Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησης πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους, "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται. - Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΔΩ (Συνερ/να Κανάλια): www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ: ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΧΑΟΣ *** ΧΑΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ *** 20 Ε/6μ - 30 Ε/12μ

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ


"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ: Οι λογαριασμοί μας στο “Πανοράμιο” μηδενίστηκαν αυτοβούλως. ΜΗΝ τους ψάχνετε...

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ δημοσιεύουν Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης.


Τρίτη, 21 Ιουνίου 2011

"ΤΖΑΖ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΣΑΝΗ" - ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

.


20 χρόνια "ΤΖΑΖ ΣΤΟΝ ΛΟΦΟ"
(Ο οποίος σημειωτέον, είναι αρχαιολογικός χώρος)

Με γιορτινή διάθεση ανεβάζει φέτος αυλαία το "Σάνη Φέστιβαλ", αφού κλείνει 20 χρόνια "Τζαζ στον Λόφο", της επιτυχημένης παρουσίας στα πολιτιστικά μας δρώμενα. Πάντα πρωτοπόρο, πάντα ανοιχτό σε ιδέες και προτάσεις που διευρύνουν τα όριά του και προσφέρουν θέαμα υψηλής αισθητικής και ποιότητας. Με την τόλμη να το χαρακτηρίζει σε όλη τη διάρκεια των χρόνων, δε δίστασε ποτέ να πάρει σημαντικά ρίσκα, συστήνοντάς μας καλλιτέχνες και σχήματα που λίγοι γνώριζαν, όμως στην πορεία έμαθαν πολλοί, απολαμβάνοντας αυτό το μοναδικό συναίσθημα ικανοποίησης που προκαλεί πάντα μια εύστοχη κίνηση, αλλά και να προσκαλεί θρύλους της διεθνούς σκηνής, οι οποίοι αποδεχόμενοι την πρόσκληση το καταξίωσαν ακόμη περαιτέρω.
Με πάθος και συνέπεια, και σε πείσμα των μουντών καιρών, το "Σάνη Φέστιβαλ" υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Όλγας Ταμπουρή-Μπάμπαλη εδώ και 15 συναπτά έτη, συνεχίζει την πορεία του με τον ίδιο δυναμισμό με τον οποίο ξεκίνησε, γνωρίζοντας καλά πως το αντίδοτο στην όποια κρίση είναι η ποιοτική και συνεπής παρουσία, η σκληρή δουλειά και η συνεχής ανανέωση.
Ανανεωμένο σας υποδέχεται και φέτος, με νέες ενότητες να πλουτίζουν το πρόγραμμά του: την "Αβαν Γκαρντ Τεάτρ", στα πλαίσια της οποίας θα ανέβουν δυο εξαιρετικές παραστάσεις που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον του κοινού, με την "Ελληνική Πρωτοπορία" να πλημμυρίζει με φρέσκο αέρα τη σκηνή, όπου εκτός από την παρουσία σημαντικών Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών όπως κάθε χρονιά, φέτος θα δίνονται και "μάστερκλας" για φιλόμουσους.
Σαν αναλγητικό της ψυχής δρα η τέχνη, ειδικά στους δύσκολους καιρούς, και το "Σάνη Φέστιβαλ" φιλοδοξεί να προσφέρει ανάταση και τέρψη, μια φωτεινή στιγμή σε μια σκοτεινή εποχή.

Πρόγραμμα "Σάνη Φέστιβαλ 2011"
(Τζάζ στο Λόφο)


Ντέιβιντ Μάρεϋ: 15/7, Λόφος Σάνης, 21:30

Ο Μάρεϋ μυήθηκε στη μουσική από τη μητέρα του, μέλος εκκλησιαστικής μπάντας του Όκλαντ που καθόλου δεν ενέκρινε την τζαζ, ιδίωμα που εκείνος λάτρεψε, καταφέρνοντας να γίνει ένα από τα σημαντικότερα ονόματά της. Θεωρείται μακράν από τους κορυφαίους συνθέτες, είναι ιδρυτικό μέλος του "Γουόρλντ Σάξοφον Κουαρτέτ", συνεργάστηκε με σημαντικούς μουσικούς όπως η Κασσάνδρα Γουίλσον, ενώ στη διάρκεια της μακράς καριέρας του έχει ηχογραφήσει πάνω από 250 άλμπουμ, με περισσότερα από τα μισά με το δικό του όνομα. Ο Μάρεϋ είναι παγκοσμίως γνωστός για την τεχνική αναπνοής που χρησιμοποιεί η οποία του επιτρέπει να διαχειρίζεται την χρονική διάρκεια του ήχου σε εξαιρετικά μεγάλα επίπεδα. Έχει επίσης γράψει μουσική για ταινίες, για το θέατρο αλλά και δύο όπερες, και έχει αναδειχθεί σε σπουδαίο ενορχηστρωτή με εξαιρετικό ταλέντο στο συνδυασμό της τζαζ με τη συμφωνική μουσική και την χορωδία. Φέτος στο Σάνη Φέστιβαλ ο Μάρεϋ μυεί το κοινό στην μουσική του Νατ Κινγκ Κόουλ και συγκεκριμένα σε δύο άλμπουμ τα οποία ηχογραφήθηκαν στα ισπανικά το 1958 και 1962 με ήχους της Κούβας, Μεξικού, Πουέρτο Ρίκο, Ρίο Ντε Τζανέιρο και Μπουένος Άιρες.

Λουδοβίκο Εϊνάουντι: 16/7, Λόφος Σάνης, 21:30

Ο Λουδοβίκο Εϊνάουντι γεννήθηκε στο Τορίνο. Σπούδασε σύνθεση και πιάνο στο Κονσερβαρότιο του Μιλάνου και κατόπιν στο πλευρό του Λουτσιάνο Μπέριο, ενός από τους σπουδαιότερους συνθέτες της αβαν γκαρντ σκηνής του 20ου αιώνα. Έχει χαρακτηριστεί «μινιμαλιστής», ορισμός που αποδέχεται και ο ίδιος παρότι, όπως λέει, δεν αγαπά τις κατηγοριοποιήσεις. «Ωστόσο, ο μινιμαλισμός είναι ένας όρος που μπορεί να ερμηνευτεί ως κομψότητα και ευρύτητα πνεύματος, ως εκ τούτου προτιμώ να αποκαλούμαι μινιμαλιστής παρά οτιδήποτε άλλο», λέει. Διεθνώς αναγνωρισμένος, έχει εμφανιστεί στα μεγαλύτερα κόνσερτ χωλ του κόσμου, όπως το Ρούαγιαλ Άλμπερτ Χωλ και η Αρένα της Βερόνα, και συνεργαστεί με καλλιτέχνες από άλλα μουσικά είδη όπως με τον Πωλ Μακ Κάρτνεϊ. Σπουδαία είναι και η δισκογραφική του παρουσία και εξίσου επιτυχής η παράλληλη καριέρα του στο σινεμά και την τηλεόραση, με πολυβραβευμένες μουσικές όπως «Δόκτωρ Ζιβάγκο», 2002 και «Αυτό είναι Αγγλία», 2006. Ο ήχος του είναι αναγνωρίσιμος, με επιρροές από τη ροκ, την ελεκτρόνικα και άλλα ιδιώματα, γεγονός που του έχει εξασφαλίσει μια χωρίς προηγούμενο λατρεία από ένα μεγάλο και ποικιλόμορφο διεθνές κοινό - ο Εϊνάουντι βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των πιο σημαντικών καλλιτεχνών σε σχετικές ψηφοφορίες στο internet, αποτελώντας σύγχρονο φαινόμενο.
Έχει τιμηθεί με σημαντικές διακρίσεις, μεταξύ των οποίων το βραβείο "OMRI" με το οποίο η Ιταλική " Δημοκρατία τον έχρισε Ιππότη της.

Ρενώ Γκαρσία-Φονς: 17/7, Λόφος Σάνης, 21:30

Η μουσική του είναι ένας εξαιρετικός συνδυασμός κλασικής, τζαζ και έθνικ. Ο Παριζιάνος Ρενώ Γκαρσία-Φονς ανοίγει με τις νότες του καινούργιες πόρτες στον κόσμο της μουσικής, έχοντας στόχο πάντα την αναζήτηση και την ελευθερία έκφρασης, ακόμη κι αν χρειαστεί να παραβιάσει τεχνικούς κανόνες για να δημιουργήσει «κάτι άλλο». Έτσι, σ’ ένα περιβάλλον το οποίο θεωρεί το διπλό μπάσο σαν «συνοδευτικό» μουσικό όργανο, ο Γκαρσία-Φονς του προσθέτει και μια πέμπτη χορδή και το αναδεικνύει κυρίαρχο και εξίσου σπουδαίο. Ως μέλος της "OCOJ" έχει συνεργαστεί με μεγάλα ονόματα της ευρωπαϊκής και αμερικάνικης τζαζ.

ΗΧΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Ιντι Ζαχρά: 22/7, Λόφος Σάνης, 21:30

Θεωρείται η «νέα Μπίλι Χόλυντέι» και όλοι μιλούν για μια φωνή η οποία αναδύεται σαν το πιο ακριβό μετάξι, απαλή, με συναίσθημα, πάθος και δύναμη. Η Μαροκινή στην καταγωγή Ιντι Ζαχρά είναι μια από τις πλέον μελωδικές παρουσίες στη μουσική βιομηχανία, όπου κυριαρχεί από το 2005 οπότε συνέθεσε τα δυο συγκλονιστικά άλμπουμ που την έφεραν στην κορυφή. Η Ζαχρά, με την κιθάρα της τραγουδάει και συνθέτει τζαζ τόνους που φέρνουν σε τσιγγάνικες αναφορές, μαζί με μια δόση μπλουζ. Υμνεί τον έρωτα, την αγάπη και τους ανθρώπους, έχει δόσεις γλυκιάς μελαγχολίας, σέβεται τις τζαζ παραδόσεις, όμως παράλληλα τολμά να επενδύσει σε καινούργιες νότες που την πηγαίνουν ένα βήμα πιο πέρα.

Οι Τεμπς Αντάν: 23/7, Λόφος Σάνης, 21:30

Το να πει κανείς ότι οι Τεμπς Αντάν είναι ένα εκπληκτικό γκρουπ της παραδοσιακής μουσικής του Κεμπέκ, αποδίδει μέρος μόνο της αλήθειας. Γιατί και τα τρία μέλη του, οι Αντρέ Μπρουνέ (βιολί/φωνή),Πιέρ-Λουκ Ντουμπουά (ακορνεόν), και Έρικ Μπεατρύ (κιθάρα/φωνή), υπήρξαν προβεβλημένα μέλη της περίφημης λαϊκής μπάντας "Λα Μποτίν Σουριάντ", με την οποία περιόδευσαν σε όλο τον κόσμο. Εμπειρία και ενέργεια που διοχέτευσαν στο δικό τους σχήμα, αποδίδοντας με εκρηκτικό ταμπεραμέντο τους ήχους αυτού του ιδιαίτερου Γαλλο-καναδέζικου μουσικού ιδιώματος, και επικοινωνώντας το με μοναδικό τρόπο στο κοινό της νεότερης γενιάς. Ο ήχος τους βασίζεται σε μουσικές φόρμες που συναντώνται μόνο στον Γαλλικό Καναδά, ενώ η αριστοτεχνική μείξη των οργάνων -από βιολί και ακορντεόν μέχρι μπουζούκι- προσδίδει αυτήν τη μοναδική ενέργεια που κάνει το σχήμα τόσο εξαιρετικά ενδιαφέρον.

Ντέλα Νταπ: 24/7, Λόφος Σάνης, 21:30

Ο κόσμος των Ντέλα Νταπ μοιάζει με ουτοπία. Σ’ αυτόν ζει ένας μουσικός μάγος, ο οποίος συνδυάζει υπέροχα την ηλεκτρονική μουσική με τους ήχους των σύγχρονων club της Βιέννης, το ρομαντισμό με τη συναισθηματική ανεπάρκεια και την πολυπολιτισμικότητα του κόσμου που ζούμε. Το συγκρότημα, θέλοντας να ενώσει αυτούς τους δυο κόσμους, συνθέτει μουσική που απελευθερώνει και εμπνέει. Αποτέλεσμα, νότες που αναδίδουν συναισθήματα μελαγχολίας, πόνου, έρωτα και ομορφιάς, και ήχοι που υπογραμμίζουν μια νέα μουσική πραγματικότητα, αυτή για την οποία είναι γνωστοί οι Ντέλα Νταπ ως εκφραστές του "Νου-Τζίπσι".

Ελληνικά κονσέρτα

O ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΙΣ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗ ΤΖΑΖ
ΚΟΥΙΝΤΕΤΟ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΛΑΝΤΖΗ, ΚΑΜΕΡΑΤΑ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΦΙΛΩΝ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ, Υπό τη Διεύθυνση του Μίλτου Λογιάδη: 30/7, Λόφος Σάνης, 21:30

Περισσότερο κατάθεση ψυχής παρά διασκευή, η απόδοση γνωστών και αγαπημένων συνθέσεων του Μάνου Χατζιδάκι μέσα από το ιδίωμα της τζαζ βρίσκεται το επίκεντρο της παράστασης «Μάνος», που ετοίμασαν η Καμεράτα και το κουιντέτο του Δημήτρη Καλαντζή. Μια δουλειά που «Προέκυψε απλά, σαν φυσική διαδικασία, από την ανάγκη μας να τραγουδήσουμε τη μουσική που χαράχτηκε στις καρδιές μας από μικρά παιδιά, στη δική μας καθομιλουμένη γλώσσα: την τζαζ. Η ουσία και η διάθεση των κομματιών του Μάνου είναι πάντα εκεί, κι εμείς κάθε φορά ευτυχείς να τα ανακαλύπτουμε», αναφέρει ο εξαίρετος μουσικός Δημήτρης Καλαντζής.
Η πρωτότυπη αυτή ιδέα είναι υλοποιημένη με την υψηλή αισθητική ποιότητα που αρμόζει σ’ έναν μεγάλο καλλιτέχνη όπως ο Μάνος Χατζιδάκις, με επιπλέον θετικό στοιχείο το ευρύτερο άνοιγμα της τζαζ προς το ελληνικό κοινό, που προκύπτει από τη συνεύρεση τζαζ και κλασικών ηχοχρωμάτων αλλά, κυρίως, από τη διαπραγμάτευση ρεπερτορίου ουσιαστικά και συναισθηματικά συνδεδεμένου με τους Έλληνες ακροατές. Ταυτόχρονα, το παγκόσμια αποδεκτό ιδίωμα της τζαζ αποτελεί εξαιρετικό δίαυλο μέσω του οποίου διεθνοποιείται η μουσική μεγάλων Ελλήνων συνθετών.

Δημήτρης Καλαντζής, Πιάνο, ενορχηστρώσεις
Τάκης Πατερέλης, Σαξόφωνο
Ανδρέας Πολυζωγόπουλος, Τρομπέτα, Φλικόρνο
Αλέξανδρος-Δράκος Κτιστάκης, Τύμπανα
Γιώργος Γεωργιάδης, Μπάσο
Μίλτος Λογιάδης, Διεύθυνση ορχήστρας
Γιάννης Αντωνόπουλος, Ενορχήστρωση εγχόρδων


ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΚΑΡΕΛΗΣ- ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΗΤΣΙΑΣ, «Μουσικές Διασταυρώσεις»: 6/8, Λόφος Σάνης, 21:30

Ο Γιάννης Βακαρέλης και ο Μανώλης Μητσιάς συναντώνται φέτος στη σκηνή σε μια εξαιρετική παράσταση που αποδεικνύει ότι τα μουσικά σύνορα καταργούνται όταν υπάρχει έμπνευση, αισθητική ποιότητα και πάθος. Σ’ αυτή την υπερβατική συνεύρεση της μελωδίας με την ποίηση, οι δυο καταξιωμένοι καλλιτέχνες ισορροπούν επιδέξια σ’ ένα τόλμημα που φτάνει από τον Μπαχ και τον Σοπέν στο ελληνικό έντεχνο τραγούδι, με ενδιάμεσους σταθμούς σε σύγχρονους μύθους, όπως ο Ζακ Μπρελ και ο Αλέν Λεφέβρ.
Ο πιανίστας Γιάννης Βακαρέλης ξεκίνησε την καριέρα του κερδίζοντας το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό «Βασίλισσα Σοφία» στη Μαδρίτη, το 1979. Έχει εμφανιστεί ως σολίστας στα μεγαλύτερα θέατρα και φεστιβάλ του κόσμου, έχει συνεργαστεί με τις σημαντικότερες ορχήστρες (Βιέννης, Σάλτσμπουργκ, Γαλλίας, Δρέσδης, Βερολίνου, Φιλαρμόνια...
Σημαντική είναι και η δισκογραφική του παρουσία με εταιρείες. Είναι ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Ναυπλίου, ενώ για την προσφορά του έχει τιμηθεί από τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας με το παράσημο του Χρυσού Φοίνικα.
Ένας από τους σημαντικότερους τραγουδιστές μας, ο Μανώλης Μητσιάς υπήρξε πρωτεργάτης των καλλιτεχνικών ρευμάτων στις δεκαετίες του ‘60 και ’70. Συνεργάστηκε με τους μεγαλύτερους συνθέτες μας (Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Τσιτσάνη, Μικρούτσικο, Πάνου, Κηλαηδόνη, Κραουνάκη, Ανδριόπουλο, Τόκα, Λεοντή) ερμηνεύοντας εκπληκτικά την ποίηση των Γκάτσου, Ελύτη, Ρίτσου, Αναγνωστάκη, Σεφέρη, Ελευθερίου, Καρούζου... Έχει ηχογραφήσει 60 προσωπικούς δίσκους.

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ: 13/8, Λόφος Σάνης, 21:30

Με τη σύμπραξη τεσσάρων μόνο μουσικών, η Ελευθερία Αρβανιτάκη θα παρουσιάσει φέτος μια μοναδική παράσταση, απ’ αυτές που μόνο εκείνη ξέρει να στήνει, αιθέρια και γήινη μαζί, άπιαστη και προσιτή, ταξιδιώτισσα και συνοδοιπόρος. Τα γνώριμα τραγούδια της, ήχοι που καλύπτουν μια μεγάλη γκάμα, από το τσιφτετέλι μέχρι τη λάτιν και την τζαζ, ερμηνευμένα πάντα μοναδικά, θα μας παρασύρουν στον πιο όμορφο κόσμο, αυτόν της μουσικής. Γύρω της ο Αλέξανδρος Κτιστάκης στα τύμπανα, ο Γιάννης Κυριμκυρίδης στο πιάνο και τα πλήκτρα, ο Δημήτρης Μπαρμπαγάλας στην ακουστική και ηλεκτρική κιθάρα και το μπάσο, και ο Θωμάς Κωνσταντίνου στο λαούτο, το ούτι, τον τζουρά και το μαντολίνο, κι εκείνη στο κέντρο του κύκλου με την υπέροχη φωνή της να μας μαγεύει.

Αβαν Γκαρντ Τεατρ

ΚΑΤΑΛΟΓΙΑ: 4 - 5/8, Θέατρο Κήπου, 21:30

Η παράσταση βασίζεται σε τρία κλασικά δημοτικά τραγούδια, που έχουν δραματοποιηθεί με βάση τους κώδικες της αρχαίας τραγωδίας και μεταξύ τους τα συνδέει η έννοια της θυσίας. Πρόκειται για ένα πρωτότυπο θέαμα που συνδυάζει το θέατρο με το κουκλοθέατρο και το θέατρο σκιών, ενώ σημαντικό στοιχείο είναι η χρήση της μάσκας που επιτρέπει την αναπαράσταση εξωπραγματικών εικόνων και χωροχρονικών αλλαγών. Ανάμεσα στις βασικές ιστορίες υπάρχουν κωμικά μέρη σε ιντερμεδιακή μορφή, ενώ ακούγονται μοιρολόγια, πολυφωνικά τραγούδια και ρυθμικοί αυτοσχεδιασμοί συνυφασμένοι με την πλοκή των ιστοριών. Τα τρία ποιήματα είναι «Της Μάνας Φόνισσας», η ιστορία μιας μάνας που σκοτώνει το παιδί της επειδή την έπιασε με τον εραστή της, «Του Γεφυριού της Άρτας» που μιλάει για τη θυσία της όμορφης γυναίκας του πρωτομάστορα για να σταθεί το γεφύρι, και «Της Κακιάς Πεθεράς» που από φθόνο σκοτώνει τη νύφη της.

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Οικονομίδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Μελίσα Κωτσάκη
Ηθοποιοί: Δήμητρα Μητροπούλου, Έφη Μπάρλα, Θοδωρής Οικονομίδης, Ιωάννα Μιχαλά, Ιωάννα Πιατά, Μελίσα Κωτσάκη, Φεβρωνία Ρεϊζίδου, Χάρης Χιώτης, Χριστίνα Στουραΐτη
Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου Κύκλος
Κατασκευή κούκλας: Ομάδα Κουκλοθεάτρου «Καραμπόλα» (Φεβρωνία Ρεϊζίδου και Χριστίνα Στουραΐτη)
Μουσική: Θοδωρής Οικονομίδης
Μαντολίνο Θ. Οικονομίδης
Κιθάρα: Μελίσα Κωτσάκη

ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΣΠΙΤΙ: 11 - 12/08, Θέατρο Κήπου, 21:30

Τα κρυμμένα κάτω από το χαλί μυστικά μιας οικογένειας, το θέμα-ταμπού της σεξουαλικής κακοποίησης δυο παιδιών που έγιναν άνδρες κουβαλώντας αυτό το βάρος σε όλη τους της ζωή, αναλύει μέσα από ζωηρούς διαλόγους και καθηλωτική δράση ο Αμερικανός θεατρικός συγγραφέας Neil LaBute. Βαθύ και ανατρεπτικό, το «Σκοτεινό Σπίτι» είναι η ιστορία δυο αδελφών που συναντώνται στο προαύλιο μιας νευρολογικής κλινικής όπου έχει εισαχθεί με δικαστική εντολή λόγω οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ ο μικρότερος εκ των δύο, ο Ντρου, επιτυχημένος δικηγόρος αλλά εξαρτημένος από τα πάθη του. Ο μεγαλύτερος, ο Τέρυ, θυρωρός στο επάγγελμα, έχει έρθει κατόπιν παράκλησης του Ντρου, προκειμένου να επιβεβαιώσει τον ισχυρισμό του που θα του εξασφαλίσει την έξοδο από την κλινική, ότι στην παιδική του ηλικία έπεσε θύμα σεξουαλικής κακοποίησης από φίλο της οικογένειας. Τον ίδιο που είχε κακοποιήσει και τον Τέρυ, γεγονός που άφησε ανεξίτηλο ίχνος πάνω και στα δυο αδέλφια, υπήρξε ωστόσο και ο καταλύτης για την μεταξύ τους σχέση. Οι σκελετοί βγαίνουν από το ντουλάπι και το ανελέητο σφυροκόπημα του ενός προς τον άλλο ξεκινά, ανασύροντας απωθημένα και ξυπνώντας ανομολόγητα συναισθήματα. Πόνος, προδοσία, εκδίκηση σκιαγραφούν με ανατριχιαστικό τρόπο δυο ζωές που σημαδεύτηκαν μια για πάντα, όχι μόνο από το τρομερό γεγονός που συνέβη στην παιδική τους ηλικία, αλλά κυρίως από τον τρόπο που το χειρίστηκαν ως ενήλικες.

Σκηνοθεσία: Χρίστος Λύγκας
Μετάφραση: Χριστίνα Μπάμπου-Παγκουρέλη
Βοηθός σκηνοθέτη: Εύη Νάκου
Ηθοποιοί: Θοδωρής Οικονομίδης, Γιώργος Χριστοδούλου, Μαρία Προϊστάκη
Εικαστικά: Γιάννης Μετζικώφ
Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
Video art: Βάνα Κωσταγιόλα
Μουσική: Γιώργος Κουμεντάκης
Ηχητικό τοπίο: Γιώργος Πούλιος
Φωτογραφίες: Αλεξάνδρα Χατζηιορδάνη
Γραφικά: Γιώργος Κτενίδης

Εξαιρετικά ελληνικά Μουσικά Ταλέντα

Μοτέλ Σελενίκ (αλβανικός τίτλος): 19/8, Θέατρο Κήπου, 21:30

H συγκυριακή συνεύρεση μιας ομάδας νέων μουσικών της Θεσσαλονίκης αποτέλεσε το αίτιο δημιουργίας της πρωτότυπης αυτής 16μελούς μπάντας, όλα τα μέλη της οποίας έχουν σημείο αναφοράς τους ήχους της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής. Οι συνθέσεις τους χαρακτηρίζονται από μια μίξη των μουσικών παραδόσεων των Βαλκανίων και της Μεσογείου, σε συνδυασμό με σύγχρονες επιρροές. Η διαφορετικότητα και το πλήθος των οργάνων συνδυάζονται με τις προσεγμένες ενορχηστρώσεις και οδηγούν σ’ ένα πληθωρικό αλλά ταυτόχρονα διαυγή ήχο, πετυχαίνοντας έναν ιδιαίτερο μουσικό συνδυασμό (φλαμένκο, μπάλκαν, σουίνγκ, ρεμπέτικο, λάτιν). Το σχήμα παραμένει πάντα ανοιχτό σε καινούργια ακούσματα και ιδέες, κερδίζοντας μέσα από μια σειρά εμφανίσεων σε μουσικές σκηνές και φεστιβάλ εντός και εκτός Ελλάδας ιδιαίτερα καλές κριτικές, αφού κάθε φορά «Δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερες προσδοκίες για το επόμενο βήμα τους» σύμφωνα με το περιοδικό "Παράλαξη".

Σταμάτης Πασόπουλος, Ακορντεόν
Στράτος Πασόπουλος, Καβάλ
Αλέξανδρος Παπαγεωργόπουλος, Κλαρίνο
Νίκος Σαμαράς, Τρομπέτα
Δημήτρης Αβραμίδης, Βιολί
Νίκος Παπαϊωάννου, Τσέλο, Ηλεκτρικό Μπάσο
Παναγιώτης Παναγιωτόπουλος, Ούτι
Θεόδωρος Μίσκας, Ακουστική και Ηλεκτρική Κιθάρα
Ηλίας Μίσκας, Τύμπανα
Αλέξανδρος Ριζόπουλος, Κρουστά
Κωστής Πουλιανάκης, Κρουστά
Στάθης Παρασκευόπουλος, Κρουστά
Ματίνα Μάστορα, Τραγούδι
Elena Garcia Blay, Τραγούδι
Χρήστος Κεσικιάδης, Τραγούδι
Ναταλία Λαμπαδάκη, Τραγούδι

Γιούορ Χαντ ιν Μάιν: 20/8, Θέτρο Κήπου, 21:30

Ο Μάνος Μυλωνάκης και ο Γιώργος Παπαδόπουλος, δυο φίλοι από τη Θεσσαλονίκη, αποφάσισαν να εκφράσουν την αγάπη τους για τα ακουστικά όργανα, τη νορμανδική φολκ και τους πλανόδιους μουσικούς μέσα από το ντουέτο Γιούορ Χαντ ιν Μάιν που δημιούργησαν στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας. Με μια συλλογή από αυτοσχέδια όργανα και τεχνικές live-looping παρουσίασαν μια νέο-ρομαντική, έντονα προσωπική μουσική δωματίου, γοητεύοντας ένα διαρκώς διευρυνόμενο κοινό. Το 2007 κυκλοφόρησαν σε 100 χειροποίητα αντίτυπα τις τέσσερις πρώτες ηχογραφήσεις τους σε μορφή cd, με αφετηρία τη σύγχρονη δυτικοευρωπαϊκή φολκ αλλά και τον πειραματισμό, ενώ το ίδιο καλοκαίρι, μετά από ανάθεση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, συνέθεσαν πρωτότυπη μουσική για τo βουβό αριστούργημα του Μίκιο Ναρούς, «Καθημερινά Όνειρα».

Κλασικά Κύματα

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΘΩΜΟΠΟΥΛΟΣ: 26/8, Θέατρο Κήπου, 21:00

Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και σπούδασε στο Κρατικό Ωδείο της πόλης, απ’ όπου πήρε το δίπλωμα πιάνου με άριστα. Συνέχισε στην Κολωνία, Παρίσ, και στο Κονσερβατόριο του Άμστερνταμ. Ενώ μαθήτευσε δίπλα σε εξέχουσες προσωπικότητες της μουσικής (Τσιτσιολίνι, Δόμνα Ευνουχίδου, Μπασκίροφ). Πραγματικός βιρτουόζος, εκτελεί με ποίηση και ταμπεραμέντο, δεχόμενος σε όλη τη διάρκεια της καριέρας του εντυπωσιακές κριτικές και βραβεύσεις διεθνώς. Έχει δώσει ρεσιτάλ και λάβει μέρος σε συναυλίες μουσικής δωματίου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, έχει συμπράξει ως σολίστ με μεγάλες ελληνικές και ξένες ορχήστρες, έχει ηχογραφήσει για το ραδιόφωνο και την τηλεόραση στην Ελλάδα και τη Γαλλία –τον περασμένο Οκτώβριο ηχογράφησε το πρώτο του προσωπικό Σιντί με έργα Ξενάκη– και έχει πάρει μέρος σε πολλά προγράμματα μουσικού θεάτρου, όπως η προσαρμογή της νουβέλας του Κλάιστ «Η Μαρκησία του Ο», σε σκηνοθεσία του Λούκας Χέμλεντ, έργο που παρουσιάστηκε επί δύο χρόνια σε γαλλικές εθνικές σκηνές. Είναι μέλος του ελληνικού συνόλου πιάνων "Πιανδεμόνιουμ".

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΕΦΟΣ, ΛΥΔΙΑ ΟΣΑΒΚΟΒΑ, ΝΤΙΛΙΑΝΑ ΓΚΕΟΡΓΚΙΕΒΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ, 27/8, Θέατρο Κήπου, 21:00

Ο Γιάννης Στέφος σπούδασε βιολοντσέλο στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, απ’ όπου αποφοίτησε με άριστα. Συνέχισε στην Ανώτατη Σχολή της Μουσικής και Θεάτρου του Ανόβερου, ενώ παράλληλα ειδικεύτηκε στη διδασκαλία του βιολοντσέλου. Έχει κερδίσει το πρώτο βραβείο στο διαγωνισμό «Φίλιππος Νάκας» και την υποτροφία της Yamada Music Foundation. Σήμερα διδάσκει στο Ωδείο Βορείου Ελλάδος και είναι μόνιμο μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης.
Η Λυδία Οσάβκοβα είναι καθηγήτρια στη Μουσική Ακαδημία της Σόφιας και στο Ωδείο Βορείου Ελλάδος. Σπούδασε στη Νίκαια, το Παρίσι και το Λονδίνο, όπου παρακολούθησε μάστερκλας του φημισμένου Τζαίημς Γκάλγουεϊ. Ως σολίστ, συμμετείχε σε πολλά διεθνή φεστιβάλ. Τα Σιντί που έχει ηχογραφήσει περιλαμβάνουν διαφορετικό στυλ μουσικής, κι αυτό λόγω του ευρέως ρεπερτορίου της, από Βιβάλντι, Πότσαρντ, Ραβέλ, Ντεμπυσί, κ.α. Παραδίδει μάστερκλας σε όλον τον κόσμο, ενώ ως σολίστ έχει παίξει με φημισμένους μουσικούς.
Η Ντιλιάνα Γκεοργκίεβα-Παπαδοπούλου αποφοίτησε με άριστα από τη Μουσική Ακαδημία της Φιλιππούπολης και ειδικεύτηκε στη μουσική παιδαγωγική λαμβάνοντας ειδικούς τίτλους καθηγήτριας πιάνου και καθηγήτριας αισθητικής της μουσικής. Έχει λάβει μέρος σε σειρά σπουδαίων συναυλιών και καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, ως μέλος σε διάφορα σχήματα. Ως τρίο με τον Γιάννη Στέφο (τσέλο) και τη Λυδία Οσάβκοβα (φλάουτο), πήρε μέρος σε πολλές συναυλίες μουσικής δωματίου.

Ντούο Γκολιάρντι: 2/9, Θέτρο Κήπου, 21:00

Το Ντούο Γκολιάρντι ιδρύθηκε το 2003 από τον φλαουτίστα Δημήτρη Κούντουρα (φλάουτο με ράμφος) και τον ακορντεονίστα Κωνσταντίνο Ράπτη (ακορντεόν κοντσέρτου - μπαγιάν). Μ’ αυτό τον ιδιαίτερο συνδυασμό που δεν έχει ιστορικό προηγούμενο, το ντουέτο προσεγγίζει ένα μεγάλο εύρος ρεπερτορίου, από τον όψιμο Μεσαίωνα μέχρι τη σύγχρονη μουσική δημιουργία και από ιστορικές ταραντέλες μέχρι τη μουσική για εκκλησιαστικό όργανο του Μπαχ. Στόχος τους είναι από τη μια να εκφράσουν μουσική παλαιότερων εποχών μέσα από μια διαφορετική ηχητική προοπτική πιστή στο μουσικό κείμενο και ύφος, και από την άλλη να προβάλουν καινούργια έργα γραμμένα γι’ αυτό το συνδυασμό. Συνεργάζονται με σημαντικούς συνθέτες της νεότερης γενιάς και έχουν παρουσιάσει έργα σε πρώτη εκτέλεση. Έχουν εμφανιστεί σε συναυλίες και φεστιβάλ σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Ο Κωνσταντίνος Ράπτης γεννήθηκε στα Ιωάννινα, σπούδασε στο Δημοτικό Ωδείο της πόλης και ακολούθως στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης και στην Ανωτάτη Σχολή Μουσικής και Θεάτρου του Ανοβέρου, ως υπότροφος του Ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης». Παράλληλα ακολούθησε ανώτερα θεωρητικά, πιάνο και μουσικολογία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και έλαβε μέρος σε σεμινάρια. Έχει εμφανιστεί ως σολίστ σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και με σύνολα μουσικής δωματίου, συχνά παρουσιάζοντας έργα σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση. Παράλληλα συμμετείχε σε διαγωνισμούς ακορντεόν, λαμβάνοντας τιμητικές διακρίσεις. Έχει ηχογραφήσει για την ECM (Ελένη Καραϊνδρου «Το λιβάδι που δακρύζει») και για την ARKYS (Γιώργος Κυριακάκης «Ουλαλούμ», Duo Goliardi «Polifonia in Due»). Είναι μέλος των συνόλων Τangosinpalabras, Trio Gorrion και Ensemble Megaphon (ελεύθερος αυτοσχεδιασμός). Από το 2005 διδάσκει ακορντεόν στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Ο Δημήτρης Κούντουρας σπούδασε στη Θεσσαλονίκη φλάουτο με ράμφος με τον (...) και φλάουτο με τον Ίλιε Μακοβέι και στη συνέχεια φλάουτο με ράμφος, μπαρόκ φλάουτο και ερμηνεία παλαιάς μουσικής στην Ανώτατη Σχολή Μουσικής της Ουτρέχτης, στο Ωδείο της πόλης της Βιέννης και στο Ινστιτούτο Παλαιάς Μουσικής της Ακαδημίας του Μιλάνου. Παράλληλα σπούδασε μουσική του Μεσαίωνα και της Αναγέννησης στην Ανώτατη Σχολή Μουσικής του Τρόσινγκεν και παρακολούθησε σεμινάρια στη Γαλλία και την Ιταλία. Είναι ιδρυτικό μέλος του συνόλου παλαιάς μουσικής Ex Silentio. Έχει συνεργαστεί με σημαντικές ελληνικές και ξένες ορχήστρες και εμφανιστεί ως σολίστ σε Ευρώπη και Ιαπωνία. Δίδαξε στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. και σε σεμινάρια στις Ακαδημίες Μουσικής του Λουγκάνο και του Κλάγκενφουρτ, στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, στις Ημέρες Παλαιάς Μουσικής του Φίχτελμπεργκ και στο (...) της Ελβετίας, ενώ από το 2007 διδάσκει στο Δυρράχιο και στο «Μουσικό Χωριό» του Πηλίου. Ερευνά ζητήματα και σχέσεις μουσικής και Ουμανισμού κατά τον 16ο και 17ο αιώνα στα πλαίσια της διδακτορικής του διατριβής. Ζει στη Βιέννη και εμφανίζεται με το μπαρόκ σύνολο "Λαβύρινθος".

[Σ.Σ.: Είδαμε και πάθαμε να καθαρίσουμε από τις δίγλωσσες αγγλικούρες το Δελτίο Τύπου του Σάνη που μας έστειλαν να σας παρουσιάσουμε το Πρόγραμμα, για μια στιγμή είπαμε να πετάξουμε αυτές τις αηδίες στα σκουπίδια. Πρυτάνευσε το συμφέρον του Αναγνώστη όμως, και έτσι, μπορείτε να διαβάσετε το πρόγραμμα του “Τζαζ Σάνη Φέστιβαλ”, το οποίο αν το βάζαμε όπως ήταν, πιθανώς και να μην καταλαβαίνατε γρι, αχταρμά στα αρλουμποφράγκικα και αρβανιτοβλάχικα, συνταγμένο που ήταν!.. ]
[]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.