ΕΡΤ, 3ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησης πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους, "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται. - Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΔΩ (Συνερ/να Κανάλια): www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ: ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΧΑΟΣ *** ΧΑΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ *** 20 Ε/6μ - 30 Ε/12μ

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ


"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ: Οι λογαριασμοί μας στο “Πανοράμιο” μηδενίστηκαν αυτοβούλως. ΜΗΝ τους ψάχνετε...

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ δημοσιεύουν Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης.


Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011

Η ΑΜΝΗΣΤΙΑ του Μπουγιάρ Αλιμάνι στις 13 Οκτωβρίου στον κινηματογράφο Ολύμπιον (Αίθουσα Παύλος Ζάννας).

Μετά την επιτυχημένη παγκόσμια πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ Βερολίνου τον περασμένο Φεβρουάριο όπου απέσπασε το Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κινηματογραφικών Αιθουσών Τέχνης (CICAE), η ΑΜΝΗΣΤΙΑ, πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Μπουγιάρ Αλιμάνι, καταφέρνει να βρει το δρόμο της και στις ελληνικές αίθουσες. Ήδη προβάλλεται από τις 29 Σεπτεμβρίου στους αθηναϊκούς κινηματογράφους και στις 13 Οκτωβρίου κάνει την πρεμιέρα της στη Θεσσαλονίκη στον κινηματογράφο Ολύμπιον (αίθουσα Παύλος Ζάννας). Πρόκειται για μια διεθνή συμπαραγωγή μεταξύ Αλβανίας, Ελλάδας και Γαλλίας, και για την πρώτη αλβανική ταινία που προβλήθηκε ποτέ στο Φεστιβάλ Βερολίνου και μάλιστα στο εκλεκτικό τμήμα "Φόρουμ".

Η ΑΜΝΗΣΤΙΑ είναι το χρονικό ενός καταδικασμένου έρωτα, που αγγίζει τα όρια της τραγωδίας, με φόντο τις σαρωτικές κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές που συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια στη μετα-κομμουνιστική Αλβανία. Μια σκοτεινή διαδρομή όπου η προσωπική μοίρα των ηρώων της συναντιέται με το αναπόδραστο βάρος μιας ιστορικής στιγμής. Όταν για πρώτη φορά δίνεται το δικαίωμα στους φυλακισμένους να έχουν σεξουαλικές επαφές με τους συζύγους τους μέσα στη φυλακή, η Έλσα και ο Σπετίμ επισκέπτονται κάθε μήνα τους έγκλειστους συζύγους τους. Σε μια από τις επισκέψεις τους γνωρίζονται τυχαία και ξεκινούν μια σχέση που αλλάζει για πάντα τη ζωή τους. Όταν η κυβέρνηση αποφασίζει να προσφέρει αμνηστία στους κρατουμένους όλα γκρεμίζονται.
Η ταινία βασίζεται σε έναν πραγματικό νόμο που ψηφίστηκε στην Αλβανία και ταυτόχρονα χρησιμοποιεί τη φυλακή και τον εγκλεισμό των δυο πρωταγωνιστών «σαν μια μεταφορά για την πραγματική φυλακή που είναι και το θέμα μας: οι ζωές αυτών των χαρακτήρων», όπως σημειώνει ο Μπουγιάρ Αλιμάνι. Ταυτόχρονα στην ταινία «η παλιά Αλβανία βρίσκεται σε διαμάχη με την καινούρια. Η ηθική παλεύει με το πάθος και υπάρχει ένα τίμημα. Όλα αυτά συμβαίνουν στην Αλβανία, που προσπαθεί να βρει τη δική της ταυτότητα στο δρόμο για την Ευρώπη. Η Έλσα και ο Σπετίμ «αντιπροσωπεύουν τις ιστορίες πολλών ανθρώπων που έχω γνωρίσει στην πατρίδα μου. Και οι δύο έχουν κάθε λόγο να μην είναι μαζί και ταυτόχρονα όλους τους σωστούς λόγους για να είναι. Η γυναίκα προσπαθεί να ανανεώσει τον εαυτό της μέσα από αυτή την αγάπη και ο άνδρας να ανακαλύψει το χαμένο του εαυτό. Ψάχνουν για καθαρές σταγόνες σε μια λασπωμένη ζωή που τους πνίγει».

Η ΑΜΝΗΣΤΙΑ καταφέρνει να μιλήσει με τη δικιά της ξεχωριστή γλώσσα για οικουμενικά θέματα όπως η μοναξιά, η ανεργία, οι πατριαρχικές κοινωνικές δομές που ακόμα δεν έχουν ξεπεραστεί και τα όνειρα που κάνουμε όλοι για απόδραση. Αποφεύγει την ωραιοποίηση των καταστάσεων αποσκοπώντας στην παρουσίαση της αλήθειας όσο σκληρή κι αν είναι. Οι ήρωες συγκρούονται με τον περίγυρό τους, αλλά ακόμα και με τον παλιό εαυτό τους σε μια προσπάθεια να απελευθερωθούν από τον τρόπο ζωής στον οποίο είχαν συνηθίσει μέχρι τώρα. Όλα αυτά έχουν ένα τίμημα, αλλά αποτελούν και τη μοναδική επιλογή οποιουδήποτε ανθρώπου αποσκοπεί όχι απλά στην επιβίωση, αλλά σε μια ανεξάρτητη ύπαρξη.
Ο Μπουγιάρ Αλιμάνι που ζει και εργάζεται εδώ και είκοσι χρόνια στην Ελλάδα αποφάσισε να γυρίσει την πρώτη του μεγάλου μήκους στην Αλβανία με αλβανούς ηθοποιούς, αλλά σε μεγάλο βαθμό με ελληνικό συνεργείο ανάμεσά τους και ο διευθυντής φωτογραφίας Ηλίας Αδάμης. Η πρωταγωνίστρια Λούλι Μπίτρι (Έλσα) ζει στην Ιταλία, ενώ ο Καραφίλ Σένα (Σπετίμ), διάσημος στην πατρίδα του από την τηλεόραση, ζει επίσης στην Ελλάδα και έχει δουλέψει σαν ηθοποιός στο σινεμά, αλλά και στο Θέατρο του Νέου Κόσμου. Την παραγωγή της ταινίας υπογράφει από την ελληνική πλευρά ο Θάνος Αναστόπουλος (Όλο το Βάρος του Κόσμου, διόρθωση).

Η ΑΜΝΗΣΤΙΑ είναι η πρώτη ταινία από την Αλβανία που χρηματοδοτήθηκε από το ευρωπαϊκό ταμείο Eurimages και έχει λάβει στήριξη από το Αλβανικό και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, αλλά και από τη Nova. Ήδη προβάλλεται στους κινηματογράφους στη Γαλλία και έχει αγοραστεί για διανομή στις ΗΠΑ και στον Καναδά. Συμμετείχε στα Φεστιβάλ του Σαράγεβο, του Μόντρεαλ, του Βανκούβερ και της Ιερουσαλήμ ανάμεσα σε πολλά άλλα, ενώ βραβεύθηκε και στο Φεστιβάλ Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου στο Λέτσε της Ιταλίας.

Βιογραφικό Μπουγιάρ Αλιμάνι
Ο Μπουγιάρ Αλιμάνι γεννήθηκε το 1969 στο Πάτος της Αλβανίας. Σπούδασε ζωγραφική και σκηνοθεσία θεάτρου στην Ακαδημία Καλών Τεχνών στα Τίρανα. Το 1992 μετανάστευσε στην Ελλάδα όπου δούλεψε σαν βοηθός σκηνοθέτη σε πολλές ελληνικές ταινίες, ανάμεσα τους το Μιρουπάφσιμ των Γιώργου Κόρρα και Χρήστου Βούπουρα. Το 2002, σκηνοθέτησε την πρώτη του μικρού μήκους ταινία, το Κατώι, η οποία βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ της Δράμας, στην Αυστραλία και στην Αλβανία. Το 2006 σκηνοθέτησε το Υγραέριο, όπου και πάλι ξεχώρισε αποσπώντας δύο βραβεία στο Φεστιβάλ Δράμας και ένα κρατικό βραβείο από το Υπουργείο Πολιτισμού. Με την τρίτη ταινία του Πυξίδα βραβεύτηκε σε φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους στη Γαλλία, την Ιταλία και το Μαρόκο. Η ΑΜΝΗΣΤΙΑ είναι η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία. Έχει συμμετάσχει σαν ηθοποιός στην ταινία διόρθωση του Θάνου Αναστόπουλου, ενώ έχει διοργανώσει Φεστιβάλ Αλβανόφωνου Κινηματογράφου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος.

«Ο Μπουγιάρ Αλιμάνι επιδεικνύει ένα εξαιρετικά στιβαρό έλεγχο της κινηματογραφικής του γλώσσας».

«Τέσσερις ταινίες ξεχώρισαν πραγματικά στο Φόρουμ του Βερολίνου. Ανάμεσά τους η ΑΜΝΗΣΤΙΑ του Μπουγιάρ Αλιμάνι, μια ευφυής παράλληλη αφήγηση της ζωής δύο ανθρώπων που επισκέπτονται τους συντρόφους τους στη φυλακή», Ρόμπερτ Κέλερ, filmjourney.org

«Χρησιμοποιώντας εικόνες που κόβουν την ανάσα χωρίς περιττά στολίδια, η ΑΜΝΗΣΤΙΑ παρουσιάζει τη ζωή των πρωταγωνιστών της στη σημερινή Αλβανία, σημαδεμένη από την ανεργία, τις οικονομικές δυσκολίες και τις πατριαρχικές δομές: οι πρόσφατα απολυμένοι εργάτες κλωστοϋφαντουργίας που κάνουν ουρά για να πάρουν την αποζημίωσή τους, η ετοιμόρροπη κουζίνα του νοσοκομείου, μια συνέντευξη τύπου εφημερίδας, ένας τυραννικός πεθερός που συμπεριφέρεται ως ο φύλακας της ηθικής τάξης, τα επαναλαμβανόμενα πλάνα δρόμων και κτηρίων. Η χρήση των χρωμάτων, ειδικά στις λήψεις στη φυλακή, θυμίζει το ρεαλισμό και τη μοναξιά των ηρώων του Έντουαρντ Χόπερ. Έτσι, ο σκηνοθέτης δεν δημιουργεί απλά ένα πανόραμα της αλβανικής κοινωνίας, αλλά αφηγείται μια ιστορία αγάπης που ενέχει το στοιχείο της τραγωδίας». Άννα Χόφμαν, Κείμενο από τον κατάλογο του τμήματος Φόρουμ του Φεστιβάλ Βερολίνου
«Η ταινία ξεκινά με μια αναπάντεχη εικόνα, σχεδόν αλληγορική: εργάτες που μόλις έχουν απολυθεί, περιμένουν στην ουρά για να λάβουν την αποζημίωσή τους. Ατελείωτη γραμμή: εικόνα μιας χώρας στο μεταίχμιο, μεταξύ ελπίδας και τραγωδίας». Σεσίλ Μυρί, Περιοδικό (...)

ΠΡΟΒΟΛΕΣ : Από τις 13 Οκτωβρίου στον κινηματογράφο Ολύμπιον (αίθουσα Παύλος Ζάννας)

Ο έρωτας ξεκινά εκεί που τελειώνει ο νόμος

ΑΜΝΗΣΤΙΑ, 35mm, 1:1.85, 83’ - Μια ταινία του Μπουγιάρ Αλιμάνι

Με τους: Λούλι Μπίτρι – Καραφίλ Σένα – Τόντι Λιούπι – Μιρέλα Νάσκα - Αλεξάντερ Ράπι – Αρτάν Ισλάμι – Λουλζίμ Ζέκζα
Σενάριο: Μπουγιάρ Αλιμάνι Φωτογραφία: Ηλίας Αδάμης Μοντάζ: Μπονίτα Παπαστάθη Σκηνικά: Σπετίμ Βάτσα – Γκέντι Δέτσκα Κοστούμια: Εμίρ Τουρκέσι Γκράμο Μουσική: Χεκουράν Πέρε Μακιγιάζ : Αλεξάνδρα Μύτα Ήχος: Λέανδρος Δούνης – Ξενοφώντας Κοντόπουλος Μιξάζ Ήχου: Κώστας Βαρυμποπιώτης Εκτέλεση Παραγωγής: Τέφτα Μπέικο Παραγωγοί: Μπουγιάρ Αλιμάνι-Θάνος Αναστόπουλος – Γκιγιόμ Ντε Σέιγ Παραγωγή: 90 Productions (Αλβανία) – Φαντασία Οπτικοακουστική (Ελλάδα) – Arizona Films (Γαλλία)

Με την υποστήριξη των: Αλβανικό Κέντρο Κινηματογράφου – Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.