ΕΡΤ, 3ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησης πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους, "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται. - Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΔΩ (Συνερ/να Κανάλια): www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ: ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΧΑΟΣ *** ΧΑΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ *** 20 Ε/6μ - 30 Ε/12μ

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ


"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ: Οι λογαριασμοί μας στο “Πανοράμιο” μηδενίστηκαν αυτοβούλως. ΜΗΝ τους ψάχνετε...

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ δημοσιεύουν Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης.


Κυριακή 22 Μαρτίου 2015

ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ ΤΟΥ 17ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ



17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες του 21ου Αιώνα
 13-22 Μαρτίου 2015

H αυλαία του 17ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες του 21ου Αιώνα έπεσε με την απονομή των βραβείων της διοργάνωσης, το Σάββατο 21 Μαρτίου 2015, στο Ολύμπιον. 

Στη σκηνή ανέβηκε ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και ιδρυτής και διευθυντής του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Εϊπίδης...

Στο χαιρετισμό του ο κ. Εϊπίδης υπογράμμισε: «Παρά τις αντιξοότητες της εποχής και τις δεινές οικονομικές συνθήκες, το ντοκιμαντέρ στέκει δυναμικά και εξελίσσεται. Η καταγραφή της πραγματικής ζωής μέσα από τον φακό είναι το μέσο που γίνεται όλο και πιο δημοφιλές. Όλο και πιο αναγκαίο». Αναφερόμενος στις ταινίες της φετινής διοργάνωσης είπε ότι «αντικατοπτρίζουν αυτή την ανάγκη για ενημέρωση και επικοινωνία και οι δημιουργοί μας προσφέρουν τη λύση. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που καταφέραμε να φιλοξενήσουμε μερικούς από αυτούς εδώ στη Θεσσαλονίκη. Στην πόλη που καθιερώθηκε πια ως σταθμός στον παγκόσμιο κινηματογραφικό χάρτη». Ο κ. Εϊπίδης ευχαρίστησε θερμά το κοινό που «στάθηκε στις ουρές, κατέκλυσε τις αίθουσες και ξεπέρασε τους 50.000 θεατές μέχρι και σήμερα», καθώς και «τους καταπληκτικούς μας εθελοντές και τους συνεργάτες μου που δούλεψαν και φέτος σκληρά για την επιτυχία της διοργάνωσης. Και φυσικά, όλους αυτούς που συνεχίζουν να μας στηρίζουν: το Υπουργείο Πολιτισμού, το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα ΜΕΝΤΙΑ, όλους τους χορηγούς και τους υποστηρικτές του Φεστιβάλ». Ο κ. Εϊπίδης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, «στους κόλπους της οποίας γεννήθηκε το Φεστιβάλ», όπως είπε. Και πρόσθεσε: «Στις ειδικές μας προβολές παρουσιάσαμε το ντοκιμαντέρ Ιστορίες της Έκθεσης που καταγράφει τα 80 χρόνια της ιστορίας της. Αξίζει να τιμήσουμε τη ΔΕΘ με ένα βραβείο που σηματοδοτεί παράλληλα την έναρξη μιας νέας συνεργασίας μεταξύ μας, για τη στήριξη της Αγοράς του Φεστιβάλ». Ο κ. Εϊπίδης κάλεσε έπειτα στη σκηνή του Ολύμπιον τον Πρόεδρο της ΔΕΘ, κ. Αναστάσιο Τζήκα, για να παραλάβει το βραβείο. Με τη σειρά του, ο κ. Τζήκας, αφού ευχαρίστησε τους διοργανωτές, είπε μεταξύ άλλων: «Μεγάλωσα με το Φεστιβάλ. Θυμάμαι τα πρώτα χρόνια 
στο πανεπιστήμιο που πηγαίναμε και ξενυχτούσαμε στις σκάλες του Κρατικού Θεάτρου για να πάρουμε εισιτήρια και να δούμε τον Θόδωρο Αγγελόπουλο και άλλους μεγάλους σκηνοθέτες. Από τη πλευρά της διοίκησης της ΔΕΘ, θα ήθελα να ευχαριστήσω το Φεστιβάλ και τον κ. Ειπίδη που έχει κάνει πολύ μεγάλη προσπάθεια. Είμαστε υποχρεωμένοι να βοηθήσουμε το Φεστιβάλ, να βελτιώσουμε τη συνεργασία μας. Από την πλευρά μας, θα αναλάβουμε πρωτοβουλίες για νέες συνεργασίες με φορείς, γιατί το Φεστιβάλ κάνει μια εξαιρετική δουλειά, είμαστε υπερήφανοι που το έχουμε στην πόλη και πρέπει να το βοηθήσουμε όλοι», δήλωσε ο κ. Τζήκας. Στη συνέχεια, κλείνοντας, ο κ. Εϊπίδης ανανέωσε το ραντεβού με τους λάτρεις του ντοκιμαντέρ για το επόμενο, 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ που θα πραγματοποιηθεί από τις 18 έως τις 27 Μαρτίου 2016.



Αμέσως μετά, ακολούθησε η απονομή των βραβείων του 17ου ΦΝΘ. Το πρώτο βραβείο που δόθηκε ήταν εκείνο της Διεθνούς Αμνηστίας για την καλύτερη ταινία της ενότητας «Ανθρώπινα Δικαιώματα» του Φεστιβάλ. Τη φετινή επιτροπή αποτελούσαν οι εκπρόσωποι της Διεθνούς Αμνηστίας Κατερίνα Καλογερά και Μαριάννα Λεονταρίδου, καθώς και οι Ζωή Μαυρουδή (σκηνοθέτιδα, δημιουργός του ντοκιμαντέρ Ερείπια), Γιώργος Ρούσσος (δημοσιογράφος, υπεύθυνος της κινηματογραφικής στήλης του www.tvxs.gr) και Παναγιώτης Δενδραμής (μέλος της Διεθνούς Αμνηστίας, κινηματογραφιστής). Την απονομή του βραβείου έκανε η κ. Ειρήνη Τσολάκη, αντιπρόεδρος του ελληνικού τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας, η οποία επεσήμανε: «Τα κρυφά πλάνα, η αμεσότητα και δύναμη των εικόνων, σε συνδυασμό με τη θλίψη για τη χώρα του και το λυρισμό με τον οποίο χειρίζεται την εικόνα και τον ήχο ο Οσάμα Μοχάμεντ και οι συνεργάτες του στη Χομς, μας δίνουν πράγματα για να σκεφτούμε. Να σκεφτούμε τη Συρία». Με βάση αυτό το σκεπτικό, η κ. Τσολάκη απένειμε το βραβείο στο ντοκιμαντέρ Ασήμι στο νερό, αυτοπορτρέτο της Συρίας των Οσάμα Μοχάμεντ και Ουϊάμ Σιμάβ Μπεντιρξάν. Από την πλευρά της, η κ. Τσόκλη υπογράμμισε σχετικά με την ταινία: «Στη Συρία του σήμερα, χρήστες του Γιουτουμπ πρώτα τραβούν βίντεο και μετά πεθαίνουν, ενώ άλλοι πρώτα σκοτώνουν και μετά τραβούν βίντεο, λέει ο σκηνοθέτης. Ο εξόριστος στη Γαλλία Οσάμα Μοχάμεντ μοντάρει εικόνες που βρήκε στο διαδίκτυο και πλάνα από την κινηματογραφική κληρονομιά που του προσφέρει η Κούρδισσα σκηνοθέτιδα Ουϊάμ Σιμάβ Μπεντιρξάν, το όνομα της οποίας μεταφράζεται ως ‘’ασήμι στο νερό”». 



Στη συνέχεια, απονεμήθηκε το βραβείο της ΒΕ-ΒΕ-ΕΦ για την καλύτερη ταινία της ενότητας «Περιβάλλον» του Φεστιβάλ, το οποίο απέσπασε η ταινία Βιρούνγκα του Ορλάντο φον Άινζιντελ. Η φετινή κριτική επιτροπή απαρτιζόταν από τους εκπροσώπους της ΒΕ-ΒΕ-ΕΦ Ελλάς, Γιώργο Βελλίδη, Ιάσωνα Κάντα και Αλέξανδρο Κανδαράκη. Την απονομή πραγματοποίησε ο εκπρόσωπος της ΒΕ-ΒΕ-ΕΦ Ελλάς, κ. Γιώργος Βλάχος, ο οποίος ευχαρίστησε το Φεστιβάλ «για την πολυετή συνεργασία και τιμή που κάνει να αναθέτει στην οργάνωση την ενότητα ‘’Περιβάλλον’’». Ο ίδιος αναφέρθηκε σε ορισμένες διαπιστώσεις που προέκυψαν από την παρακολούθηση των ταινιών της ενότητας, δηλώνοντας μεταξύ άλλων ότι «η συνειδητοποίηση των περιβαλλοντικών προβλημάτων και η οικολογική αφύπνιση σε όλο τον κόσμο ωθεί σταδιακά τους καλλιτέχνες στην παραγωγή αξιόλογων καταγραφών στην κινηματογραφική οθόνη, μέσω των οποίων κατανοούμε ότι οι πόροι του φυσικού περιβάλλοντος δεν είναι ανεξάντλητοι». Αφού υπογράμμισε επίσης ότι το επίπεδο των υποψηφιοτήτων ήταν υψηλό, ο κ. Βλάχος επεσήμανε: «Το WWF για μια ακόμη φορά αγκαλιάζει την ενότητα ‘’Περιβάλλον’’ του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ, εστιάζοντας σε ένα σημαντικό μήνυμα, την αλληλένδετη σχέση μεταξύ του ανθρώπου και της φύσης». Από την πλευρά της, η κ. Τσόκλη ανέφερε για το βραβευμένο ντοκιμαντέρ: «Η ταινία καταγράφει τον αγώνα μιας ομάδας ανθρώπων να προστατέψουν τους γορίλες και το φυσικό τους περιβάλλον, το πάρκο Βιρούνγκα, μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς στο Κογκό, από τις σκοτεινές δυνάμεις που παλεύουν να ελέγξουν τους πλούσιους φυσικούς πόρους της χώρας. Η ταινία, η οποία γυρίστηκε κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, ήταν υποψήφια για Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ». 



Για τρίτη χρονιά απονεμήθηκε το βραβείο “Ντοκιμαντέρ σε Εξέλιξη” της Αγοράς του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, που αφορά σε ταινίες που βρίσκονται στο στάδιο πριν την ολοκλήρωσή τους και τις οποίες «ελπίζουμε να δούμε πολύ σύντομα ολοκληρωμένες, στις επόμενες διοργανώσεις», όπως σημείωσε η κ. Τσόκλη. Φέτος, για πρώτη χρονιά στα “Ντοκιμαντέρ σε Εξέλιξη”, η ελληνική εταιρία ποστ προντάκσιον” προσφέρει βραβείο σε υπηρεσίες “ποστ προντάκσιον” αξίας 15.000 ευρώ. Η φετινή επιτροπή, η οποία αποτελούνταν από τους Πίτερ Χάμιλτον (www.documentarytelevision.com), Μαντλέν Αβραμούσις (AΡTE) και Αλέξανδρο Χριστογιάννη (ΟTE TV), βράβευσε το ντοκιμαντέρ Ο πιο μακρύς δρόμος σε σκηνοθεσία της Μαριάννας Οικονόμου, με την υποστήριξη: ΝΕΡΙΤ Ελλάδα/ Φιλανδία). Σύμφωνα με το σκεπτικό της επιτροπής, «οι δοκιμασίες των κεντρικών χαρακτήρων, δυο νεαρών αντρών, μας συγκινούν και αποκαλύπτουν το ταλέντο της σκηνοθέτιδας, η οποία άγγιξε τις καρδιές μας. Το υλικό που είδαμε αποτυπώνει με εντιμότητα το ανθρώπινο πρόσωπο μιας σύγχρονης τραγωδίας πολέμου, μετανάστευσης και κρίσης της ευρωπαϊκής κοινωνίας». Την απονομή έκανε ο Νίκος Μούτσελος της εταιρίας, ενώ η σκηνοθέτιδα Μαριάννα Οικονόμου, παραλαμβάνοντας το βραβείο, ευχαρίστησε την κριτική επιτροπή και την εταιρεία, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το βραβείο αυτό «είναι πολύ μεγάλη βοήθεια. Υπόσχομαι να ολοκληρώσω την ταινία και του χρόνου να είναι εδώ στο Φεστιβάλ».  



Στη συνέχεια, απονεμήθηκε το βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου ΦΙΠΡΕΣΚΙ. Η φετινή κριτική επιτροπή αποτελούνταν από τους Μάσιμο Λέκι (πρόεδρος), Γιοάνα Πάβλοβα, Μο Άμπντι, Κίρστεν Κίνινγκερ και Τζία Γιοβάνη. Την απονομή πραγματοποίησε ο Μάσιμο Λέκι, λέγοντας: «Η επιτροπή και εγώ θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το Φεστιβάλ για τη φιλοξενία και ειδικά το προσωπικό, που μας υποστήριξε σε αυτό τον κινηματογραφικό μαραθώνιο. Θα απονεμηθούν δύο βραβεία σε ντοκιμαντέρ που επιλέχθηκαν ανάμεσα σε ταινίες που έκαναν πρεμιέρα εδώ, καθώς και ελληνικές ταινίες που συμμετείχαν στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα». Το βραβείο ΦΙΠΡΕΣΚΙ για καλύτερη ελληνική παραγωγή δόθηκε στην ταινία Αρκαδία χαίρε του Φίλιππου Κουτσαφτή. Παραλαμβάνοντας το βραβείο, ο σκηνοθέτης ευχαρίστησε την ΦΙΠΡΕΣΚΙ «για την μεγάλη τιμή που μου έκανε», όπως είπε, καθώς επίσης και τους συνεργάτες του, αναφέροντας μεταξύ άλλων «τον Νικόλα Καρανικόλα, την Ιωάννα Σπηλιοπούλου για το μοντάζ, τον Κωσταντίνο Βήτα για τη μουσική και το Κοινωφελές Ίδρυμα Μιχαήλ Στασινόπουλος - Βιοχάλκο που ήταν  παραγωγός της ταινίας».



Στη συνέχεια, το βραβείο ΦΙΠΡΕΣΚΙ για την καλύτερη ξένη παραγωγή απονεμήθηκε στην ταινία Κάθε πρόσωπο έχει όνομα σε σκηνοθεσία Μάγκνους Γκέρτεν. Ο δημιουργός, παραλαμβάνοντας το βραβείο, τόνισε: «Ευχαριστώ πολύ την κριτική επιτροπή για την αναγνώριση της δουλειάς μου και το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης - είναι πραγματικά το καλύτερο Φεστιβάλ στο οποίο μπορεί κανείς να ευελπιστεί ότι θα διακριθεί η ταινία του. Επίσης, το κοινό του είναι από τα καλύτερα που έχω δει, γνωρίζει τόσο καλά τα ντοκιμαντέρ. Είναι εκπληκτικό που είμαι εδώ». Ο ίδιος πρόσθεσε: «Η δημιουργία μιας ταινίας είναι ομαδική δουλειά. Μπορεί αυτή τη στιγμή να βλέπετε εμένα εδώ πάνω στη σκηνή, σαν να ήμουν ροκ σταρ που πέφτουν όλοι οι προβολείς πάνω του και μετά μιλά με όλα τα κορίτσια στο πάρτι, αλλά υπάρχει μια πραγματικά πολύ καλή ροκ μπάντα πίσω μου. Είναι ο παραγωγός μου Λέναρντ Στρεμ και ο μοντέρ Γέσπερ Όσμουντ, ο οποίος βοήθησε στο να γίνει η ταινία αυτό που είναι».



Η απονομή των βραβείων του 17ου ΦΝΘ ολοκληρώθηκε με τα τέσσερα βραβεία κοινού Φίσερ, τα οποία αφορούν σε ελληνικό και ξένο ντοκιμαντέρ άνω και κάτω των 45 λεπτών. Ανεβαίνοντας στη σκηνή του Ολύμπιον, ο υπεύθυνος χορηγιών της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας κ. Γιάννης Κατσούγκρης, τόνισε: «Είναι μεγάλη μας χαρά μας που βρισκόμαστε απόψε εδώ και στηρίζουμε για μία ακόμη χρονιά το ΦΝΘ με τη μπίρα Φίσερ. Το Φεστιβάλ φέτος κλείνει τα 17 του χρόνια και ήδη έχει καταφέρει να βρίσκεται μεταξύ των τριών πιο σημαντικών φεστιβάλ ντοκιμαντέρ της Ευρώπης και με αυτό τον τρόπο να αναδεικνύει την πόλη της Θεσσαλονίκης. Σε αυτό το θεσμό που προβάλλει τον πολιτισμό μέσα από την καταγραφή της πραγματικότητας, τα βραβεία κοινού Φίσερ είναι μια ξεχωριστή διάκριση, γιατί έχουν την υπογραφή των θεατών, που με την ψήφο τους άγγιξαν τις ταινίες που τους άγγιξαν περισσότερο». Ο κ. Κατσούγκρης ευχαρίστησε επίσης «όλους τους δημιουργούς που με τα έργα τους μας έδωσαν την ευκαιρία να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας, το προσωπικό του Φεστιβάλ και τους 283 εθελοντές του θεσμού, αλλά και ξεχωριστά τον άνθρωπο που εμπνεύστηκε, δημιούργησε και μεγαλώνει σαν πραγματικό του παιδί αυτό το φεστιβάλ, τον διευθυντή του, κ. Δημήτρη Εϊπίδη». Τις απονομές των βραβείων έκανε η κ. Βασιλεία Λυμπεροπούλου, συντονίστρια Δημοσίων Σχέσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιΐας, σημειώνοντας: «Η συμμετοχή του κοινού στη διαδικασία ψηφοφορίας ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Στις κάλπες της Fischer καταμετρήσαμε συνολικά 17.000 ψήφους. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους όσοι ανταποκρίθηκαν».



Το Βραβείο Κοινού Φίσερ για ελληνική παραγωγή κάτω των 45’ απονεμήθηκε στην ταινία Ολυμπία σε σκηνοθεσία του Σταύρου Ψυλλάκη. Ο δημιουργός ευχαρίστησε θερμά το Φεστιβάλ και το κοινό που «μας τίμησε και με την παρουσία και την προτίμηση του. Θα ήθελα να αφιερώσω το βραβείο στη μνήμη της Ολυμπίας, στον Παναγιώτη, που είναι ένα υγιέστατο και πολύ χαρούμενο μωρό, στην οικογένεια του Τάκη Μπέντζιου που τόσο γενναιόδωρα μας φιλοξένησε και στον γιατρό Ιάκωβο Άντζελ, στην επιμονή του οποίου οφείλεται η δημιουργία της ταινίας. Επίσης, θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες της ταινίας και ιδιαίτερα τη φωτογράφο μας, Θέκλα Μαλάμου».



Το Βραβείο Κοινού Φίσερ για ξένη παραγωγή κάτω των 45’ απέσπασε η ταινία Φλόγα σε σκηνοθεσία των Νταν Κόβερτ και Αντρέ Αντρέεφ. Ο κ. Αντρέεφ, παραλαμβάνοντας το βραβείο, είπε ότι νιώθει συναισθηματικά φορτισμένος και τόνισε ότι είναι «τεράστια τιμή αυτή η αναγνώριση από το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης». Ο ίδιος κάλεσε στη σκηνή και τον ελληνικής καταγωγής σεναριογράφο της ταινίας Μαρτίν Μαρίνος, για τον οποίο, όπως είπε χαρακτηριστικά ο σκηνοθέτης «η βοήθειά του ήταν πολύτιμη και αξίζει τόσο το χειροκρότημα όσο και εγώ».



Στη συνέχεια, απονεμήθηκε το Βραβείο Κοινού Φίσερ για το καλύτερο ντοκιμαντέρ ελληνικής παραγωγής άνω των 45’, το οποίο απέσπασε η ταινία Παράδοξη πατρίδα του Νίκου Ασλανίδη. Παραλαμβάνοντας το βραβείο του, ο σκηνοθέτης σημείωσε, μεταξύ άλλων: «Το βραβείο αυτό είναι μια έκπληξη για εμένα γιατί συμμετείχα για πρώτη φορά με ταινία στο Φεστιβάλ, παρά το γεγονός ότι έχω ασχοληθεί με το ντοκιμαντέρ πολλά χρόνια.  Η ομάδα μας ήταν πολύ μικρή: μαζί με τους Πάνο Σκούρτη, Γιώργο Ασλανίδη, Νίκη Φωτιάδου και Αλέξη Μπιτλή, ξεκινήσαμε μια προσπάθεια για να καταγράψουμε την ιστορική μνήμη αυτού του τόπου, τίποτα περισσότερο. Ήθελα να ευχαριστήσω επίσης τον πρωταγωνιστή της ταινίας Στάθη Χαϊτίδη, ο οποίος σε ηλικία οκτώ ετών είδε την οικογένειά του να ξεκληρίζεται από τους ναζί. Ακόμη, θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσοι μας βοήθησαν και να αφιερώσω αυτό το βραβείο στους κατοίκους των μαρτυρικών χωριών που προσπαθούν να δικαιωθούν 70 και πλέον χρόνια μετά από τα ολοκαυτώματα που έχουν γίνει στα μαρτυρικά μας χωριά. Επίσης, αυτό το βραβείο θέλω ουσιαστικά να το αφιερώσω στους απολυμένους της ΕΡΤ».



Ολοκληρώνοντας την απονομή, το Βραβείο Κοινού Πίτερ Ουιντόνικ για καλύτερο ντοκιμαντέρ ξένης παραγωγής άνω των 45’ απέσπασε η ταινία Βιρούνγκα σε σκηνοθεσία Ορλάντο φον Άινζιντελ. Σε βιντεοσκοπημένο μήνυμα που απηύθυνε στο κοινό του Φεστιβάλ, ο δημιουργός ανέφερε: «Εκ μέρους ομάδας μας, θα ήθελα να πω ότι αισθανόμαστε ενθουσιασμό και τιμή που μας απονέμεται το Βραβείο Κοινού του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Με όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, δεν θα μπορούσαμε να φανταστούμε ότι η ταινία θα κερδίσει βραβεία σε φεστιβάλ. Η δημιουργία αυτού του ντοκιμαντέρ ήταν ένα δύσκολο, επικίνδυνο και συχνά πολύ τρομακτικό ταξίδι. Η σκέψη μας βρίσκεται στους γενναίους φύλακες του πάρκου Βιρούνγκα, που ήταν τόσο γενναιόδωροι, επιτρέποντάς μας να μοιραστούμε μαζί τους τη δουλειά που κάνουν, η οποία θέτει καθημερινά σε κίνδυνο τη ζωή τους. Όσα συμβαίνουν στο πάρκο Βιρούνγκα, πιστεύουμε ειλικρινά ότι έχουν επιπτώσεις σε όλη την ανθρωπότητα. Οφείλουμε να προστατέψουμε τους τελευταίους ορεσίβιους γορίλες του πλανήτη και δεν πρέπει να αφήσουμε μνημεία παγκόσμιας φυσικής κληρονομιάς όπως το πάρκο Βιρούνγκα να πέσουν θύματα των συμφερόντων πετρελαϊκών εταιρειών. Ελπίζουμε ότι χάρη σε αυτό το βραβείο η ταινία να συνεχίζει να ενημερώνει και να ευαισθητοποιεί το κοινό για τη μάχη που εκτυλίσσεται στη Βιρούνγκα».



Την τελετή λήξης του 17ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης τίμησαν

πολλοί επώνυμοι και “ανώνυμοι” της πόλεως, του θεάματος, όπως και πλειάδα ξένων που συμμετείχαν στο φεστιβάλ. 
Την τελετή λήξης παρουσίασε η δημοσιογράφος Μάγια Τσόκλη. 
 

Σ.Σ.: Ποτέ δεν καταλάβαμε, γιατί στην Έναρξη του Φεστιβάλ προσλαμβάνεται κυρία του Θεάματος να το παρουσιάσει, και την Αυλαία, όπου μια τέτοια κυρία ή κύριος θα έδιδε μεγαλύτερο κύρος, επιστρατεύεται η Τσόκλη, η οποία και ανεμφανίσιμη είναι, και... χαλιαβή, που λεν οι παππούδες μας εδώ στο χωριό μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.