ΕΡΤ, 3ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησης πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους, "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται. - Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΔΩ (Συνερ/να Κανάλια): www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ: ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΧΑΟΣ *** ΧΑΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ *** 20 Ε/6μ - 30 Ε/12μ

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ


"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ: Οι λογαριασμοί μας στο “Πανοράμιο” μηδενίστηκαν αυτοβούλως. ΜΗΝ τους ψάχνετε...

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ δημοσιεύουν Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης.


Παρασκευή 15 Απριλίου 2011

Μεγάλα Θρησκευτικά Έργα: Αντονίν Ντβόρακ, "Ρέκβιεμ"

Μεγάλη Τετάρτη 20 Απριλίου
(έναρξη: 21.00 – χώρος: Μ1, Κεντρική Αίθουσα)

Η νέα συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης την Μεγάλη Τετάρτη 20 Απριλίου (στις 21:00) δίνει την ευκαιρία στο μουσικόφιλο κοινό της πόλης να απολαύσει το Requiem του Dvořzák. Την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης διευθύνει ο διάσημος αρχιμουσικός Yoel Levi, ενώ σολίστες είναι οι: Ειρήνη Κυριακίδου (σοπράνο), Μαρίτα Παπαρίζου (μεσόφωνος), Δημήτρης Παξόγλου (τενόρος), Βασίλης Τσανακτσίδης (βαρύτονος). Συμμετέχει η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης (Μουσική Διδασκαλία της Χορωδίας: Μαίρη Κωνσταντινίδου).

Το διάσημο αυτό θρησκευτικό έργο, που γράφτηκε το 1890, έπειτα από παραγγελία της επιτροπής του Φεστιβάλ του Μπέρμινχαμ (Μ. Βρετανία), παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ, στις 9 Οκτωβρίου του 1891. Τόσο μεγάλη ήταν η επιτυχία που γνώρισε το έργο, που παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ και τις δύο επόμενες χρονιές, καθώς και σε παραστάσεις σε άλλες πόλεις της Αγγλίας, της Βοημίας και των ΗΠΑ. Η πρώτη παρουσίαση του έργου στη Βιέννη, το Μάρτιο του 1901, έφερε επιτέλους την καταξίωση του συνθέτη και στην πρωτεύουσα της Αυστρίας, όπου παλαιότερα τα έργα του είχαν αντιμετωπιστεί με ιδιαίτερες επιφυλάξεις και αυστηρές κριτικές.

Οι ωραίες μελωδικές γραμμές, η ευφάνταστη αρμονική πλοκή και η αριστοτεχνική και πλούσια ενορχήστρωση, είναι τα μουσικά εργαλεία με τα οποία ο συνθέτης εκφράζει τα ανθρώπινα συναισθήματα μπροστά στο Θείο Πάθος. Παρά το γεγονός ότι το έργο δεν είναι τόσο γνωστό όσο άλλα έργα του είδους, αποτελεί αναμφισβήτητα ένα από τα ωραιότερα έργα της ρομαντικής περιόδου και ένα από τα καλύτερα δείγματα γραφής του συνθέτη

Όπως αναφέρει η μουσικός κα Εριφύλη Δαμιανού – Μαρίνη, το έργο αποτελείται συνολικά από 13 τμήματα, μοιρασμένα από το συνθέτη σε δύο μέρη – οκτώ στο πρώτο μέρος και πέντε στο δεύτερο. Ο Ντβόρζακ ήταν ένας πιστός καθολικός που προσέγγισε με απόλυτο σεβασμό τα λειτουργικά κείμενα που χρησιμοποίησε. Η μεγάλη όμως διάρκεια του έργου το καθιστά ακατάλληλο για λειτουργική χρήση, ενώ ο διαχωρισμός του σε δύο μέρη έγινε από το συνθέτη για να διευκολύνει την παρουσίασή του σε αίθουσα συναυλιών. Το έργο χαρακτηρίζεται από εσωτερική ενότητα που επιτυγχάνεται με τη χρήση μιας επαναλαμβανόμενης μελωδικής ιδέας σε μορφή ευδιάκριτου θέματος-μοτίβου, το οποίο εμφανίζεται σε ολόκληρο το έργο σε διάφορες τονικότητες και διαφοροποιημένες δυναμικές και ηχοχρωματικές προσεγγίσεις. Η επανάληψη αυτού του βασικού θέματος-μοτίβου παραπέμπει αναλογικά στην «Idée Fix» που συναντάμε στη μουσική του Μπερλιόζ ή ακόμα και στο «Leit motif» της μουσικής του Βάγκνερ. Το μουσικό αυτό θέμα-μοτίβο σχηματίζεται συμμετρικά γύρω από μία κεντρική νότα, ανεβαίνοντας και κατεβαίνοντας ένα ημιτόνιο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός «διάφωνου» διαστήματος 3ης ελαττωμένης στα άκρα της μελωδικής γραμμής. Η συμμετρία και η ταυτόχρονη ύπαρξη της διαφωνίας δίνουν πολλές δυνατότητες στο συνθέτη να επεξεργαστεί το μουσικό αυτό υλικό, επεκτείνοντας ή μεταλλάσοντάς το ανάλογα με την εξέλιξη του έργου.


Την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης διευθύνει ο διάσημος αρχιμουσικός Yoel Levi. Ο Yoel Levi γεννήθηκε στη Ρουμανία αλλά μεγάλωσε στο Ισραήλ. Σπούδασε στη Μουσική Ακαδημία του Τελ Αβίβ όπου έλαβε Πτυχίο Τεχνών (Μaster of Αrts) με διάκριση και στη Μουσική Ακαδημία της Ιερουσαλήμ με δάσκαλο το Mendi Rodan. Σπούδασε επίσης με το Franco Ferrara στη Σιένα και τη Ρώμη, με τον Kiril Kondrashin στην Ολλανδία, καθώς και στο Guildhall School of Music and Drama του Λονδίνου.

Αφού έλαβε το Α' Βραβείο του Διεθνούς Διαγωνισμού Διευθυντών Ορχήστρας της Besançon το 1978, ο Levi έγινε βοηθός του Lorin Maazel στην Ορχήστρα του Κλήβελαντ επί έξι έτη, ενώ διετέλεσε Μόνιμος Διευθυντής της από το 1980 έως το 1984. Από το 1988 έως το 2000 διαδέχθηκε το Robert Shaw ως Μουσικός Διευθυντής της Συμφωνικής Ορχήστρας της Ατλάντα. Η περίοδος αυτή σημαδεύεται από σημαντικές στιγμές όπως η ευρωπαϊκή περιοδεία του 1991, η υποψηφιότητα της Συμφωνικής της Ατλάντα ως «Καλύτερης Ορχήστρας της Χρονιάς 1991-1992» από την Επιτροπή των πρώτων ετήσιων «Διεθνών Βραβείων Κλασικής Μουσικής», καθώς και μια εξαιρετικά επιτυχημένη παρουσίαση της Auferstehungssinfonie (Συμφωνίας της Ανάστασης) του Mahler στο Avery Fisher Hall της Νέας Υόρκης, αλλά και πολλές ηχογραφήσεις που έτυχαν θερμής υποδοχής από το κοινό.

Το 2001, ο Levi, ως Επίτιμος Μουσικός Διευθυντής της Ορχήστρας της Ατλάντα, έγινε Καλλιτεχνικός Σύμβουλος της Ορχήστρας του Φλαμανδικού Ραδιοφωνικού (Vlaams Radio Orkest), η οποία πρόσφατα μετονομάστηκε σε Φιλαρμονική των Βρυξελλών, στο Βέλγιο, ενώ είναι Κύριος Προσκεκλημένος Διευθυντής της Φιλαρμονικής του Ισραήλ. Μεταξύ άλλων, έχει επίσης συνεργαστεί με μείζονες ορχήστρες σε ολόκληρο τον κόσμο. Σ' αυτό το πλαίσιο διηύθυνε, το 1991, τη Φιλαρμονική της Στοκχόλμης κατά την Τελετή Απονομής των Βραβείων Νόμπελ.

Ο Yoel Levi πραγματοποίησε το ντεμπούτο του ως Διευθυντής Ορχήστρας το 1997, στο Teatro Communale της Φλωρεντίας, με την όπερα του Puccini La Fanciulla del West, ενώ πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στη Βόρεια Αμερική με τη Λυρική Όπερα του Σικάγο το 2000 και την Carmen του Bizet.

Σήμερα είναι Κύριος Διευθυντής Ορχήστρας της Orchestre National d’Île de France. Τον Ιούνιο του 2001 η Γαλλική Κυβέρνηση του απένειμε τον τίτλο του «Ιππότη των Τεχνών και των Γραμμάτων» («Chevalier de l’Ordre des Arts et des Lettres»).

Εισιτήρια προπωλούνται αποκλειστικά από τα ταμεία του ΟΜΜΘ και τα εκδοτήρια του ΟΜΜΘ στην πλατεία Αριστοτέλους αντί 40, 30, 20 και 15 ευρώ ενώ τα μαθητικά-φοιτητικά στοιχίζουν 10 ευρώ.


Δημιουργικό Εργαστήριο στην έκθεση «Τόποι-PhotoBiennale-Sites», «ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΙ ΤΟΠΟΙ»

Ημερομηνία: Σάββατο 16 Απριλίου 2011 και Μ. Τρίτη 19 Απριλίου 2011
Ώρα: 11:00 -13:00
Χώρος: Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Α, Λιμάνι, τηλ. 2310566716)

Το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο των παράλληλων εκδηλώσεων της PhotoBiennale διοργανώνει το δημιουργικό εργαστήριο «Φανταστικοί Τόποι», για την έκθεση «Τόποι-PhotoBiennale-Sites».

Τα παιδιά θα ξεναγηθούν στο χώρο της έκθεσης και στη συνέχεια θα δημιουργήσουν το δικό τους φανταστικό τόπο. Υπό την καθοδήγηση των εμψυχωτριών του Μουσείου θα αναρωτηθούν πώς είναι να ζει κανείς σε άλλους τόπους και στη συνέχεια θα κατασκευάσουν το περιβάλλον ή τον τόπο που επιθυμούν τοποθετώντας τον εαυτό τους μέσα σε αυτόν, χρησιμοποιώντας την τεχνική του κολλάζ, ζωγραφική και φωτογραφία.

Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες να φέρουν μαζί τους, εφόσον διαθέτουν, τη φωτογραφική τους μηχανή. Επίσης τα παιδιά μπορούν να φέρουν μαζί τους εικόνες ή φωτογραφίες (οι οποίες θα φωτοτυπηθούν και θα επιστραφούν στους συμμετέχοντες) με τον τόπο στον οποίο θα ήθελαν να τοποθετήσουν τον εαυτό τους.

Συμμετοχή: παιδιά ηλικίας 6-12 ετών μαζί με τους γονείς τους
Υλοποίηση προγράμματος: Δέσποινα Τσιπτσέ (Μουσειολόγος), Ελένη Κατσαρού (Φωτογράφος), Άννα Μπούντου (Εικαστικός)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.