ΕΡΤ, 3ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησης πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους, "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται. - Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΔΩ (Συνερ/να Κανάλια): www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ: ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΧΑΟΣ *** ΧΑΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ *** 20 Ε/6μ - 30 Ε/12μ

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ


"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ: Οι λογαριασμοί μας στο “Πανοράμιο” μηδενίστηκαν αυτοβούλως. ΜΗΝ τους ψάχνετε...

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ δημοσιεύουν Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης.


Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2020

ΓΚΑΛΑ ΌΠΕΡΑΣ ΣΤΗ ΜΝΉΜΗ ΤΗΣ ΜΑΡΊΑΣ ΚΆΛΛΑΣ ΣΤΟ ΜΕΡΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ


16 ΣΕΠΤΕΜΒΡΊΟΥ 2020

Με αφορμή την ημερομηνία θανάτου της μεγάλης Μαρίας Κάλλας, το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης διοργανώνει την Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2020, στις 21.00, ένα γκαλά όπερας στη μνήμη της. Πέντε λυρικές τραγουδίστριες από τη Θεσσαλονίκη ερμηνεύουν άριες από γνωστές όπερες των Βέρντι, Πουτσίνι, Ροσίνι, Μότσαρτ, Μπιζέ, Μασνέ και Μπελίνι, πολλές από τις οποίες η Κάλλας σημάδεψε με την αξεπέραστη φωνή και ερμηνεία της.

Συμμετέχουν:
  • Αγγελική Καθαρίου (μέτζο σοπράνο),
  • Βιολέττα Λούστα (σοπράνο),
  • Σοφία Μητροπούλου (σοπράνο),
  • Αφροδίτη Πατουλίδου (σοπράνο),
  • Σιρανούς Τσαλικιάν (σοπράνο). 
Στο πιάνο συνοδεύει ο Νίκος Κυριόσογλου, ενώ στην αφήγηση και παρουσίαση θα είναι ο Γεώργιος-Ιούλιος Παπαδόπουλος.


Πρόγραμμα

Πουτσίνι: (Τόσκα) – Σοφία Μητροπούλου
Πουτσίνι: (Αγγέλικα) – Βιολέττα Λούστα
Πουτσίνι: Αφροδίτη Πατουλίδου
Μότσαρτ: Σιρανούς Τσαλικιάν
Μπιζέ: (Κάρμεσ) – Αγγελική Καθαρίου
Βέρντι: (Oθέλλος) – Βιολέττα Λούστα
Ροσσίνι(Ο Κουρέας της Σεβίλλης) – Σιρανούς Τσαλικιάν
Μεσενέ: Αγγελική Καθαρίου
Μπελλίνι: (Nόρμα) – Αφροδίτη Πατουλίδου
Βέρντι: Σοφία Μητροπούλου

Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Πρόπυλο κτιρίου Μ1 (προαύλιο)
Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2020
Ώρα έναρξης: 21.00
Είσοδος ελεύθερη (προσκλήσεις διατίθενται ηλεκτρονικά στο www.tch.gr και στα εκδοτήρια του Μεγάρου)


Μαρία Κάλλας - Η αιώνια φωνή, που «αγκάλιασε» το Αιγαίο


Κείμενο: Νίκος Μόσχοβος

«Γεννιέσαι καλλιτέχνης, αλλιώς δεν είσαι. Και μένεις καλλιτέχνης, αγαπητέ, ακόμα κι όταν η φωνή σου δεν είναι πια ένα θαύμα. Ο καλλιτέχνης βρίσκεται πάντα εκεί».
Μέσα από ήχους, άριες και στιγμές είναι καταγραμμένα τα λόγια της Ελληνοαμερικανίδας σοπράνο Μαρίας Σεσίλιας Σοφίας Άννας Καλογεροπούλου, του «αηδονιού» της όπερας, που γεννήθηκε στις 2 Δεκεμβρίου 1923 στη Νέα Υόρκη, μεγαλούργησε ως Μαρία Κάλλας στα πέρατα του κόσμου και «έδυσε» διακριτικά στις 16 Σεπτεμβρίου 1977 στο Παρίσι.
«Ένα έργο της όπερας ξεκινά πολύ πριν να ανέβει η αυλαία και δεν τελειώνει όταν αυτή κατέβει αλλά πολύ αργότερα. Ξεκινά στη φαντασία μου, γίνεται η ζωή μου, και παραμένει μέρος της ζωής μου πολύ καιρό αφότου φύγω από το θέατρο», εξομολογήθηκε κάποτε η αείμνηστη σοπράνο με τις απίστευτες φωνητικές δυνατότητες, που κατέστησαν δυνατή την αναβίωση των έργων τύπου μπελ κάντο του 19ου αιώνα. Ήταν εκείνη που τα έφερε στο προσκήνιο και τα ενέταξε στο τυπικό ρεπερτόριο των λυρικών θεάτρων.
Τα βήματα και οι νότες της λες κι ακόμα «ηχούν» στην περίφημη Σκάλα του Μιλάνου, όπου επί μια δεκαετία (1950-1960) συνεργάστηκε με τους πιο απαιτητικούς μαέστρους και σκηνοθέτες της υφηλίου.
Απαιτητική, τελειομανής και απόλυτα δοσμένη στην τέχνη, δεν άφησε ποτέ τίποτα στην τύχη, αφού έλεγε χαρακτηριστικά: «Προετοιμάζομαι για τις δοκιμές όπως θα το έκανα για τον γάμο μου». Οι σκηνοθέτες που τη γνώρισαν από κοντά θαύμασαν τη διορατικότητά της: «Άλλους καλλιτέχνες θα μπορούσατε να τους ‘μετακινήσετε’. Αλλά την Κάλλας όχι. Ήξερε ακριβώς τι ήθελε και γιατί το ήθελε».
Παρ’ όλα αυτά η Μαρία Κάλλας έμεινε εκείνο το κοριτσάκι, στο οποίο δίδαξε τις νότες η Μαρία Τριβέλλα για να υμνήσει τη ζωή, τον έρωτα και την αγάπη. Μια γυναίκα που αγάπησε, παντρεύτηκε και τελικά χώρισε με τον Ιταλό επιχειρηματία Μενεγκίνι, αλλά γνώρισε έναν θυελλώδη έρωτα με τον θρύλο της ελληνικής ναυτιλίας Αριστοτέλη Ωνάση.
«Πρώτα έχασα τη φωνή μου, μετά έχασα τη σιλουέτα μου και μετά έχασα τον Ωνάση», έλεγε σκωπτικά η μυθική σοπράνο για τον μεγάλο έρωτα της ζωής της. Ωστόσο, υπήρχαν εκείνες οι μνημειώδεις στιγμές στη σκηνή, οι οποίες έμειναν χαραγμένες για πάντα στην καρδιά της, νιώθοντας εκεί τόσο πλέρια, τόσο αληθινή. «Μόνον όταν τραγουδούσα ένιωθα να με αγαπούν», είναι τα λόγια που δείχνουν το πώς ένιωθε η λυρική σολίστ για την όπερα, αλλά και γενικότερα για το τραγούδι.
Ως φιλοσοφημένη προσωπικότητα η Μαρία Κάλλας έκτισε σκαλί σκαλί και δάκρυ δάκρυ τον μύθο της, πιστεύοντας ακράδαντα πως «η τέχνη είναι κυριαρχία». Ο λόγος; «Κάνει τους ανθρώπους να πιστεύουν ότι για εκείνη τη συγκεκριμένη στιγμή υπάρχει μόνο ένας τρόπος, μία φωνή. Η δική σου», ήταν η ρήση της.
Ειλικρινής στη σκηνή και στη ζωή, εμφανίστηκε σαν απλά η Μαρία, δηλαδή ο εαυτός της, στη θρυλική συνέντευξη που έδωσε το 1970 στον Ντέιβιντ Φροστ, στον οποίο δεν δίστασε να εκμυστηρευτεί: «Υπάρχουν δύο άνθρωποι μέσα μου. Θα ήθελα να είμαι η Μαρία, αλλά υπάρχει η Κάλλας, με την οποία πρέπει να ζήσω». Τότε είχε αναπολήσει το τι έχασε όταν ήταν κοριτσάκι: «Τα παιδιά πρέπει να έχουν μια καταπληκτική παιδική ηλικία, κι αυτό δεν το είχα ποτέ».
Με τη δύναμη της φωνής της η Μαρία Κάλλας έχτισε τον μύθο της αξεπέραστης λυρικής τραγουδίστριας ενσαρκώνοντας περισσότερους από 40 διαφορετικούς ρόλους και ηχογραφώντας πάνω από 20 ολοκληρωμένα έργα της όπερας.
Ήταν μόλις 53 ετών στις 16 Σεπτεμβρίου 1977, όταν το αηδόνι της όπερας σίγησε για πάντα, αφού δεν άντεξε η μεγάλη καρδιά του. Πάντοτε είχε στραμμένο το βλέμμα προς την Ελλάδα. Εκεί στο Αιγαίο διασκορπίστηκε η στάχτη της Μαρίας Κάλλας, όπως επιθυμούσε η ίδια.
Εκεί, στο πάφλασμα των κυμάτων στις ακτές της Ελλάδας, ακούγεται τώρα δα ωσάν ψίθυρος η άρια και γλυκά μας παρασέρνει:
«Για πολλά χρόνια κράτησε ο πόνος μου, βαθιά όπως την πρώτη μέρα. Ειρήνη, ειρήνη, Θεέ μου! Τον αγάπησα, είναι αλήθεια! Αλλά χάρη στην ομορφιά και την αξία που του έδωσε ο Θεός, τον αγαπώ ακόμα».


Οδηγίες για την ασφαλή διεξαγωγή εκδηλώσεων σε ανοιχτούς χώρους

Κατά τη διεξαγωγή των εκδηλώσεων θα τηρηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα με βάση τις ισχύουσες Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις και τις υποδείξεις του Υπουργείου Υγείας και του ΕΟΔΥ. Τα κυριότερα σημεία είναι τα εξής:

- Επιτρέπονται μόνο καθήμενοι θεατές.
- Ανά δύο θέσεις πρέπει να υπάρχει κενός χώρος.
- Σε περίπτωση ομαδικής κράτησης, ο μέγιστος αριθμός ορίζεται στα τέσσερα άτομα με κενό χώρο από την επόμενη κράτηση.
- Θα πρέπει να υπάρχει απόσταση τουλάχιστον τριών μέτρων μεταξύ της σκηνής και της πρώτης σειράς θεατών.
- Κατά την είσοδο και έξοδο του κοινού, αλλά και όπου αλλού χρειάζεται, θα πρέπει να τηρούνται ουρές με αποστάσεις 1,5 μέτρου.
- Ο συντονισμός της ροής και η τοποθέτηση των θεατών στις θέσεις τους γίνεται υποχρεωτικά από ταξιθέτες.
- Η χρήση μάσκας από κάθε θεατή κατά την είσοδο, καθ’ όλη τη διάρκεια της εκδήλωσης, καθώς και κατά την έξοδό του, είναι υποχρεωτική.
- Η χρήση μάσκας κατά τη χρήση του ασανσέρ είναι υποχρεωτική.
- Δεν προβλέπεται διάλειμμα.
- Υπάρχει ισχυρή σύσταση για ηλεκτρονική προμήθεια εισιτηρίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.