποπτοι για φόνο, του Ζιλ Πακέ - Μπρενέρ
•    Τετάρτη 18/09 και Πέμπτη 19/09 Γκοντάρ αγάπη μου του, Μισέλ Χαζαναβίσιους

Χοντρός και Λιγνός, (Αγγλία - ΗΠΑ – Καναδάς, 2018)
Σκηνοθεσία: Τζον Σ. Μπέιρντ. Έγχρωμη, 98΄. Γλώσσα: Αγγλικά

Με τη χρυσή εποχή τους ως βασιλιάδες της κωμωδίας στο Χόλιγουντ να ανήκει στο παρελθόν, οι εμβληματικοί Σταν και Όλι περιοδεύουν στη Μεγάλη Βρετανία σε μία απεγνωσμένη προσπάθεια να δώσουν νέα πνοή στην καριέρα τους. Μετά από μία συγκρατημένη αρχή, αυτή η κωμική δύναμη της φύσης συγκεντρώνει ορδές θαυμαστών, καινούριων και παλιών, που γοητεύονται από τις ξεκαρδιστικές ερμηνείες των δύο θρύλων. Όμως, καθώς η περιοδεία πλησιάζει στο μεγάλο φινάλε, το δίδυμο αντιμετωπίζει απειλητικά φαντάσματα του κοινού παρελθόντος. Οι δύο άντρες, που νιώθουν ότι το κύκνειο άσμα πλησιάζει, έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν ξανά πόση αγάπη τρέφει ο ένας για τον άλλον.

Οικογένεια Βαν Πέτεγκεμ (Γαλλία – Γερμανία, 2018)
Σκηνοθεσία - σενάριο: Μπρυνό Ντιμόν Έγχρωμη, 122΄.
Γλώσσα: Γαλλικά, Αγγλικά.
   
Καλοκαίρι, 1910, στις όχθες του ποταμού Σλακ στα βόρεια της Γαλλίας. Μια σειρά ανεξήγητων εξαφανίσεων έρχεται να ταράξει την περιοχή. Ο επιθεωρητής Μασέν και ο οξυδερκής Μαλφουά διερευνούν την υπόθεση. Οι δυο τους θα βρεθούν μπλεγμένοι σε μια παράξενη ιστορία αγάπης ανάμεσα στον Μα Λουτ, γιο μιας οικογένειας ψαράδων με περίεργες συνήθειες και την Μπίλι της οικογένειας Βαν Πέτεγκεμ, μιας μεγαλοαστικής και λίγο εκφυλισμένης οικογένειας από την Λιλ.

Πού θα κοιμηθείς απόψε; (Γαλλία, 2017)
Σκηνοθεσία - σενάριο: Αλεξαντρά Λεκλέρ, Έγχρωμη, 104΄. Γλώσσα: Γαλλικά

Η Σαντρίν, παντρεμένη με τον Ζαν για 15 χρόνια και μητέρα δύο παιδιών ζει την καθημερινή ρουτίνα του πολύχρονου έγγαμου βίου, όταν ξαφνικά μαθαίνει ότι ο άνδρας της έχει ερωμένη. Αφού ξεπερνά το σοκ αποφασίζει να συναντηθεί με την αντίζηλό της, την Βιρζινί, προτείνοντας της μια παράξενη συμφωνία, σε μια πρωτότυπη και σπιρτόζικη κομεντί που κλείνει ειρωνικά το μάτι στον σεξισμό της καθημερινότητας.

Το σχέδιο Φλόριδα, (ΗΠΑ, 2017)
Σκηνοθεσία - σενάριο:  Σον Μπέικερ. Έγχρωμη, 111΄.
Γλώσσα: Αγγλικά

Η ιστορία της Μούνεϊ, μιας ατίθασης εξάχρονης και της παρέας της. Το καλοκαίρι τους είναι γεμάτο θαύματα, ζαβολιές και περιπέτειες, ενώ ταυτόχρονα οι ενήλικες γύρω τους έρχονται αντιμέτωποι με τη σκληρή πραγματικότητα. Η Μούνεϊ ζει με την 22χρονη μητέρα της Χέιλι, σε ένα μοτέλ πίσω από την Ντίσνειλαντ. Μαζί με την παρέα της, αναστατώνουν καθημερινά τους κάτοικους του μοτέλ αλλά και τον Μπόμπι, τον διαχειριστή του.

Έρωτες και φιλίες, (Ιρλανδία - Γαλλία – Ολλανδία, 2016)
Σκηνοθεσία - σενάριο:  Γουίτ Στίλμαν.  Έγχρωμη, 92΄.
Γλώσσα: Αγγλικά, Γαλλικά.

Η πανέμορφη νεαρή χήρα Λαίδη Σούζαν Βέρνον εγκαθίσταται προσωρινά στην έπαυλη των πεθερικών της, μέχρι να καταλαγιάσουν οι φήμες που κυκλοφορούν στους αριστοκρατικούς κύκλους, σχετικά με τις ερωτικές της περιπέτειες. Όσο βρίσκεται εκεί είναι αποφασισμένη να εξασφαλίσει σύζυγο, τόσο για την ίδια, όσο και για την κόρη της Φρειδερίκη. Η Λαίδη Σούζαν προχωρά ακάθεκτη με το σχέδιο της, προσελκύοντας ταυτόχρονα την προσοχή του όμορφου και νεαρού Ρέτζιναλντ Ντε Κόρσι, του πλούσιου αλλά ανόητου Σερ Τζέιμς Μάρτιν και του εξωφρενικά γοητευτικού, αλλά παντρεμένου Λόρδου Μάνγουερικ. Σύντομα, η κατάσταση θα ξεφύγει από τον έλεγχο της, περιπλέκοντας τα πράγματα ακόμα περισσότερο.

Ευτυχισμένος Όσκαρ, (Αγγλία, 2018)
Σκηνοθεσία - σενάριο: Ρούπερτ Έβερετ. Έγχρωμη, 105΄. Γλώσσα: Αγγλικά

Σε ένα από τα πιο «προσωπικά» κινηματογραφικά πρότζεκτ των τελευταίων χρόνων, το οποίο χρειάστηκε σχεδόν μια δεκαετία μέχρι να ολοκληρωθεί, ο Ρούπερτ Έβερετ σκηνοθετεί, υπογράφει το σενάριο και πρωταγωνιστεί στον απαιτητικό ρόλο του Όσκαρ Ουάιλντ, σε μια κλασική biopic που εστιάζει όμως με ξεχωριστό σεβασμό και έκδηλη τρυφερότητα στην τελευταία περίοδο της ζωής του επιδραστικού ιρλανδού λογοτέχνη.

Οι πρώην, (Γαλλία, 2017)
Σκηνοθεσία - σενάριο: Μορίς Μπαρτελεμί.  Έγχρωμη, 84’.
Γλώσσα: Γαλλικά

Αν το Παρίσι είναι η πόλη του έρωτα, τότε σίγουρα είναι γεμάτο από… πρώην! Έξι χωρισμένα ζευγάρια κάνουν έναν απολογισμό των σχέσεων που διαλύθηκαν – τους ενώνει μια πραγματική δυσκολία να τις ξεχάσουν, για λόγους αγάπης, μίσους ή και λόγους πρακτικούς. Ο Γκρεγκ, ένας νεαρός οδηγός ταξί, κουβαλά σε όλες τις διαδρομές του το σαλιάρη σκύλο της πρώην του. Η Ζουλί προσπαθεί να παντρευτεί, αλλά ο παπάς που θα την ενώσει με τα δεσμά του γάμου είναι κάποιος που δεν μπορεί να ξεχάσει. Ο ψυχίατρος Αντουάν προσπαθεί να συνεννοηθεί με την πρώην σύζυγό του και μαμά των δίδυμων κοριτσιών του, και παράλληλα να ξεκινήσει κάτι καινούριο με μια ραδιοφωνική παραγωγό που έχει απελπιστεί από τον έρωτα. Είτε τους αγαπάμε, είτε τους μισούμε, είναι δύσκολο να ξεχάσουμε τους πρώην μας.
 

Αμερικάνικα ζώα, (ΗΠΑ, 2018)
Σκηνοθεσία - σενάριο: Μπαρτ Λέιτον. Έγχρωμη, 116΄. Γλώσσα: Αγγλικά

Βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, η ταινία αφηγείται την ανεκδιήγητη προσπάθεια τεσσάρων μεσοαστών και καλλιεργημένων νεαρών να κλέψουν, εμπνευσμένοι από κλασικές ταινίες αμερικάνικες ταινίες ληστειών, κάποια σπάνια βιβλία από την τοπική πανεπιστημιακή βιβλιοθήκη. Τυφλωμένοι από φιλοδοξία αλλά και οδηγημένοι από μια μίξη νεανικής παρορμητικότητας, άγνοιας κινδύνου και τραγελαφικής ανικανότητας, οι τέσσερις φίλοι θα υποπέσουν στο ένα λάθος μετά το άλλο, συνειδητοποιώντας τελικά ότι η ληστεία είναι μια πολύ σοβαρή υπόθεση…

Ταξίδι αναψυχής, (Ιταλία, 2017)
Σκηνοθεσία: Πάολο Βιρτζί. Έγχρωμη, 112΄. Γλώσσα: Αγγλικά

Δύο σπουδαίοι ηθοποιοί, η Έλεν Μίρεν και ο Ντόναλντ Σάδερλαντ ενώνουν τις ερμηνευτικές τους ικανότητες, υποδυόμενοι ένα ηλικιωμένο ζευγάρι που ξεκινά ένα road trip στην καρδιά της Αμερικής με το παλιό τους βανάκι, το «Leisure Seeker». Ανακαλύπτοντας τον έρωτα ακόμη και στο τέλος της ανθρώπινης διαδρομής, το φιλμ του σημαντικού ιταλού σκηνοθέτη Πάολο Βιρτζί συνιστά ένα ρομαντικό και τρυφερό ρέκβιεμ που επιχειρεί να γιατρέψει τις πληγές που αφήνει ο χρόνος στο σώμα και την ψυχή.

Μην ανησυχείς, δεν θα φτάσει μακριά με τα πόδια, (Γαλλία – ΗΠΑ, 2018)
Σκηνοθεσία- σενάριο: Γκας βαν Σαν. Έγχρωμη, 114΄.
Γλώσσα: Αγγλικά.  

Ο Τζον Κάλαχαν παραλίγο να χάσει τη ζωή του σε ένα τροχαίο και το τελευταίο πράγμα που έχει σκοπό να κάνει είναι να κόψει το ποτό. Όταν δέχεται να κάνει αποτοξίνωση (με την παρότρυνση της κοπέλας του κι ενός χαρισματικού σπόνσορα) ο Κάλαχαν ανακαλύπτει το ταλέντο του να σχεδιάζει προκλητικά σκίτσα για εφημερίδες που τον κάνουν διάσημο παγκοσμίως.

(σ.σ.: Αρλουμποφράγκικος τίτλος), (Ελλάδα, 2017)
Σκηνοθεσία - σενάριο: Βασίλης Χριστοφιλάκης. Ασπρόμαυρη, 95΄. Γλώσσα: Ελληνικά

Στην πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα, ο Βασίλης Χριστοφιλάκης σκιαγραφεί ένα ακριβές και κωμικοτραγικό πορτρέτο του 30αρη στην Ελλάδα της κρίσης, ερμηνεύοντας ο ίδιος έναν φιλόδοξο σκηνοθέτη γεμάτο ψυχαναγκασμούς, ενοχικά σύνδρομα και νευρωτικές κρίσεις, που προσπαθεί να μαζέψει χρήματα και να πείσει ημι-διάσημους ηθοποιούς να συμμετέχουν στην ταινία που πρόκειται να γυρίσει. Αντηχώντας σκηνές που θυμίζουν ταινίες του Γούντι Άλεν, η ταινία στοχάζεται έξυπνα πάνω στην αναζήτηση της δημιουργικότητας και της καλλιτεχνικής έμπνευσης σε ένα περιβάλλον στυγνής και πεζής καθημερινότητας.

Σκυλάνθρωπος, (Ιταλία – Γαλλία, 2018)
Σκηνοθεσία: Ματέο Γκαρόνε. Έγχρωμη, 102΄.
Γλώσσα: Ιταλικά

Στα σκοτεινά προάστια μιας απροσδιόριστης ιταλικής πόλης, ένας ταπεινός φτωχοδιάβολος που βιοπορίζεται ως φροντιστής σκύλων και φαίνεται να επικοινωνεί καλύτερα με τα ζώα παρά με τους ανθρώπους, μπλέκεται σ’ έναν φαύλο κύκλο βίας. Το πρότζεκτ που κρατούσε για 12 χρόνια στο συρτάρι του ο δημιουργός του Γόμορρα είναι ένα ανηλεές, οπερατικό έργο για την κοινοτοπία του κακού και για την εσωτερική σύγκρουση ενός άνδρα που έγινε αποδιοπομπαίος τράγος και παραβάτης, μάρτυρας και αυτουργός.

Το ξέρουν όλοι, (Ισπανία, 2018)
Σκηνοθεσία - σενάριο: Ασγκάρ Φαραντί. Έγχρωμη, 133΄. Γλώσσα: Ισπανικά

Η Λάουρα με τα δύο παιδιά της επιστρέφει από το Μπουένος Άιρες στο μικρό χωριό της στα περίχωρα της Μαδρίτης, για να παραστεί στον γάμο της αδερφής της. Κατά τη διάρκεια του γλεντιού όμως η νεαρή κόρη της θα εξαφανιστεί, οδηγώντας την απελπισμένη μητέρα σε μια αναζήτηση που φέρνει στο φως ανείπωτα μυστικά του παρελθόντος, σε ένα οικογενειακό μελόδραμα που φλερτάρει έντονα με το ψυχολογικό θρίλερ.

Καλοκαιρινές νύχτες, (ΗΠΑ, 2017)
Σκηνοθεσία – σενάριο: Ελάιζα Μπάινουμ. Έγχρωμη, 107΄. Γλώσσα: Αγγλικά

Ο Τιμοτέ Σαλαμέ του Να με φωνάζεις με το όνομά σου αποδεικνύει ότι είναι ένας από τους πιο σημαντικούς ηθοποιούς της γενιάς του, χαρίζοντας ακόμη μια εμφατική ερμηνεία στο ρόλο ενός εφήβου την δεκαετία του 80, ο οποίος περνά ένα άγριο καλοκαίρι ενηλικίωσης στο καλοκαιρινό θέρετρο του Ακρωτηρίου Κοντ στη Μασαχουσέτη, πουλώντας ναρκωτικά σε γκάνγκστερ, πίνοντας και διασκεδάζοντας μέχρι το πρωί, αλλά και γνωρίζοντας τον έρωτα για πρώτη φορά.

Ονειρεύομαι σε άλλη γλώσσα, (Μεξικό, 2018)
Σκηνοθεσία: Ερνέστο Κοντρέρας. Έγχρωμη, 103΄. Γλώσσες: Ισπανικά, αγγλικά

Με ιδιαίτερη ευαισθησία αλλά και στοχαστικό λυρισμό ο σκηνοθέτης Ερνέστο Κοντρέρας αφηγείται την ιστορία ενός γλωσσολόγου ο οποίος επισκέπτεται τρεις ηλικιωμένους που μιλούν τα Ζίκριλ, μια φανταστική γλώσσα ιθαγενών. Στόχος του, να τα καταγράψει πριν εκλείψουν οριστικά, αλλά και να συμφιλιώσει τους δύο άντρες από μια έχθρα που τους έφερε σε σύγκρουση 50 χρόνια πριν και από τότε δεν έχουν ξαναμιλήσει μεταξύ τους.
 

Χάσαμε τον δρόμο.. Στοπ, (Ιταλία, 2018)
Σκηνοθεσία - σενάριο: Αντόνιο Αλμπανέζε. Έγχρωμη, 102΄. Γλώσσα: Ιταλικά

O συντηρητικός, λάτρης της τάξης και της ακρίβειας Μάριο νιώθει να φεύγει η Γη κάτω απ’ τα πόδια του όταν το αγαπημένο του μπαρ πωλείται σε έναν Αιγύπτιο και ένας Σενεγαλέζος πωλητής του δρόμου ονόματι Όμπα αρχίζει να του κλέβει την πολυπόθητη πελατεία. Αποφασίζοντας να δώσει τη δική του «λύση» στο μεταναστευτικό, επιχειρεί να απαγάγει τον Όμπα και να τον γυρίσει πίσω στη πατρίδα του. Μια ταινία που θίγει με κωμικότητα και ειρωνεία την ξενοφοβία στα χρόνια της σύγχρονης μεταναστευτικής κρίσης.

Όλα για τη Δόξα, (Σουηδία – Δανία – Ελβετία, 2017)
Σκηνοθεσία: Γιάνους Μετς , Έγχρωμη, 107.
Γλώσσα: Αγγλικά, Γαλλικά, Σουηδικά, Ισπανικά, Γερμανικά

Η κυριαρχία του Σουηδού Μπιορν Μποργκ στο τένις την δεκαετία του 1980 έχει επαληθευτεί από τους τέσσερις διαδοχικούς τίτλους του στο τουρνουά Γουίμπλετον. Αυτή η κυριαρχία θα απειληθεί από έναν νέο τενίστα, τον Τζον Μακενρό, ο οποίος είναι αποφασισμένος να κερδίσει τον Μποργκ και να μην του επιτρέψει να κερδίσει τον πέμπτο διαδοχικό τίτλο. Η μονομαχία των δύο θα μείνει στην ιστορία ως μία από τις πιο συναρπαστικές στην ιστορία του αθλήματος.

Το σουτιέν, (Γερμανία – Αζερμπαϊτζάν,  2018)
Σκηνοθεσία - σενάριο: Βάιτ Χέλμερ. Έγχρωμη, 90΄. Γλώσσα: Βωβή

O Νουρλάν είναι μηχανοδηγός και κάθε μέρα οδηγεί ένα τρένο που διασχίζει ένα προάστιο του Μπακού, στο οποίο οι ράγες περνούν ξυστά από τα σπίτια. Μετά από κάθε διαδρομή μαζεύει τα πράγματα από τα σπίτια που έχουν σκαλώσει στο τραίνο. Την τελευταία μέρα πριν την συνταξιοδότησή του βρίσκει σκαλωμένο στο τρένο ένα κάπως ιδιαίτερο σουβενίρ: ένα δαντελωτό, γαλάζιο σουτιέν. Η σκέψη του σουτιέν αναστατώνει τον Νουρλάν που πια δεν μπορεί να κοιμηθεί τα βράδια. Η απέραντη μοναξιά του τον οδηγεί να επιστρέψει στην γειτονιά και να αναζητήσει την ιδιοκτήτρια του σουτιέν.

Δέκα ύποπτοι για φόνο, (ΗΠΑ - Αγγλία, 2017)
Σκηνοθεσία: Ζιλ Πακέ-Μπρενέρ, Έγχρωμη, 115΄. Γλώσσα: Αγγλικά

Το μπεστ σέλερ «Αράχνες στη Σοφίτα» της μετρ των αστυνομικών μυθιστορημάτων Αγκάθα Κρίστι μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη σε ένα οπτικά αψεγάδιαστο φιλμ που έχει στις τάξεις του ένα σπουδαίο καστ βρετανών ηθοποιών, με πρώτη απ’ όλους την υποψήφια για Όσκαρ Γκλεν Γκλόουζ. Με ατμόσφαιρα που γοητεύει και χαρακτήρες που δεν λένε σχεδόν ποτέ την αλήθεια, το φιλμ του Μπρενέρ κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον, ζητώντας από εσένα κάτι πολύ απλό και ταυτόχρονα τρομερά πολύπλοκο: να βρεις τον ένοχο.

Γκοντάρ, αγάπη μου, (Γαλλία – Μιανμάρ, 2018)
Σκηνοθεσία - σενάριο:  Μισέλ Χαζαναβίσιους. Έγχρωμη, 107΄.
Γλώσσα: Γαλλικά,  Αγγλικά, Ιταλικά

Παρίσι 1967. Ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ, ο πιο διάσημος κινηματογραφιστής της γενιάς του γυρίζει ταινία με τη γυναίκα που αγαπά, την 20 χρόνια μικρότερη του Αν Βιαζέμσκι. Ευτυχισμένοι και ερωτευμένοι καθώς είναι, παντρεύονται. Αλλά οι κακές κριτικές που παίρνει η ταινία οδηγούν τον δημιουργό στην ενδοσκόπηση. Ο Μάης του ΄68 θα εντείνει τη διεργασία και η κρίση που περνάει ο Ζαν-Λικ θα τον αλλάξει σε βάθος. Από διάσημος σκηνοθέτης θα μετατραπεί σε μαοϊστή περιθωριακό καλλιτέχνη, εξίσου παρεξηγημένο όσο και ακατανόητο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.