ΕΡΤ, 3ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησης πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους, "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται. - Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΔΩ (Συνερ/να Κανάλια): www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ: ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΧΑΟΣ *** ΧΑΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ *** 20 Ε/6μ - 30 Ε/12μ

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ


"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ: Οι λογαριασμοί μας στο “Πανοράμιο” μηδενίστηκαν αυτοβούλως. ΜΗΝ τους ψάχνετε...

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ δημοσιεύουν Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης.


Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2020

ΤΟ ΠΑΜΑΚ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ «ΖΗΤΩ Η ΚΛΑΣΙΚΗ»

Συμφωνική Ορχήστρα και Χορωδία του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης
του Πανεπιστημίου Μακεδονίας

Η Συμφωνική Ορχήστρα και η Χορωδία του TMET του Πανεπιστημίου Μακεδονίας παρουσιάζουν ένα πρόγραμμα κλασικής μουσικής με μεγάλο εύρος ρεπερτορίου, που έχει ωστόσο στο επίκεντρο τον Γιόζεφ Χάιντν, πατέρα του μουσικού είδους της συμφωνίας και έναν από τους πιο μεγάλους συνθέτες της εποχής. Στη συναυλία, που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, παίρνουν μέρος οι διακριθέντες φοιτητές του ΤΜΕΤ στον ετήσιο διαγωνισμό ερμηνείας.
Η συναυλία περιλαμβάνει το πρώτο μέρος από το Κοντσέρτο για βιολοντσέλο και ορχήστρα του Χάιντν (1732-1809), το οποίο αναπτύσσει μια διαρκή συνομιλία ανάμεσα στο όργανο και την ορχήστρα (σολίστ: Ευστρατία Χαλουλάκου), καθώς και το τεχνικά απαιτητικό πρώτο μέρος του Κοντσέρτου για φλάουτο του Γκλουκ (1714-1787) (σολίστ: Ραφαηλία-Ειρήνη Κόντου). Ακολουθεί ένα καινούργιο έργο, μέρος πτυχιακού ρεσιτάλ σύνθεσης, το οποίο έγραψε ο φοιτητής Γεώργιος Μαγαλιός (γεν. 1997) για συμφωνική ορχήστρα και αναφέρεται στον παππού του Μπάτμαν! Ακόμη, παρουσιάζεται το πρώτο μέρος από το Κοντσέρτο αρ. 2 του Σοπέν (1810-1849), το οποίο συνδυάζει τη λυρική χάρη του πιάνου με μια άκρως συμφωνική προσέγγιση της ορχήστρας (σολίστ: Τατιάνα Νικολοπούλου).Το δεύτερο μέρος της συναυλίας περιλαμβάνει το χορικό από την καντάτα του Μπαχ (1685-1750) και τη Συμφωνία αρ. 104 σε Ρε Μείζονα “Λονδίνου” του Χάιντν, την τελευταία που έγραψε ο συνθέτης και αποτελεί σημείο αναφοράς του συμφωνικού ρεπερτορίου για τους μεταγενέστερους συνθέτες μέχρι σήμερα.

Ευστρατία Χαλουλάκου βιολοντσέλο
Ραφαηλία-Ειρήνη Κόντου φλάουτο
Τατιάνα Νικολοπούλου πιάνο

Αλέξανδρος Πουρλουκάκης διεύθυνση ορχήστρας
Γεώργιος Μαγαλιός σύνθεση

Διδασκαλία χορωδίας: Δρ. Μαρία-Έμμα Μελιγκοπούλου
Μουσική διεύθυνση: Καθ. Γεώργιος Βράνος

Συμφωνική Ορχήστρα ΤΜΕΤ
Το Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας δέχτηκε το 1988 τους πρώτους φοιτητές για να ξεκινήσουν ανώτατες μουσικές σπουδές σε ειδικεύσεις οργάνων όπως βιολί, τσέλο, κοντραμπάσο, φλάουτο κ.ά. Σταδιακά το Τμήμα έγινε πρωτοπόρο και ελκυστικό και εισήχθησαν αρκετοί αξιόλογοι φοιτητές που με την αρωγή διδασκόντων και μεταπτυχιακών φοιτητών κατάφεραν να δημιουργήσουν μια μικρή ορχήστρα εγχόρδων και στη συνέχεια μια πλήρη συμφωνική ορχήστρα. Έκτοτε, το σύνολο πραγματοποιεί συναυλίες στο Πανεπιστήμιο, στις μεγάλες αίθουσες συναυλιών της Θεσσαλονίκης και άλλων πόλεων, καθώς και στο εξωτερικό. Από το 2010 τη Συμφωνική Ορχήστρα διευθύνει ο καθηγητής Γεώργιος Βράνος.

Χορωδία ΤΜΕΤ
Έχει τη δομή τετράφωνης μικτής χορωδίας και ερμηνεύει ένα ευρύ φάσμα ρεπερτορίου από την εποχή του μπαρόκ έως σήμερα. Έχει λάβει μέρος σε συναυλίες στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (ΜΜΘ), στο 28ο Διεθνές Χορωδιακό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, στο 4ο Φεστιβάλ Νεανικών Χορωδιών (ΜΜΘ), ενώ συμπράττει τακτικά με τη Συμφωνική Ορχήστρα του τμήματος, σε συναυλίες τόσο στη Θεσσαλονίκη όσο και σε άλλες πόλεις. Τη διδασκαλία της χορωδίας από το 2008 έχει η Μαρία-Έμμα Μελιγκοπούλου. 

Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2020
Ώρα έναρξης: 21.00
Χώρος: Κτίριο Μ2 - Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης
Τιμές εισιτηρίων: 10€, 5€ (μειωμένο)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.