Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησης πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους, "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται. - Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΔΩ (Συνερ/να Κανάλια): www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ: ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΧΑΟΣ *** ΧΑΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ *** 20 Ε/6μ - 30 Ε/12μ

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ


"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ: Οι λογαριασμοί μας στο “Πανοράμιο” μηδενίστηκαν αυτοβούλως. ΜΗΝ τους ψάχνετε...

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ δημοσιεύουν Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης.


Πέμπτη, 26 Ιανουαρίου 2017

ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Έκθεση έργων ζωγραφικής του Σάμη Ταμπώχ με τίτλο «Το Άλλο Αλφάβητο» διοργανώνει το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, διευρύνοντας το πεδίο των πολιτιστικών προτάσεών του προς το ευρύ κοινό.  
Η έκθεση εγκαινιάζεται το Σάββατο 28 Ιανουαρίου, στις 7.30 μ.μ., και φιλοξενείται στο φουαγιέ του κτηρίου Μ2, με περίγυρο το χειμερινό τοπίο της θάλασσας. Την τελετή των εγκαινίων θα προλογίσει ο Αντώνης Κωτίδης, καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο ΑΠΘ, ο οποίος θα μιλήσει για τον καλλιτέχνη και το έργο του. 

Η έκθεση ζωγραφικής θα λειτουργεί, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό, όλες τις ημέρες της εβδομάδας (καθημερινά, Σάββατο & Κυριακή) και θα διαρκέσει έως τις 2 Απριλίου 2017. Αποτελείται δε συνολικά από 24 έργα: τα 22 έργα   αναπαριστούν τα γράμματα του εβραϊκού αλφαβήτου στη χειρόγραφη μορφή τους και δύο (2) έργα αναφέρονται στο χάος πριν από τη γέννηση της αλφαβήτου. Όλα τα έργα, πλην ενός, είναι φιλοτεχνημένα σε χαρτί – υλικό που παραπέμπει στο ρόλο της μνήμης.   
«Τα χειρόγραφα γράμματα του εβραϊκού αλφαβήτου έχουν έντονη σχέση με την αναπαράσταση. Για παράδειγμα, το γράμμα Μπετ θυμίζει το περίγραμμα ενός χώρου στον οποίο μπορεί κάποιος να αισθανθεί ασφάλεια, ενώ η ίδια η λέξη "μπετ" σημαίνει "σπίτι". Το γράμμα Ρες θυμίζει το περίγραμμα μιας ανθρώπινης κεφαλής, ενώ η λέξη "ρες" σημαίνει "αρχή" και "κεφαλή"», αναφέρει ο Σάμης Ταμπώχ.
Ο ίδιος σημειώνει: «Παράλληλα, στην έκθεση παρουσιάζεται και ένα έργο, σε διπλή εκδοχή, το "Εν αρχή". Η πρώτη εκδοχή (0) είναι του 1989, ενώ η δεύτερη εκδοχή (00), σαφώς σκοτεινότερη, ανήκει στο 2017. Με τον τρόπο αυτό προσπάθησα να αποδώσω το εν αρχή χάος που επικρατούσε πριν τα τρία βασικά χρώματα - το κίτρινο, το κόκκινο και το μπλε - μορφοποιήσουν τα γράμματα, με τα οποία αναπαραστήσαμε τα ονόματά μας και τα ονόματα που δώσαμε στα πράγματα και τα ζωντανά».
«Το χαρτί δεν ξεχνά ποτέ!»
Ο Σάμης Ταμπώχ έχει επιλέξει να χρησιμοποιήσει το χαρτί, για να αποδώσει τα γράμματα του εβραϊκού αλφαβήτου, καθώς, όπως λέει, «το χαρτί είναι υλικό με μνήμη. Δεν ξεχνά ποτέ! Αν το διπλώσεις ή το τσαλακώσεις, θα διατηρήσει τις αρχικές πτυχώσεις στο σώμα του. Η μόνη περίπτωση να χάσει τη μνήμη του είναι να το παραδώσεις στη φωτιά». 

Τα περισσότερα από τα έργα - γράμματα του Σάμη Ταμπώχ είχαν εκτεθεί το Μάρτιο του 1990 στο Ινστιτούτο Γκαίτε Θεσσαλονίκης.
«Σήμερα, όπως και τότε, τα γράμματα εξακολουθούν να αντιστέκονται. Προσπαθώντας να ζωγραφίσω εκ νέου το χειρόγραφο εβραϊκό αλφάβητο, το Άλλο Αλφάβητο, η μορφή είναι πιο ξεκάθαρη, αλλά ο περίγυρος όλο και πιο ασαφής», εξηγεί ο καλλιτέχνης.
Ποιος είναι ο Σάμης Ταμπώχ 
Παιδί της δεύτερης γενιάς του Ολοκαυτώματος, ο Σάμης Ταμπώχ γεννήθηκε το 1952 στη Θεσσαλονίκη, όπου ζει και εργάζεται. Ζωγραφίζει, εδώ και 40 χρόνια, ακουαρέλες, μονοτυπίες, ακρυλικά και κολάζ με προχρωματισμένα χαρτιά. Εξέθεσε πρώτη φορά το 1980 στη Μικρή Πινακοθήκη «Διαγώνιος». Στον ίδιο χώρο το 1989 έγινε και η πρώτη ατομική του έκθεση στη Θεσσαλονίκη. Έχει επίσης παρουσιάσει ατομικές εκθέσεις σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Στρασβούργο, Παρίσι, Βρυξέλλες, Κωνσταντινούπολη...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.