ΕΡΤ, 3ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησης πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους, "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται. - Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΔΩ (Συνερ/να Κανάλια): www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ: ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΧΑΟΣ *** ΧΑΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ *** 20 Ε/6μ - 30 Ε/12μ

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ


"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ: Οι λογαριασμοί μας στο “Πανοράμιο” μηδενίστηκαν αυτοβούλως. ΜΗΝ τους ψάχνετε...

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ δημοσιεύουν Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης.


Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2019

MOYΣA ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΟ ΕΓΧΟΡΔΩΝ ΡΟΤΟΝΤΑ ΣΤΟ Μ2 ΤΟΥ "ΜΜΘ"

Οι... 8 εποχές
 Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2019
Έναρξη: 21.00
 

Δύο από τα πιο γνωστά και αγαπητά μουσικά έργα όλων των εποχών θα ακουστούν στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης το Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2019. Πρόκειται για τις «Τέσσερις εποχές» του Ιταλού συνθέτη του μπαρόκ Αντόνιο Βιβάλντι και τις «Τέσσερις εποχές του Μπουένος Άιρες» του Αργεντινού ανανεωτή του τάνγκο Άστορ Πιατσόλα. Για την εκτέλεση αυτή, που αναμιγνύει ιδιοφυώς τα δύο έργα, η MOYSA – Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης συμπράττει επί σκηνής με το Σύνολο Εγχόρδων Ροτόντα, το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης. Επτά σολίστ βιολιού, μέλη των παραπάνω νεανικών συνόλων, αναμετρώνται με τις απαιτήσεις των έργων αυτών.
Γύρω στα 1716-1717 ο Αντόνιο Βιβάλντι συνθέτει τις «4 εποχές», το διασημότερο ίσως έργο του και ένα από τα πρώτα έργα προγραμματικής μουσικής, δηλαδή μουσικής με έντονα αφηγηματικά στοιχεία. Τέσσερα σονέτα, κατά πάσα πιθανότητα γραμμένα από τον ίδιο τον συνθέτη, συνοδεύουν τα τέσσερα κοντσέρτα για σόλο βιολί, έγχορδα και μπάσο κοντίνουο. Κάθε κοντσέρτο αποδίδει με μουσική το «ηχοτοπίο» που περιγράφεται στο αντίστοιχο 14στιχο ποίημα.

Δυόμισι αιώνες αργότερα, μεταξύ 1965 και 1970, ο Άστορ Πιατσόλα συνθέτει τις «4 εποχές του Μπουένος Άιρες», έργο το οποίο συναντάται σε διάφορες εκδοχές για διαφορετικούς συνδυασμούς οργάνων.
Η διασκευή δημιουργεί μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα αντιπαράθεση των εποχών των δύο συνθετών, καθώς αφενός μεν τηρείται η ενορχήστρωση του Βιβάλντι (σόλο βιολί και έγχορδα), αφετέρου δε θέματα του Βιβάλντι ενσωματώνονται στο μουσικό κείμενο του Πιατσόλα. Η σειρά εκτέλεσης των εποχών βασίζεται στην εναλλαγή μεταξύ βόρειου και νότιου ημισφαιρίου (άνοιξη στην Ιταλία, φθινόπωρο στο Μπουένος Άιρες).


Η MOYΣA - Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης δημιουργήθηκε από τον ΟΜΜΘ τον Μάρτιο του 2015. Είναι μια κοινότητα νέων μουσικών από τη Βόρεια Ελλάδα και άλλες περιοχές της χώρας, ηλικίας 8 έως 25 ετών. Σκοπός της είναι η περαιτέρω εκπαίδευση των μελών της στην ορχηστρική τέχνη και σε συναφείς τομείς, καθώς και η ενδυνάμωση της κοινωνικής ευαισθησίας μέσω της μουσικής. Μέχρι σήμερα η MOYΣA έχει συνεργαστεί με μεγάλους μαέστρους και έχει συμπράξει με κορυφαίες προσωπικότητες της ελληνικής και διεθνούς μουσικής σκηνής, καθώς και με σημαντικές ορχήστρες.
Το Σύνολο Εγχόρδων «Ροτόντα» ιδρύθηκε το 1996, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Ειρήνης Ντράγκνεβα, και τα τελευταία χρόνια τελεί υπό την αιγίδα του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης. Ο στόχος του είναι να προσελκύσει νέους καλλιτέχνες δίνοντάς τους τη δυνατότητα για επαγγελματική προσέγγιση της κλασικής και της σύγχρονης μουσικής. Η καινοτομία του έγκειται στο γεγονός ότι προσφέρει την ευκαιρία για συνδυασμούς διαφόρων συνόλων, όπως ντούο, τρίο, κουαρτέτο και ορχήστρα δωματίου. Το σύνολο έχει στο ενεργητικό του αξιόλογες συμμετοχές σε πολλά καλλιτεχνικά δρώμενα.

Πρόγραμμα

A’ Μέρος


A. Βιβάλντι: Άνοιξη
    σόλο βιολί Χρήστος Μπακαλάκος
A. Πιατσόλα: Φθινόπωρο στο Μπουένος Άιρες (Otoño Porteño)
    σόλο βιολί Ορφέας Σαραντάκος
A. Βιβάλντι: Καλοκαίρι (
    σόλο βιολί Αλέξανδρος Κουρντζιάδης
A. Πιατσόλα: Χειμώνας στο Μπουένος Άιρες
    σόλο βιολί Ορφέας Σαραντάκος

Β’ Μέρος


A. Βιβάλντι: Φθινόπωρο
    σόλο βιολί Δημήτριος Ποζίδης
A. Πιατσόλα: Άνοιξη στο Μπουένος Άιρες
    σόλο βιολί Θάνος Κυπάρος
A. Βιβάλντι: Χειμώνας
    σόλο βιολί Ηλίας Ναχμίας
A. Πιατσόλα: Καλοκαίρι στο Μπουένος Άιρες
    σόλο βιολί Νάσια Σιαμέτη


MOYSA – Συμφωνική Ορχήστρα Νέων ΜΜΘ
Μουσική διδασκαλία: Θοδωρής Παπαδημητρίου

Σύνολο Εγχόρδων Ροτόντα
Μουσική διδασκαλία: Ειρήνη Ντράγκνεβα
Μουσική διεύθυνση: Θοδωρής Παπαδημητρίου


Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2019
Έναρξη: 21.00

Χώρος: Μ2 – Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης
Τιμές εισιτηρίων: 5€ (γενική είσοδος)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.