ΕΡΤ, 3ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησης πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους, "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται. - Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΔΩ (Συνερ/να Κανάλια): www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ: ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΧΑΟΣ *** ΧΑΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ *** 20 Ε/6μ - 30 Ε/12μ

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ


"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ: Οι λογαριασμοί μας στο “Πανοράμιο” μηδενίστηκαν αυτοβούλως. ΜΗΝ τους ψάχνετε...

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ δημοσιεύουν Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης.


Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2020

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΜΜΘ" ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ - ΙΟΥΝΙΟΥ 2020

Ο πρόεδρος του Οργανισμού ΜΜΘ
 κ. Νικήτας Μυλόπουλος
Την παρουσίαση του προγράμματος “Ιανουάριος-Ιούνιος 2020” του ΜΜΘ έκανε μόνος του σήμερα στις 12 το μεσημέρι στους δημοσιογράφους της πόλεως ο πρόεδρός του Νικήτας Μυλόπουλος, αφού τα προβλήματα στον Οργανισμό τον τελευταίο χρόνο, τελειωμό δεν έχουν.
Ας μας τα πει ο ίδιος όμως καλύτερα, εμείς εντελώς απρόοπτα και τυχαία, ανωτέρα βία, δεν μπορέσαμε παρευρεθούμε στη συνέντευξη, παρότι το επιθυμούσαμε σφόδρα!

*/*
Τα αδιέξοδα στα οποία έχει περιέλθει το τελευταίο διάστημα το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης κυριάρχησαν στη συνέντευξη Τύπου που διοργανώθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2020 με αφορμή την παρουσίαση του φετινού καλλιτεχνικού προγράμματος για το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου.
Ο πρόεδρος του δ.σ. του ΟΜΜΘ Νικήτας Μυλόπουλος υπογράμμισε «την παρατεινόμενη άρνηση της διοίκησης του Υπουργείου Πολιτισμού, επί έξι πλέον μήνες, όχι μόνο να δώσει λύσεις αλλά να έλθει έστω και σε στοιχειώδη επικοινωνία μαζί μας». Όπως είπε, «το πλέον οξύ και κρίσιμο πρόβλημα είναι αυτό που έχει ανακύψει με την πρόσληψη της Καλλιτεχνικής Διευθύντριας. Παρόλο που οι τυπικές διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί και έχει υπογραφεί σύμβαση εξαρτημένης εργασίας με την κ. Ζενιώδη, αυτήν τη στιγμή συμπληρώνεται ένα και πλέον έτος αφότου το Μέγαρο δεν διαθέτει Καλλιτεχνικό Διευθυντή, γεγονός που έχει ήδη επιπτώσεις και επισκιάζει σοβαρά τον εορτασμό των 20 χρόνων λειτουργίας του, το 2020».
Η Διοίκηση του Οργανισμού, όπως σημείωσε, «έχει προβεί σε επανειλημμένες εκκλήσεις, οχλήσεις, παρακλήσεις προς τα αρμόδια στελέχη του ΥΠΠΟΑ και έχει αποστείλει επιστολές προς την Υπουργό κ. Λίνα Μενδώνη, προκειμένου να προχωρήσει στην επίλυση του ζητήματος (ένα ζήτημα που δεν είναι καινοφανές στις πρακτικές της Δημόσιας Διοίκησης), ενημερώνοντάς την παράλληλα και για τα υπόλοιπα προβλήματα που αφορούν στον Οργανισμό, άλλα νέα και άλλα πάγια και διαχρονικά, όλα όμως ζωτικής φύσεως και σημασίας. Σε όλες αυτές τις εκκλήσεις από μέρους μας για ενημέρωση και επικοινωνία δεν υπήρξε καμία ουσιαστική ανταπόκριση από την πλευρά του Υπουργείου».
Και κατέληξε λέγοντας: «Η σιωπή από πλευράς του ΥΠΠΟΑ και η συσσώρευση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε ως εποπτευόμενος φορέας δεν μπορεί παρά να εκληφθεί ως απαξίωση προς τον ίδιο τον ΟΜΜΘ και τον πολιτιστικό του ρόλο, στο βαθμό που τον αφήνει από επιλογή καλλιτεχνικά ακέφαλο για τόσο μεγάλο διάστημα. Για τον λόγο αυτό κοινοποιούμε δημόσια την πρόθεσή μας να εξετάσουμε κάθε δυνατή ενέργεια, ακόμη και αυτήν της σύσσωμης παραίτησης του ΔΣ, προκειμένου να δρομολογηθεί επιτέλους μία υπεύθυνη λύση των σωρευμένων προβλημάτων».
 

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Χαρακτηριστικό είναι και το γεγονός ότι η Ζωή Ζενιώδη, που κατάρτισε το πρόγραμμα του τρέχοντος εξαμήνου, δεν ήταν δυνατόν, λόγω της περίεργης αυτής κατάστασης, να παρευρίσκεται στη συνέντευξη Τύπου. Αντ’ αυτού διαβάστηκε κείμενό της, το οποίο περιέγραφε ένα καλλιτεχνικό πρόγραμμα που ρίχνει «μία πολύπλευρη ματιά στην τέχνη και τον πολιτισμό».
Όπως σημείωνε η ίδια, «το 2020, μία επετειακή χρονιά, βρίσκει το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης σε νέες διαδρομές και με νέες προσεγγίσεις, με στόχο την ευρύτερη επαφή του κοινού με αυτόν τον τόσο σημαντικό χώρο πάνω στην παραλία. Ο προγραμματισμός του πρώτου εξαμήνου βασίζεται σε οργανωμένους άξονες, με θεματικές γραμμές που δημιουργούν νέες δομές και μία ολοκληρωμένη παρουσίαση της τέχνης μέσα στην πόλη».
Οι παραγωγές λοιπόν θεματοποιούνται σε κύκλους και αφιερώματα, ως εξής:
Ο πρώτος κύκλος ονομάζεται Beethoven+ και παρουσιάζει πέντε εξαιρετικές συναυλίες μουσικής δωματίου με αφορμή το Έτος Μπετόβεν, για τα 250 χρόνια από τη γέννηση του σπουδαίου Γερμανού συνθέτη:

Ν. Κυριόσογλου - Β. Σαΐτης 29/1, 
Δ. Παπαματθαίου-Μάτσκε - Ο. Μάτσκε 31/1,
Βέντους Ανσάμπλ 14/3, 
Τρίο Ελ Γκρέκο 24/3, 
Κουαρτέτο Σελήνη 27/5 και 29/5).
Ένας δεύτερος θεματικός κύκλος αφορά ένα αιώνιο θέμα, τον έρωτα ως κινητήρια δύναμη για την τέχνη, και έχει τίτλο «Αγάπης έργα». Εδώ εντάσσονται η παράσταση σύγχρονου χορού «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» από την ομάδα Χορευτές του Βορρά (14-15/2), η συναυλία της Δήμητρας Γαλάνη «Έρωτα εσύ...» (23/2), 

το ρεσιτάλ πιάνου του Μάνου Κιτσικόπουλου (18/5) 
και το μουσικό αναλόγιο «Αθάνατη αγαπημένη – Αιώνια ερωτευμένη» με τη Μάγδα Μαυρογιάννη, τη Μίνα Πολυχρόνου, την Άρτεμη Μπόγρη και τη Νεφέλη Μούσουρα (25/5).
Ο τρίτος κύκλος, «Γυναικών έργα», έχει ως θέμα του τη γυναικεία παρουσία στην τέχνη –η γυναίκα ως δημιουργός, ως καλλιτέχνης, ως θέμα, αλλά και ως Μούσα– και οργανώνεται κυρίως τον Μάρτιο, γύρω από την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας. Πρόκειται για την έκθεση «Καλλιόπη» με παρουσίαση σημαντικών Αυστριακών γυναικών (6/3)

την παρουσίαση των τραγουδιών του Μπετόβεν από τη σοπράνο Λένια Ζαφειροπούλου και την πιανίστα Ζωή Ζενιώδη (6/3), το ρεσιτάλ πιάνου του Στέφανου Νάσου (7/3)
και τη συναυλία της Ιωάννας Αθανασάκη και της Θέλξης Ματίκα με έργα Γαλλίδων συνθετριών (8/3). 
Λίγο αργότερα, στις 11/4, μία από τις πέντε πιο διάσημες γυναίκες στη σύγχρονη ιστορία του πιάνου, η Λιζ ντε λα Σάλε, έρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας και ερμηνεύει κορυφαία έργα του πιανιστικού ρεπερτορίου.
Άλλη μια διακριτή θεματική θα είναι το αφιέρωμα «Πάσχα στο Μέγαρο», που θα ξεκινήσει στις 9 Απριλίου με το εκπληκτικά σημαντικό έργο «Στάμπατ Μάτερ» του Περγκολέζι σε μία σύμπραξη της MOYΣA (Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του ΜΜΘ) και της Χορωδίας του Συλλόγου Φίλων Μουσικής Θεσσαλονίκης, συνεχίζεται στις 10 Απριλίου

με την παγκόσμια πρεμιέρα του έργου του Σαμαρά «Βυζαντινά πάθη» από την ΚΟΘ και κορυφώνεται τη Μεγάλη Εβδομάδα με ένα τριήμερο κατάνυξης που περιλαμβάνει το αφιέρωμα «Γένεσις – Γη – Ανάσταση» του σημαντικού βιολοντσελίστα Φίλπ Κομπλόι (13/4),
την παραγωγή «Πρέιερ οφ δε Χαρτ» του μινιμαλιστή συνθέτη Τζον Τάβενερ (14/4) 
και τη συναυλία με τίτλο «Διψώ!» της ΣΟΔΘ και της Μικτής Χορωδίας του Ι.Ν. Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου (15/4).
Γενικότερα η συμφωνική μουσική έχει σημαντική παρουσία στο πρόγραμμα, με σπουδαίες συναυλίες από την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης (1-2/1, 7/2, 21/2, 20/3, 10/4), 

τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης (4/3, 21/3, 6/4, 15/4, 3/6)
τη Συμφωνική Ορχήστρα του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του ΠΑΜΑΚ (13/1, 1/6) 
και βέβαια από τη MΟΥΣΑ (13/3, 5/4, 9/4).
Ας σημειωθούν ακόμα η συναυλία με «Μουσική των τροβαδούρων στο Βασίλειο της Θεσσαλονίκης 1204» από το σύνολο Εξ Σελέντιο (26/1),
η συναυλία με μεσογειακή μουσική (Κλέζμερ και σεφαραδίτικα) από το Μισμάς Κουαρτέτ για την Ημέρα Μνήμης Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος (27/1),


η παραγωγή “Η Σόουλ της Ηπείρου", ένα αφιέρωμα στη μουσική της Ηπείρου με τον Πετρολούκα Χαλκιά στο κλαρίνο και τον Βασίλη Κώστα στο λαούτο (8/2),

η συναυλία της Άλκηστης Πρωτοψάλτη με την Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας με τίτλο «Με άρωμα Ανατολής» (12 και 13/3),
η μουσικοθεατρική παράσταση «Οι τέσσερις εποχές» που απευθύνεται κυρίως σε παιδιά και συνδυάζει τη μουσική του Βιβάλντι με μηνύματα για την ανακύκλωση (18-22/3),
το ρεσιτάλ αυτοσχεδιασμού του πιανίστα Στάθη Άννινου με τίτλο “Όπενες” (20/3),

η παράσταση «Μακμπέθ» του Σαίξπηρ και το επετειακό 10ο Φεστιβάλ Παιδικών – Νεανικών Χορωδιών (6-10/5).
Μεγάλες παραστάσεις όπερας από τον παγκόσμιο ναό του λυρικού θεάτρου, την Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης, θα έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μέσα από το πρόγραμμα («Βότσεκ» του Μπεργκ 11/1,

«Πόργκι και Μπες» του Γκέρσουιν 1/2,
«Αγριππίνα» του Χέντελ 29/2,
«Ο Ιπτάμενος Ολλανδός» του Βάγκνερ 15/3,
«Τόσκα» του Πουτσίνι 26/4,  
«Μαρία Στουάρντα» του Ντονιτσέτι 9/5), 
ενώ αντίστοιχα σπουδαίες θεατρικές παραστάσεις από τα λονδρέζικα ανεβάσματά τους θα παρακολουθήσουμε μέσα από το πρόγραμμα προβολών Ζωντανα, Εθνικό θέατρο («Όλα για την Εύα» του Μάνκιεβιτς 24/1
«Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» του Σαίξπηρ 22/2,  
«Πρέζεντ Λάφερ» του Νόελ Κάουαρντ 23/3, 
«Φλεαμπακ» της Φίμπε Βάλερ-Μρίντκε 12/4).
Διαλέξεις, νεανικές συναυλίες, εκπαιδευτικά προγράμματα, ο θερινός κινηματογράφος του Μεγάρου «Σινεμά με θέα», και αρκετά ακόμα, ολοκληρώνουν το πολύπλευρο αυτό πρόγραμμα.

[]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.