Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησης πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους, "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται. - Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΔΩ (Συνερ/να Κανάλια): www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ: ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΧΑΟΣ *** ΧΑΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ *** 20 Ε/6μ - 30 Ε/12μ

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ


"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ: Οι λογαριασμοί μας στο “Πανοράμιο” μηδενίστηκαν αυτοβούλως. ΜΗΝ τους ψάχνετε...

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ δημοσιεύουν Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης.


Δευτέρα, 16 Νοεμβρίου 2015

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ «ΜΕ ΑΛΛΟ ΒΛΕΜΜΑ»

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ «ΜΕ ΑΛΛΟ ΒΛΕΜΜΑ»
Αίθουσα Παύλος Ζάννας, 16-18 Νοεμβρίου 2015

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της ετήσιας δραστηριότητάς του και σε συνεργασία με το ΚΕΘΕΑ ΙΘΑΚΗ παρουσιάζει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το κινηματογραφικό αφιέρωμα «Με Άλλο Βλέμμα» από τη Δευτέρα 16 έως και την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου στην αίθουσα Παύλος Ζάννας του ΟΛΥΜΠΙΟΝ (πλ. Αριστοτέλους 10, τηλ. 2310-378431).

Η ιδέα για το κινηματογραφικό αφιέρωμα ξεκίνησε το 2013, στο πλαίσιο του εορτασμού των 30 χρόνων από την ίδρυση της ΙΘΑΚΗΣ, της πρώτης θεραπευτικής κοινότητας στην Ελλάδα. Το φετινό αφιέρωμα περιλαμβάνει 6 ταινίες που αναφέρονται στις οικογενειακές σχέσεις, την εκπαίδευση, καθώς και σε θέματα γύρω από τον ρατσισμό και τον αποκλεισμό. Πρόκειται για τα φιλμ: Δύσκολοι αποχαιρετισμοί: Ο μπαμπάς μου της Πέννυς Παναγιωτοπούλου, Η επιστροφή του Αντρέι Σβιάγκιντσεφ, Το μίσος του Ματιέ Κασοβίτς, Η υπόσχεση των Λυκ και Ζαν Πιερ Νταρντέν, Ο εξαιρετικός κύριος Λαζάρ του Φιλίπ Φαραλντό και το Ανάμεσα στους τοίχους του Λοράνς Καντέ.

Η είσοδος στις προβολές είναι ελεύθερη.

Πληροφορίες: τηλ. 2310-212030-1 (ΚΕΘΕΑ ΙΘΑΚΗ) και www.kethea-ithaki.gr

Πρόγραμμα προβολών
ΔΕΥΤΕΡΑ 16 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
19.00: Δύσκολοι αποχαιρετισμοί: Ο μπαμπάς μου
21.15: Η επιστροφή

ΤΡΙΤΗ 17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
19.00: Το μίσος
21.15: Η υπόσχεση

ΤΕΤΑΡΤΗ 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
19.00: Ο εξαιρετικός κύριος Λαζάρ
21.30 : Ανάμεσα στους τοίχους
Οι ταινίες του αφιερώματος

Δύσκολοι αποχαιρετισμοί: Ο μπαμπάς μου
Ελλάδα, 2002
Σκηνοθεσία: Πέννυ Παναγιωτοπούλου, Έγχρωμο, 108’
Ο Ηλίας, ένα δεκάχρονο αγόρι που ζει στην Αθήνα στα τέλη της δεκαετίας του 60’ ξαφνικά χάνει τον πατέρα του. Η υπόλοιπη οικογένεια προσπαθεί να συνηθίσει την καινούρια πραγματικότητα, καθένας με το δικό του τρόπο, εκτός από το μικρό αγόρι που αρνείται να πιστέψει ότι ο πατέρας του είναι νεκρός. Μη μπορώντας να συμφιλιωθεί με τον αποχωρισμό αυτό, υιοθετεί μια παράξενη συμπεριφορά με σκοπό να κρατήσει τον πατέρα του ζωντανό μέσα του για πάντα, περιμένοντάς τον να γυρίσει από ένα από τα συνηθισμένα επαγγελματικά του ταξίδια.

Η επιστροφή
Ρωσία, 2003
Σκηνοθεσία: Αντρέι Ζβιαγκίντσεφ, Έγχρωμο, 105΄
Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Αντρέι Ζβιαγκίντσεφ, περιγράφει τη σχέση ανάμεσα σ' έναν πατέρα και τους δυο γιους του, όταν ο πατέρας επιστρέφει ύστερα από απουσία δώδεκα χρόνων. Η ζωή των δυο νεαρών αδερφών ξαφνικά ανατρέπεται με την εμφάνιση του σχεδόν άγνωστου, καταπιεστικού όπως θ' αποδειχτεί, πατέρα, τον οποίο θυμούνται μόνο από μια παλιά φωτογραφία του.

Το μίσος
Γαλλία, 1996
Σκηνοθεσία: Ματιέ Κασοβίτς, Ασπρόμαυρο, 98΄
Το μίσος καταγράφει μία ημέρα από τη ζωή τριών φίλων που ζουν στα υποβαθμισμένα προάστια του Παρισιού -και στο περιθώριο της γαλλικής κοινωνίας-, την περίοδο όπου οι συγκρούσεις μεταξύ της αστυνομίας και των «γκέτο» βρίσκονταν σε έξαρση, εξαιτίας μιας βίαιης επίθεσης των αρχών σε έναν νεαρό πολίτη. Το ντεμπούτο του Mατιέ Κασοβίτς αποτελεί ένα σύγχρονο, εξαιρετικά κινηματογραφημένο σχόλιο πάνω στη βία και τις εκφάνσεις της στη δυτική κοινωνία.

Η υπόσχεση
Βέλγιο – Γαλλία - Λουξεμβούργο, 1996
Σκηνοθεσία: Λυκ & Ζαν Πιερ Νταρντέν, Έχχρωμο, 93΄
O Iγκόρ, ένα νεαρό αγόρι, μοιράζει το χρόνο του ανάμεσα στο παιχνίδι με τους φίλους του και στη δουλειά του πατέρα του, που απασχολεί παράνομους μετανάστες. Όταν ένας από τους μετανάστες αυτούς πεθαίνει από λάθος του πατέρα του, ο Iγκόρ αρχίζει να καταλαβαίνει την πραγματικότητα που τον περιβάλλει…

Ο εξαιρετικός κύριος Λαζάρ
Καναδάς, 2011
Σκηνοθεσία: Φιλίπ Φαλαρντό, Έγχρωμο, 94΄
Ο Μπασίρ Λαζάρ είναι ένας μετανάστης από την Αλγερία, που καλείται να αντικαταστήσει έναν δάσκαλο δημοτικού που πέθανε με τραγικό τρόπο. Κι ενώ τα παιδιά προσπαθούν να ξεπεράσουν την έλλειψη του δασκάλου τους, κανείς στο σχολείο δεν γνωρίζει το παρελθόν του Μπασίρ κι ότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να απελαθεί.

Ανάμεσα στους τοίχους
Γαλλία, 2008
Σκηνοθεσία: Λοράν Καντέ, Έγχρωμο, 128΄
«Ανάμεσα στους τοίχους» ενός σχολείου εξελίσσεται ένας ασταμάτητος διάλογος μεταξύ ενός καθηγητή γαλλικών και των μαθητών του, στην προσπάθεια του πρώτου να τους αφυπνίσει, να τους μορφώσει αλλά και να τους κατανοήσει. Διάλογος που μέσα στη διάρκεια μίας ολόκληρης σχολικής χρονιάς καταλήγει σε ένα καίριο σχόλιο πάνω στο εκπαιδευτικό σύστημα και το ρόλο της παιδείας στη διαμόρφωση της σύγχρονης κοινωνίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.