Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησης πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους, "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται. - Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΔΩ (Συνερ/να Κανάλια): www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ: ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΧΑΟΣ *** ΧΑΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ *** 20 Ε/6μ - 30 Ε/12μ

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ


"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ: Οι λογαριασμοί μας στο “Πανοράμιο” μηδενίστηκαν αυτοβούλως. ΜΗΝ τους ψάχνετε...

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ δημοσιεύουν Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης.


Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2011

9/2 ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

9/2: Συναυλία - Γιορτή με τον Gidon Kremer και τη διάσημη Kremerata Baltica (ώρα: 21.00, χώρος: Μ1-Κεντρική Αίθουσα)

9/2: Δοκιμή ανοιχτή για το κοινό (ώρες: 12.00-12.45, χώρος: Μ1-Κεντρική Αίθουσα)

10/2: Master class με τον Gidon Kremer (ώρες: 11.00-14.00,χώρος: Μ1)

10/2: Ποδοσφαιρικός αγώνας με μέλη της Ορχήστρας Kremerata Baltica και της ΚΟΘ

(έναρξη: 15.30, χώρος: Γήπεδο «Συλλόγου Αποφοίτων Κολλεγίου Ανατόλια»)

Ο βραβευμένος με Grammy, κορυφαίος βιολιστής Gidon Kremer, μαζί με την Ορχήστρα του, Kremerata Baltica θα εμφανιστούν την Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου, στις 21.00, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Νωρίτερα -την ίδια μέρα- θα πραγματοποιηθεί πρόβα ανοικτή για το κοινό (12.00 – 12.45) και την επόμενη μέρα στις 11.30 έχει προγραμματιστεί μάστερ κλας με το Gidon Kremer (Στο πλαίσιο της κοινωνικής πολιτικής του ΜΜΘ με το εισιτήριο της συναυλίας εξασφαλίζεται η δωρεάν είσοδος και στις δυο άλλες δράσεις).

Το μεσημέρι της Πέμπτης 10 Φεβρουαρίου το Μέγαρο Μουσικής σε συνεργασία με το Αμερικάνικο Κολλέγιο «Ανατόλια» προσκαλεί το κοινό της Θεσσαλονίκης σε ένα φιλικό αγώνα ποδοσφαίρου… μετά μουσικής. Οι μουσικοί της Ορχήστρας Kremerata Baltica αφήνουν τα όργανα και μπαίνουν στο γήπεδο για να αντιμετωπίσουν μουσικούς από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης γιορτάζοντας έτσι τα γενέθλια της Ορχήστρας τους. Τα έσοδα που θα συγκεντρωθούν από τον αγώνα θα ενισχύσουν το έργο του Συλλόγου Φίλων Καρκινοπαθών Παιδιών Θεσσαλονίκης «Στοργή», ενώ θα χρηματοδοτήσουν δύο μουσικές υποτροφίες, οι οποίες θα διατεθούν από το Σύλλογο Φίλων της Μουσικής Θεσσαλονίκης και από το Κολλέγιο «Ανατόλια».

Η συναυλία θα ξεκινήσει με το έργο του Richard Strauss Σεξτέτο εγχόρδων, op. 85 (από την όπερα Capriccio - διασκευή για ορχήστρα εγχόρδων) και το έργο του Victor Kissine Βαρκαρόλα για βιολί, έγχορδα και κρουστά. Ο Victor Kissine -έργα του οποίου κέρδισαν βραβεία στα φεστιβάλ κινηματογράφου της Βενετίας, του Βερολίνου και της Μαδρίτης- έχει δηλώσει σχετικά με την Barcarola: «Ο τίτλος του παραπέμπει σε κύματα υπό τη μεταφορική έννοια, όπως συμβαίνει στον Bach και τον Schubert, κάποιες φορές μάλιστα και πιο άμεσα. Τα κύματα αυτά εμφανίζονται ανά δύο ή ανά τρία, όμως πάντα ο ακροατής έχει την αίσθηση ότι έρχονται ανά τρία. Μια άλλη ιδέα είναι ότι πρόκειται πάντα για το ίδιο κύμα, το οποίο κάθε φορά δίνει άλλη εντύπωση. Η σημαντικότερη πτυχή του έργου είναι όμως αφηγηματική. Αφηγούμαι μια ιστορία και κάθε μουσική μεταστροφή εκπληρώνει μια λειτουργία στην εξέλιξη της αφήγησης. Εάν σε μια μουσική έμπνευση όσο ωραία και να είναι δεν μπορώ να δώσω κάποιο ρόλο στην αφηγηματική ροή τότε την εγκαταλείπω».

Στο δεύτερο μέρος της συναυλίας θα παρουσιαστούν διασκευές έργων του J. S. Bach από σύγχρονους συνθέτες προς τιμήν του μεγάλου πιανίστα Glenn Gould (1932-1982).

Ο Gidon Kremer γεννημένος στη Ρίγα της Λετονίας ξεκίνησε να μελετά σε ηλικία τεσσάρων ετών με τον πατέρα του και τον παππού του, οι οποίοι ήταν και οι δύο διακεκριμένοι εκτελεστές εγχόρδων οργάνων. Εφτά ετών άρχισε τις σπουδές του στη Σχολή Μουσικής της Ρίγας, στα 16 βραβεύτηκε με το Α’ Βραβείο της Λετονικής Δημοκρατίας και δύο χρόνια αργότερα ξεκίνησε τις σπουδές του με τον David Oistrakh στο Ωδείο της Μόσχας. Συνέχισε να κερδίζει διεθνή βραβεία, στα οποία συμπεριλαμβάνεται το Βραβείο στον «Queen Elizabeth Competition» το 1967, όπως και τα Α’ Βραβεία στους «Paganini Competition» και «International Tchaikovsky Competition». Η επιτυχία αυτή ήταν η αφετηρία για να ξεκινήσει μια ξεχωριστή σταδιοδρομία, στην πορεία της οποίας καθιερώθηκε η φήμη του παγκοσμίως, ως ενός από τους πιο πρωτότυπους και συναρπαστικούς καλλιτέχνες της γενιάς του. Έχει εμφανιστεί σε όλες τις μεγάλες μουσικές σκηνές μαζί με τις επιφανέστερες ορχήστρες της Ευρώπης και της Αμερικής και έχει συνεργαστεί με τους πιο διακεκριμένους αρχιμουσικούς της εποχής μας.

Το ρεπερτόριό του είναι ασυνήθιστα εκτεταμένο και περιλαμβάνει όλο το κλασικό και ρομαντικό ρεπερτόριο έργων για βιολί, καθώς και μουσική μεγάλων συνθετών του 20ού και του 21ου αιώνα, όπως ο Berg, ο Stockhausen και ο Henze. Έχει επίσης πρωτοστατήσει στην παρουσίαση έργων σύγχρονων συνθετών της Ρωσίας και της Ανατολικής Ευρώπης, παρουσιάζοντας πολυάριθμα σημαντικά νέα έργα, πολλά από τα οποία είναι αφιερωμένα σε αυτόν. Έχει συνδεθεί με πολύ διαφορετικούς συνθέτες, όπως οι A. Schnittke, A. Pärt, G. Kancheli, S. Gubaidulina, V. Sylvestrov, L. Nono, A. Reimann, P. Vasks, J. Adams και A. Piazzolla, προσφέροντας τη μουσική τους στο κοινό με τρόπο που σέβεται την παράδοση αλλά παραμένει σύγχρονος. Είναι από τους λίγους σολίστ που έχει κάνει τόσα πολλά για τους σύγχρονους συνθέτες τα τελευταία 30 χρόνια.

Ο Kremer έχει κάνει περισσότερους από 100 δίσκους, πολλοί από τους οποίους του απέφεραν υψηλές διεθνείς διακρίσεις και βραβεία ως αναγνώριση της εξαιρετικής ερμηνευτικής του δύναμης. Ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνονται τα Βραβεία «Grand prix du Disque», «Deutscher Schallplattenpreis», «Ernst von Siemens Musikpreis», «Bundesverdienstkreuz», «Premio dellAccademia Musicale Chigiana», «Triumph Prize 2000» (Μόσχα), το «Βραβείο Ουνέσκο» (2001), το «Saeculum-Glashütte Original-Musikfestspielpreis» της Δρέσδης (2007) και το «Rolf Schock Prize» στη Στοκχόλμη (2008). Το Φεβρουάριο του 2002 ο Kremer και η «Kremerata Baltica» βραβεύτηκαν με το «Βραβείο Grammy» για την ηχογράφηση After Mozart για την εταιρεία ‘Nonesuch’, στην κατηγορία «Καλύτερη Ερμηνεία Μικρού Συνόλου». Στο ίδιο CD απονεμήθηκε το Βραβείο «ECHO» της Γερμανίας το φθινόπωρο του 2002. Πρόσφατα κυκλοφόρησε στη σειρά της ‘EMI Classics’ το CD The Berlin Recital μαζί με τη Martha Argerich, με έργα των Schumann και Bartók, όπως επίσης ένα άλμπουμ με όλα τα Κοντσέρτα για βιολί του Mozart σε ζωντανή ηχογράφηση για την εταιρεία ‘Nonesuch’, με την «Kremerata Baltica» στο Φεστιβάλ του Ζάλτσμπουργκ το 2006.

Το 1981 ο Gidon Kremer ίδρυσε σε φιλικό κύκλο ένα φεστιβάλ μουσικής δωματίου στο Λόκενχαουζ, το οποίο συνεχίζει να γίνεται κάθε καλοκαίρι στην Αυστρία. Το 1997 ίδρυσε την Ορχήστρα Δωματίου «Kremerata Baltica» για να συγκεντρώσει διακεκριμένους νέους μουσικούς από τις τρεις χώρες της Βαλτικής. Έκτοτε ο Kremer περιοδεύει εκτεταμένα με την Ορχήστρα, με εμφανίσεις στα μεγαλύτερα φεστιβάλ και αίθουσες συναυλιών του κόσμου, έχοντας ηχογραφήσει μαζί της δίσκους για τις εταιρείες ‘Teldec’, ‘Nonesuch’ και ‘ECM’. Την περίοδο 2002-2006 διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής του νέου Φεστιβάλ «Les muséiques» στη Βασιλεία της Ελβετίας.

Ο Gidon Kremer παίζει σε βιολί Nicola Amati του 1641. Είναι επίσης συγγραφέας τριών βιβλίων δημοσιευμένων στη Γερμανία, τα οποία αποτυπώνουν τις καλλιτεχνικές του αναζητήσεις.


Το 1997, στο θρυλικό αυστριακό φεστιβάλ μουσικής δωματίου του Lockenhaus, το κοινό υπήρξε μάρτυρας μιας μικρής επανάστασης όταν, πλάι σε πολυάριθμους διακεκριμένους μουσικούς, ο βιολιστής Gidon Kremer παρουσίασε μιαν ολοκαίνουρια ορχήστρα: επρόκειτο για την Kremerata Baltica, αποτελούμενη από 27 νέους μουσικούς από τη Λετονία, τη Λιθουανία και την Εσθονία, η οποία κατέκτησε το οξυδερκές κοινό, φέρνοντας νέο αίμα στο φεστιβάλ με το πάθος, την ενέργεια και τη χαρά που έκρυβε το παίξιμό τους.

Η Kremerata Baltica, ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με μακροπρόθεσμο όραμα, ήταν το δώρο του Kremer στον εαυτό του, για τα πεντηκοστά του γενέθλια: ένας τρόπος να μεταλαμπαδεύσει τη σοφία του σε νέους συναδέλφους από τα κράτη της Βαλτικής χωρίς να κάνει συμβιβασμούς ως προς τα καλλιτεχνικά πρότυπα, καθώς καλλιεργούσε και ενέπνεε τη μουσική ζωή στην περιοχή. Η ταλαντούχα ομάδα μαθητών, που είχε και την υποστήριξη του Λιθουανού διευθυντή ορχήστρας Saulius Sondeckis, σύντομα εξελίχθηκε σε επαγγελματικό σύνολο επαγγελματικής κλάσης. Το 2001, η εφημερίδα Süddeutsche Zeitung, στην κριτική της για ένα ακόμη κονσέρτο Lockenhaus, απεφάνθη ότι «σπάνια έχει κανείς την ευκαιρία να ζήσει τέτοια μουσική ένταση». Το φεστιβάλ μουσικής δωματίου, με την ανοικτόμυαλη, ενίοτε πειραματική του ατμόσφαιρα, παρέμεινε το καλλιτεχνικό σπίτι της ορχήστρας, όμως η Kremerata Baltica καθιέρωσε τη διεθνή της φήμη σε μείζονες αίθουσες συναυλιών σε όλον τον κόσμο.

Η ορχήστρα, της οποίας η έδρα βρίσκεται στη Ρίγα, έχει πλέον την υποστήριξη των κυβερνήσεων της Λεττονίας, της Λιθουανίας και της Εσθονίας. Τα μέλη της, όλοι, σημαντικές μουσικές προσωπικότητες, επιλέγονται μέσω αυστηρής διαδικασίας ακρόασης και παίζουν ως σταθερό σύνολο. Μεταξύ των διάσημων σολιστών με τους οποίους έχει παίξει η Kremerata Baltica περιλαμβάνονται η σοπράνο Jessye Norman, οι πιανίστες Mikhail Pletnev, Yevgeny Kissin και Oleg Maisenberg, οι βιολιστές Thomas Zehetmair και Vadim Repin και οι τσελίστες Boris Pergamenshikov και Yo Yo Ma. Μεταξύ των διευθυντών ορχήστρας, περιλαμβάνονται οι Sir Simon Rattle, Esa-Pekka Salonen, Christoph Eschenbach, Kent Nagano, Heinz Holliger και Vladimir Ashkenazy. Καθένας από τους μουσικούς αυτούς συνέβαλε στη διαμόρφωση της ορχήστρας δωματίου. Βασικό στοιχείο της καλλιτεχνικής προσωπικότητας της Kremerata Baltica είναι η δημιουργική προσέγγιση που υιοθετεί απέναντι στο πρόγραμμα που συχνά στρέφει το βλέμμα του πέρα από το σύνηθες ρεπερτόριο και έδωσε την ευκαιρία να πραγματοποιηθούν πολλές παγκόσμιες πρεμιέρες έργων συνθετών όπως οι Kancheli, Vasks, Desyatnikov και Raskatov. Το ευρύ και προσεκτικά επιλεγμένο ρεπερτόριο της ορχήστρας παρουσιάζεται επίσης στις πολλές και με διθυραμβικές κριτικές ηχογραφήσεις του, όπως το Eight Seasons (Οκτώ εποχές), όπου συνδυάζονται κονσέρτο του Βιβάλντι με αργεντίνικα έργα του Piazzolla, και το Silencio, με συνθέσεις σύγχρονων συνθετών: Pärt, Glass και Martynov. Το After Mozart, μια ματιά του 21ου αιώνα στο συνθέτη, απέσπασε ένα διεθνές βραβείο Grammy, ενώ η ζωντανή ηχογράφηση των πέντε κονσέρτο για βιολί του Μότσαρτ, στο Φεστιβάλ του Σάλτσμπουργκ, το 2006, στη 200ή επέτειο από τη γέννηση του συνθέτη, κυκλοφόρησε από την δισκογραφική εταιρεία Nonesuch.

Στα 12 χρόνια της ύπαρξής της, η Kremerata Baltica έγινε γνωστή σε ολόκληρο τον κόσμο, με επιτυχημένες περιοδείες σε Ιαπωνία, Αυστραλία, ΗΠΑ, Λατινική Αμερική και, βεβαίως, στην Ευρώπη, όπου οι εμφανίσεις τους σε φεστιβάλ περιλαμβάνουν τα Baden-Baden, Schleswig-Holstein, Verbier, Salzburg και τις BBC Proms του Λονδίνου.

Ενώ ο Gidon Kremer παραμένει σε μεγάλο βαθμό μια οδηγός δύναμη για την ορχήστρα – για παράδειγμα, στα πλαίσια του κωνικού πρότζεκτ που ξεκίνησε το 2008-09, με τον τίτλο Being Gidon Kremer: The Rise and Fall of a Classical Musician (Το να είσαι ο Kremer: Άνοδος και Πτώση ενός κλασικού μουσικού), αποτέλεσμα συνεργασίας με το ντουέτο των μουσικών της σχολής του Menuhin School, Igudesman & Joo – η Kremerata Baltica γίνεται όλο και πιο ανεξάρτητη. Τα παιδιά της μικρής επανάστασης του Kremer έχουν πια μεγαλώσει, αλλά διατηρούν όλη τη νεανική τους χαρά και ενέργεια.

Η δουλειά της ορχήστρας δίνει ιδιαίτερο βάρος στη σύγχρονη μουσική και πέρα από τις πρεμιέρες και τα έργα-παραγγελίες των Pärt, Kancheli, Vasks, Desyatnikov και Raskatov, ερμηνεύουν συνθέσεις των Schnittke, Gubaidulina, Enesco και Piazzolla.

Στα πλαίσια της επιτυχημένης συνεργασίας της με τη δισκογραφική εταιρεία Nonesuch, η ορχήστρα παρήγαγε δυο ιδιαίτερα προοδευτικές ηχογραφήσεις του Piazzolla: Το Eight Seasons (Οκτώ Εποχές), που συνδυάζει τις εποχές του Βιβάλντι με εκείνες του Piazzolla, και το Tracing Astor (Ιχνηλατώντας τον Άστορ), φόρος τιμής στον μεγάλο Αργεντινό συνθέτη. Το Silencio ήρθε μετά: ένας συναρπαστικός συνδυασμός σύγχρονων συνθέσεων των Pärt, Glass και Martynow, καθώς και το After Mozart (Μετά τον Μότσαρτ), μια μουσική ανασκόπηση του Μότσαρτ, από την πλευρά του 21ου αιώνα. Για την τελευταία τους αυτή ηχογράφηση απέσπασα ένα βραβείο Grammy, το Φεβρουάριο του 2002. Το πιο πρόσφατο CD τους, με έργα των Μάλερ και Σοστακόβιτς, κυκλοφόρησε από την ECM, το 2007. Μετά την ερμηνεία του συνόλου στο Φεστιβάλ μουσικής δωματίου του Lockenhaus, η Süddeutsche Zeitung σχολίασε με τα ακόλουθα λόγια: «Η μουσική, σπάνια σε αφήνει να ζήσεις τόσο έντονες εμπειρίες όσο αυτή!», ενώ το βρετανικό περιοδικό «Strad» έγραψε, μετά από μια συναυλία στις Proms του Λονδίνου «Ο Kremer και οι μουσικοί του όχι μόνο διαθέτουν αξιοπρόσεκτη δεξιοτεχνία αλλά κάνουν και την ευχαρίστηση να γεννιέται μέσα από τη μουσική».

Εισιτήρια προπωλούνται αποκλειστικά από τα ταμεία του ΟΜΜΘ και τα εκδοτήρια του ΟΜΜΘ στην πλατεία Αριστοτέλους αντί 50-40-30-20 ευρώ ενώ τα μαθητικά-φοιτητικά στοιχίζουν 15 ευρώ. Υπενθυμίζουμε ότι με εισιτήριο της συναυλίας το masterclass και η γενική δοκιμή είναι δωρεάν.

Για το φιλανθρωπικό ποδοσφαιρικό αγώνα τα εισιτήρια στοιχίζουν 15€.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.