ΕΡΤ, 3ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησης πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους, "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται. - Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΔΩ (Συνερ/να Κανάλια): www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ: ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΧΑΟΣ *** ΧΑΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ *** 20 Ε/6μ - 30 Ε/12μ

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ


"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ: Οι λογαριασμοί μας στο “Πανοράμιο” μηδενίστηκαν αυτοβούλως. ΜΗΝ τους ψάχνετε...

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ δημοσιεύουν Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης.


Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

ΜΜΘ: ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΧΘΕΣ, ΜΙΑΣ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΣ, ΑΡΧΙΣΕ ΜΕ "ΒΑΤΕΡΛΩ"


Πρεμιέρα χθες στο "ΜΜΘ" της "Κάρμεν", της πολυσυζητημένης και πολυδιαφημισμένης παραστάσεως όπερας από την άνοιξη ακόμα, το καλοκαίρι, η οποία μετετράπηκε σε... Βατερλώ, εξ' αιτίας δύο, το πολύ τριών ατόμων. Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης δεν μας είχε συνηθισμένους σε τέτοιες επιπολαιότητες, ελπίζουμε ότι δεν θα το ρίξει στην... κρίση, θα το δει σε βάθος, και θα αποδώσει ευθύνες όπου πρέπει, εκεί που πρέπει. 
Για άλλη μια φορά παρακολουθήσαμε παράσταση από την... γαλαρία (τρίτο εξώστη, προτελευταία σειρά - μήπως πληρώσαμε;), και ο δισταγμός μας ήταν, να ζήσουμε και πάλι εκείνη την ακουστική αθλιότητα που συνήθως απολαμβάνουν οι θεατές του "Γ' Ορόφου", λόγω των αθλίων μεγαφωνικών εγκαταστάσεων. Ήχου. Αλλά η κατραπακιά μας ήρθε από αλλού! Όταν μετά τις πρώτες άριες, καταλάβαμε ότι δεν υπάρχουν υπέρτιτλοι στο έργο, το άλφα και το ωμέγα μιας παραστάσεως όπερας, ακόμα και γι αυτούς που καταλαβαίνουν τα λόγια.
Έτσι, το πρώτο μέρος κύλησε αδιάφορα για όλη σχεδόν την "γαλαρία", η οποία μιας και δεν καταλάβαινε απολύτως τίποτα (οι υπέρτιτλοι όταν και όποτε εμφανίζονταν, ήταν για να μας πουν την περίληψη του έργου), τόριξε στο σορολόπ, συνεπικουρουμένης κι εκείνης της χαζοχαρούμενης ταξιθέτριας, η οποία έβαζε συνεχώς κόσμο και μας σήκωνε από τα καθίσματα, μέχρι το τέλος της πρώτης πράξεως
Στο είσητήριο όμως αναγράφεται ρητά και κατηγορηματικά, ότι "ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ" η είσοδος στους πάντες, μετά την έναρξη της παραστάσεως
Αποτέλεσμα όλων αυτών, ήταν ολόκληρη κερκίδα να αδειάσει στο διάλειμμα, από ανθρώπους οι οποίοι αφ' ενός μεν είχαν βαρεθεί όλο αυτό το αλαλούμ, αφ' ετέρου είχαν εκνευριστεί φοβερά.
Για μια στιγμή μας πέρασε η ιδέα να τα παρατήσουμε κι εμείς, να σηκωθούμε να φύγουμε, αιτία στάθηκε να μην γίνει αυτό, πρώτον, δεν είχαμε ξανά δει "Κάρμεν", και δεύτερον, μέσα σ' αυτό το μπάχαλο, διακρίναμε ότι η παράσταση, είχε και αρκετά καλά στοιχεία.
Αυτό δεν άργησε να αποκαλυφθεί, όταν στην δεύτερη πράξη αυτοί που χειρίζονταν τους υπέρτιτλους, επιτέλους, βρήκαν τον... δρόμο τους, η όπερα άρχισε να ανεβαίνει, ακούγαμε την μουσική, τους τραγουδιστές -παρότι σ' αυτό είμασταν δίσπιστοι από την αρχή, η ακουστική του θεάτρου ήταν καλή, ακόμα και στην "Γαλαρία". 
Το δεύτερο μέρος της παραστάσεως δεν είχε καμιά σχέση με το πρώτο, ακόμα και το σκηνικό άλλαξε στο πολύ καλύτερο, μπορούσαμε να παρακολουθήσουμε τώρα και λεπτομέρειες, στις οποίες η "Κάρμεν" (Μαρισία Παπαλεξίου) με μια υπέροχη φωνή ήταν καταπληκτική, τόσο, όσο και ο παρτενέρ της "Δον Χοσέ" (Δημήτρης Πακσόγλου). Το φινάλε ήταν άψογο! Από τους πρωταγωνιστές έως και την τελευταία χορεύτρια, όλοι τους ήταν υπέροχοι. 
Για άλλη μια φορά, μεγαλειώδη και άψογη επίσης εμφάνιση, έκανε η μαέστρος Λίζα Ξανθοπούλου με την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης, που καταχειροκροτήθηκαν  ιδιαίτερα από το κοινό. 
Η σκηνοθεσία του κ. Ζανιέσκι, απλά, καλή. 
Στους κεντρικούς ρόλους έπαιξαν:
Κάρμεν, Μαρισία Παπαλεξίου - Δον Χοσέ, Δημήτρης Πακσόγλου - Μικαέλα, Σιρανούς Τσαλικιάν - Εσκαμίγιο, Αντριάν  Τυμπώ - Φρασκίτα, Νίνα Κουφοχρήστου - Μερσέντε, Σταματία Μολλούδη - Ντανκάιρε, Δημήτρης Καρολίδης - Ρεμεντάδο, Κώστας Ζαμπούνης - Θουνίγια, Κώστας Ντότσικας - Μοράλες, Κωστής Ρασιδάκης

Χορευτές: Μαρίνα Πινιατώρου, Λουκιανή Παπαδάκη, Στέλλα Εμίνογλου, Κωνσταντίνα Καστέλλου, Άννα Λιανοπούλου, Κωνσταντίνος Καφαντάρης, Πάνος Περάκης, Κωνσταντίνος Κώτσος, Γιώργος Πανόπουλος
Κομπάρσοι: Δημήτρης Αρβανιτίδης, Αλέξανδρος  Δημαράτος, Θωμάς Σιδέρης, Κωστής Ραμπαβίλας, Ερνέστος Κούκος, Αλέξανδρος Δημητριάδης
Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης "Μαίρης Κωνσταντινίδου"
Μουσική Διδασκαλία Χορωδίας Μαίρη Κωνσταντινίδου.
Παιδική Χορωδία "Συλλόγου Φίλων Μουσικής Θεσσαλονίκης"
Μουσική Διδασκαλία Χορωδίας Σωτήρης Αλεβίζος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.