ΕΡΤ, 3ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησης πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους, "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται. - Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΔΩ (Συνερ/να Κανάλια): www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ: ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΧΑΟΣ *** ΧΑΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ *** 20 Ε/6μ - 30 Ε/12μ

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ


"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ: Οι λογαριασμοί μας στο “Πανοράμιο” μηδενίστηκαν αυτοβούλως. ΜΗΝ τους ψάχνετε...

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ δημοσιεύουν Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης.


Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2021

ΤΟ 11ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ, φιλοξενεί την Κυριακή 12 Δεκεμβρίου, στις 19.00, στην Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης (κτήριο Μ2) το 11ο Εργαστήρι Σύγχρονης Μουσικής.

Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο του Κύκλου Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, προσφέροντας για 11η διοργάνωση την ευκαιρία σε νέους συνθέτες να αναδείξουν τη δημιουργικότητά τους και μέσω της μουσικής έκφρασης να καταθέσουν δημόσια προβληματισμούς τους, τόσο για την πανδημία που μαστίζει τον πλανήτη, όσο και για το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής.

Όπως επισημαίνει ο Καθηγητής Σύνθεσης του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ, κ. Χρήστος Σαμαράς: «Η τεράστια παγκόσμια αβεβαιότητα που δημιουργήθηκε τα τελευταία χρόνια λόγω της πανδημίας αλλά και της κλιματικής αλλαγής έρχεται να συνοδοιπορήσει με τη σύγχρονη ανθρώπινη δημιουργική μουσική έκφραση μέσω του 11ου Εργαστηρίου Σύγχρονης Μουσικής που συνδιοργανώνουν το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ με το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Είναι γεγονός ότι οι εκδηλώσεις αβεβαιότητας είναι δυνατόν να αναδείξουν δημιουργικές πτυχές και προθέσεις οι οποίες με τη σειρά τους να γεννήσουν αξίες και συμπεριφορές που ενδέχεται να καθορίζουν περαιτέρω την πνευματική μας ζωή.
Μάλιστα, οι αβεβαιότητες κάποιες φορές αναδεικνύουν ικανότητες, γεγονός που σημαίνει ότι η προσήλωση στη συνθετική δημιουργικότητα μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά, σε βαθμό τέτοιο που να μας οδηγήσει προς την εξέλιξη και την προσωπική αυτοπραγμάτωση.
Το 11ο Εργαστήρι Σύγχρονης Μουσικής αποτελεί μιας τέτοιας τάξεως εκδήλωση που δίνει βήμα στους νέους δημιουργούς να αναπτύξουν, αλλά και να κοινωνήσουν δημόσια αυτούς τους προβληματισμούς».

Από τις 13.30 έως τις 15.30 στο κτήριο Μ2 οι νέοι συνθέτες θα παρουσιάζουν, θα αναλύουν και θα περιγράφουν στο κοινό κάθε έργο ξεχωριστά.

Πρόγραμμα
-Μαργαρίτα Ερμίδου: Μπετόβεν, για κουιντέτο πνευστών

Σύντομη περιγραφή του έργου
Ένα σύνολο συνηχήσεων και διαλόγων που οδηγούν σε μίξεις χρωμάτων μεταξύ του μπλε και του κόκκινου. Μια μουσική αποτύπωση της συναισθησίας.

-Πηνελόπη Παπαγιαννοπούλου: Τρίο για Φλάουτο
Σύντομη περιγραφή του έργου
Το Τρίο για φλάουτο κλαρινέτο και φαγκότο βασίζεται στην ανάπτυξη και το μετασχηματισμό τριών μελωδικών κυττάρων. Τα κύτταρα αυτά παρουσιάζονται στην αργή εισαγωγή με σαφήνεια και λυρικότητα. Στη συνέχεια αποκτούν σταδιακά ρυθμική-μοτιβική υπόσταση, ανεξαρτητοποιούνται λειτουργώντας ως συνοδευτικές ή μελωδικές φιγούρες και τίθενται σε μετασχηματισμούς μέσω θραυσματοποίησης και αντιστικτικής/αρμονικής πύκνωσης.

-Κωνσταντίνος Αγγελίδης: Κουιντέτο Ξύλινων Πνευστών

Σύντομη περιγραφή του έργου
Το έργο γράφτηκε την περίοδο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου του 2021 μετά από πρόσκληση του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. Αποτελείται από ένα σύστημα αριθμών το οποίο έχει μεταφραστεί σε ενότητες, διαφορετικές για κάθε όργανο, με κοινά όμως στοιχεία. Οι ενότητες όλων των οργάνων συναντιούνται ταυτόχρονα σε ένα μόνο σημείο (εξαιρουμένης της αρχής του έργου).

-Σπύρος Τζίτζης: Τελευταία μέρα του Καλοκειριού... Για κλαρινέτο, φαγκότο, κόρνο

Σύντομη περιγραφή του έργου
Να θυμάσαι... και την ίδια στιγμή να συνειδητοποιείς πως είναι πια παρελθόν, έχει πια φύγει μακριά... Στιγμές που είναι πια μια ανάμνηση και ένας γλυκός φόβος για το μέλλον. Δύο συναισθήματα, το ένα δίπλα στο άλλο τόσο κοντά, αλλά και τόσο μακριά.
Το έργο βασίζεται σε κλειστές συνηχήσεις, συνήθως 2ας μεγάλης, που συμβολίζουν τα δύο αυτά συναισθήματα. Το φαγκότο θυμάται και μετά το παρασύρουν μαζί του τα άλλα δύο όργανα.
 
-Περικλής Κοτίνης: Ακτίς, για κουιντέτο πνευστών

Σύντομη περιγραφή του έργου
Το Ακτίς (2021) είναι ένα έργο για κουιντέτο πνευστών. Πολλά από τα μελωδικά - ρυθμικά σχήματα που αποτελούν τη βάση του έργου παρουσιάζονται ήδη στην εισαγωγή. Ακολουθούν ένα αργό, λυρικό πρώτο μέρος και ένα πιο γρήγορο δεύτερο. Στοιχεία των προηγουμένων μερών ακούγονται στο τρίτο μέρος και στην εκτεταμένη παραλλαγή της εισαγωγής, που αποτελεί την κατάληξη του έργου.  

-Ισμήνη Μπεκ-Γυφτάκη: Για φλάουτο, όμποε, κλαρινέτο, φαγκότο

Σύντομη περιγραφή του έργου
Το παρόν έργο αποτελείται από τέσσερα μέρη που λειτουργούν ως θραύσματα εικόνων και
ιστοριών. Το συνολικό υπόβαθρο του έργου βασίζεται σε τέσσερα χαϊκού που αναδεικνύουν με έναν ιδιαίτερο τρόπο ποικίλες εικόνες της φύσης. Πρόκειται για μια απόπειρα προσέγγισης της αίσθησης ενός παρατηρητή που παρατηρεί θραύσματα εικόνων και ιστοριών. Ένας παρατηρητής που “πετάει” από τη μια εικόνα – ιστορία στην επόμενη δίχως να τη βιώνει αλλά περισσότερο να την παρατηρεί.

-Αλέξανδρος Μπαλαούρας: Για φλάουτο, όμποε, κλαρινέτο σε Σι ύφεση,  φαγκότο

Σύντομη περιγραφή του έργου
Το κομμάτι ξεκινάει σαν χορικό. Ακολουθούν τέσσερις μικρές παραλλαγές με εντελώς αντίθετους χαρακτήρες και παρόλα αυτά, στενές σχέσεις. Από τη στατικότητα γεννιέται κίνηση και το αντίστροφο. Το έργο χαρακτηρίζεται από έντονες και δραματικές εναλλαγές διαθέσεων.

-Στέφανος Κεμανετζής: Για κουιντέτο πνευστών
Σύντομη περιγραφή του έργου
Κεντρικό δελτίο ειδήσεων σ' ένα μεγάλο κανάλι της τηλεόρασης. Οι υπεύθυνοι του καναλιού θεώρησαν πως θα 'ναι μια πολύ καλή ιδέα να καλέσουν πέντε πολιτικούς ακραία διαφορετικών ιδεολογιών και να τους αφήσουν να συζητήσουν ορισμένα φλέγοντα κι αμφιλεγόμενα θέματα στον αέρα.
 
-Γιάννης Βογιατζής: 3 Εικόνες της Θεσσαλονίκης, Για κουιντέτο πνευστών

Σύντομη περιγραφή του έργου
Σκοπός ήταν να αποτυπώσει μουσικά τις εντυπώσεις του δημιουργού από τρία διαφορετικά σημεία στο κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης, καθώς και τη διαδρομή από το ένα στο άλλο.
Το έργο αποτελείται από τρία μέρη και δύο ιντερλούδια:
1) Κασσάνδρου 91-93
2) Ιντερλούδιο πεζός
3) Καμάρα
4) Ιντερλούδιο πεζός-ΟΑΣΘ
5) Ορφανίδου 3, Βαλαωρίτου

-Αθανάσιος Παπαδημητρίου: Επίγραμμα για κουιντέτο πνευστών

Σύντομη περιγραφή του έργου
Το Επίγραμμα (2021) είναι ένα έργο διάρκειας περίπου έξι λεπτών για κουιντέτο πνευστών. Μετά την εισαγωγή, στην οποία παρουσιάζονται τα όργανα και τα βασικά κατασκευαστικά υλικά του έργου, εμφανίζεται το Α μέρος. Η λυρικότητά του διακόπτεται από το ενεργητικό Β μέρος, το οποίο οδηγεί στο κλείσιμο του κομματιού με στοιχεία που εμφανίστηκαν στο εισαγωγικό τμήμα του.

Κουιντέτο ξύλινων πνευστών της Ορχήστρας Δωματίου Contra Tempo:
Παναγιώτης Κουγιουμτζόγλου: Όμποε
Τραϊανός Παπαδόπουλος: Κόρνο
Κωνσταντίνος Βαβάλας: Φαγκότο
Βλαδίμηρος Συμεωνίδης: Καλλιτεχνική επιμέλεια – Μουσική διεύθυνση

Περισσότερες πληροφορίες και εισιτήρια για την παράσταση μπορείτε να βρείτε εδώ:
http://www.tch.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=3&tcheid=2741
 

Όλες οι παραγωγές είναι Ελεύθερου Κορωνοϊού καθώς οι θεατές εισέρχονται στους χώρους του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης κατόπιν υποχρεωτικής επίδειξης πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης. Για ανήλικους από 4 έως 17 ετών χρειάζεται “Τεστ Αυτοαξιλογήσεως” 24 ωρών.
Εντός των χώρων του Οργανισμού τηρούνται αυστηρά όλα τα μέτρα ασφαλούς διεξαγωγής θεαμάτων της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού, ενώ είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας.
Για το σύνολο των παραστάσεων του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης μπορείτε να ενημερωθείτε στο gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.