Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησης πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους, "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται. - Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΔΩ (Συνερ/να Κανάλια): www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ: ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΧΑΟΣ *** ΧΑΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ *** 20 Ε/6μ - 30 Ε/12μ

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ


"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ: Οι λογαριασμοί μας στο “Πανοράμιο” μηδενίστηκαν αυτοβούλως. ΜΗΝ τους ψάχνετε...

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ δημοσιεύουν Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης.


Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2016

Οι ταινίες της εβδομάδας στις αίθουσες του ΦΚΘ 31/03-6/04/2016

Η ταινία Στην αγκαλιά του φιδιού του Σίρο Γκουέρα, ένα ονειρικό ταξίδι σε έναν πολιτισμό καλά κρυμμένο από το σήμερα, προβάλλεται αυτή την εβδομάδα στο Ολύμπιον. Στην αίθουσα Παύλος Ζάννας προβάλλεται το φιλμ Mια υπέροχη μέρα του Φερνάντο Λεόν Ντε Αρανόα με τον Μπενίτσιο Ντελ Τόρο, ενώ συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ του Απόστολου Καρακάση Επόμενος σταθμός: Ουτοπία. Στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης, στην Αποθήκη 1 στο Λιμάνι, συνεχίζονται οι προβολές της ταινίας Μεσιέ Σοκολά του Ροσντί Ζεμ, που παρουσιάζει την άγνωστη ιστορία του πρώτου μαύρου καλλιτέχνη που εμφανίστηκε ποτέ σε γαλλική σκηνή, ενώ προβάλλεται και το road movie με φόντο τις θάλασσες της Αλάσκας Forget Me Not του Γιάννη Φάγκρα.

Στην αίθουσα Σταύρος Τορνές, επίσης στην Αποθήκη 1 στο Λιμάνι, η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης παρουσιάζει το αφιέρωμα «Γαλλικό Χρώμα IV: Ετέξ & Ντεμί, Ίδια εποχή, άλλοι δρόμοι». Στην ίδια αίθουσα πραγματοποιείται και η προβολή του ντοκιμαντέρ Πώς μίσησα τα μαθηματικά του Ολιβιέ Πεγιόν, στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΦΚΘ, καθώς και η μαύρη κωμωδία του Στράτου Τζίτζη Καύση.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ (ΜΕ TRAILERS ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΡΟΒΟΛΩΝ):

ΑΙΘΟΥΣΑ ΟΛΥΜΠΙΟΝ (πλ. Αριστοτέλους 10, τηλ. 2310-378404)

Στην αγκαλιά του φιδιού
(Κολομβία-Βενεζουέλα-Αργεντινή, 2015)
Σκηνοθεσία: Σίρο Γκουέρα. ΈγχρωμηΑσπρόμαυρη, 125΄.

Επί δεκαετίες, δύο επιστήμονες αναζητούν στον Αμαζόνιο ένα ιερό φυτό με θαυματουργές θεραπευτικές ιδιότητες. Η περιπλάνηση θα τους οδηγήσει σε έναν Σαμάνο, τελευταίο επιζώντα της φυλής του, η επαφή με τον οποίο, αφού περάσει από τα στάδια της γνωριμίας και της φιλίας, θα καταλήξει στην προδοσία...
Με αφετηρία τα ημερολόγια των Θίοντορ Κοχ Γκρούνμπεργκ και Ρίτσαρντ Έβανς Σουλτς, πρώτων εξερευνητών της κολομβιανής πλευράς του Αμαζονίου, το οπτικά καθηλωτικό φιλμ του Γκουέρα είναι μια περιπετειώδης περιπλάνηση που εστιάζει στις ανεπούλωτες ακόμα πληγές της αποικιοκρατίας. Η σχέση ανάμεσα στους δύο επιστήμονες και τον ιθαγενή Σαμάνο αποτυπώνει, μέσα από την ποιητική ορμή της ασπρόμαυρης φωτογραφίας, μια εθνογραφικού χαρακτήρα σπουδή πάνω στο εκρηκτικό αντάμωμα δυο κόσμων. Η ταινία ήταν υποψήφια για Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας 2016.
Ώρες προβολών: 18:45, 21:15, Πέμπτη 21:15
Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:
https://www.youtube.com/watch?v=GrZr1wuGVsQ


ΑΙΘΟΥΣΑ
ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ (πλ. Αριστοτέλους 10, τηλ. 2310-378404)

Μια υπέροχη μέρα. (Ισπανία, 2015)
Σκηνοθεσία: Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα. Έγχρωμη, 106΄.

1995, κάπου στα Βαλκάνια. Ο Μαμπρού και ο Μπι είναι δύο άντρες που δουλεύουν σε μία ΜΚΟ. Ο Μαμπρού σε μία εβδομάδα πρόκειται επιτέλους να παντρευτεί την σύντροφο του. Όμως πολλά μπορούν να συμβούν μέσα σε μία εβδομάδα. Πρώτα από όλα, μια διοικητική υπάλληλος θα τους επισκεφθεί προκειμένου να κρίνει αν επιτελούν αξιόλογο έργο στην περιοχή. Μόνο που αυτή η γυναίκα έχει ερωτικό παρελθόν με τον Μαμπρού, πράγμα που θα δυσκολέψει την κατάσταση. Έπειτα οι δύο άντρες θα πρέπει να απομακρύνουν ένα πτώμα μέσα από ένα πηγάδι προτού αυτό μολύνει το νερό, μια αποστολή φαινομενικά απλή, που θα εξελιχθεί σε άθλο. Τέλος, ο Μαμπρού θα πάρει υπό την προστασία του ένα μικρό παιδί που ψάχνει να βρει τους γονείς του, σε μια περιοχή σπαρμένη με νάρκες.

Ώρες προβολών: 19:30, 21:30
Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:
https://youtu.be/gJoDd_O7gt8


Επόμενος σταθμός: Ουτοπία, (Ελλάδα, 2015)
Σκηνοθεσία – σενάριο: Απόστολος Καρακάσης. Έγχρωμο, 91’
Όταν το εργοστάσιο της ΒΙΟ.ΜΕ. στη Θεσσαλονίκη κλείνει, μερικοί εργάτες αποφασίζουν να κάνουν κάτι επαναστατικό: να το καταλάβουν και να το λειτουργήσουν μόνοι τους με τις αρχές της άμεσης δημοκρατίας. Το εγχείρημά τους εμπνέει ακτιβιστές σε όλο τον κόσμο, ενώ η πρώην διευθύντρια έκπληκτη παρακολουθεί την οικογενειακή επιχείρηση να μετατρέπεται σε σύμβολο της ριζοσπαστικής αριστεράς. Για τους εργάτες, η αυτοδιαχείριση εξελίσσεται σε μια περιπέτεια επιβίωσης γεμάτη συγκρούσεις. Σύντομα θα συνειδητοποιήσουν ότι για να τα καταφέρουν, θα πρέπει να αλλάξουν πρώτα οι ίδιοι...

Ώρες προβολής: Σάββατο & Κυριακή, 17:45
Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:
https://www.youtube.com/watch?v=Pter64Ht0m8


ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ (ΑΠΟΘΗΚΗ 1, Λιμάνι, τηλ. 2310-508398)

Μεσιέ Σοκολά
(Γαλλία, 2016)
Σκηνοθεσία: Ροσντί Ζεμ. Έγχρωμη, 110΄.

Ο Σοκολά ήταν ο πρώτος διάσημος μαύρος καλλιτέχνης στη Γαλλία και η σύμπραξή του με τον κλόουν Φουτίτ τους έκανε ένα ακαταμάχητο δίδυμο που άφησε εποχή, μεταμορφώνοντάς τους σε σταρ και δημοφιλείς θαμώνες στους καλλιτεχνικούς κύκλους της Μπελ Επόκ. Όμως, ο πειρασμός του εύκολου χρήματος, ο τζόγος και ο ρατσισμός της εποχής πληγώνουν βαριά την φιλία των δύο περφόρμερ και τελικά την καριέρα του Σοκολά. Αποκαθιστώντας δύο αδίκως ξεχασμένους πρωτοπόρους της τέχνης στη θέση που τους αξίζει στη συλλογική μνήμη, η ταινία αφηγείται την απίστευτη αληθινή ιστορία του μαύρου καλλιτέχνη που έκανε όλο το Παρίσι να υποκλιθεί μπροστά του.

Ώρες προβολών: 17:30, 19:45
Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:
https://www.youtube.com/watch?v=Vymlnm7uQ1M

Μη με Ξεχνάς
(Ελλάδα, 2014)
Σκηνοθεσία - σενάριο: Γιάννης Φάγκρας. Με τους: Γιάννης Στάνκογλου, Αλίκη Δανέζη, Ηλίας Μωραΐτης. Έγχρωμη, 102΄.
Ο Άλεξ, ένας έλληνας δύτης που ζει καιρό στη Νέα Ορλεάνη, παίρνει ένα μήνυμα για να πάει σε μια μυστηριώδη τοποθεσία και να ανασύρει ένα θησαυρό που δεν ξέρει τι είναι. Έτσι, ξεκινά ένα ταξίδι προς Βορρά ενώ, ταυτόχρονα, η παλιά του αγαπημένη, ξεκινά από την Ελλάδα για να τον συναντήσει.

Ώρα προβολής: 22:00
Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:
https://www.youtube.com/watch?v=SaJVS8bjtiY


ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ (ΑΠΟΘΗΚΗ 1, Λιμάνι, τηλ. 2310-508398)
Δύο διακεκριμένους γάλλους δημιουργούς που συνυπήρξαν χρονικά, ωστόσο ακολούθησαν διαφορετικούς σκηνοθετικούς δρόμους, τιμά αυτή την εβδομάδα η
Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης μέσα από το αφιέρωμα με τίτλο «Γαλλικό Χρώμα IV: Ετέξ & Ντεμί, Ίδια εποχή, άλλοι δρόμοι». Το αφιέρωμα πραγματοποιείται από την Πέμπτη 31 Μαρτίου έως και την Κυριακή 3 Απριλίου 2016 στην αίθουσα Σταύρος Τορνές (Αποθήκη 1, Λιμάνι).

Πρόγραμμα προβολών:
Πέμπτη 31 Μαρτίου
19:00 Ο μεγάλος έρωτας
21:30 Οι ομπρέλες του Χερβούργου
Παρασκευή 1 Απριλίου
19:00 Γιο-Γιο
21:30 Λόλα
Σάββατο 2 Απριλίου
19:00 Οι ομπρέλες του Χερβούργου
21:30 Ο μεγάλος έρωτας
Κυριακή 3 Απριλίου
19:00 Λόλα
21:30 Γιο-Γιο

Πώς μίσησα τα μαθηματικά
(Γαλλία, 2013)
Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Πεγιόν. Έγχρωμη, 100΄.

Πάντα μισούσατε τα μαθηματικά και σκεφτόσασταν ότι είναι αναπόφευκτο να είστε κακοί σε αυτά! Θα μπορούσε να είναι γελοίο, αν τα μαθηματικά δεν είχαν πάρει τέτοιες διαστάσεις στην κοινωνία: η Apple, η Google, η Goldman Sachs είναι ουσιαστικά αλγόριθμοι και μαθηματικοί τύποι. Πώς τα μαθηματικά έφτασαν να χάσουν το ενδιαφέρον τους, όταν «κινούν» τον σύγχρονο κόσμο;

Ώρα προβολής: Τετάρτη, 20:00
Βρείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:
https://www.youtube.com/watch?v=QVKtLkNF_PA

Καύση
(Ελλάδα, 2016)
Σκηνοθεσία - σενάριο: Στράτος Τζίτζης.
Με τους: Νίκος Γεωργάκης, Γωγώ Μπρέμπου, Γιώργος Χρανιώτης, Ιωάννα Μαυρέα, Βασιλική Τρουφάκου. Έγχρωμη, 70΄.
Σε μια πόλη που φλέγεται από ταραχές, πέντε φίλοι μαζεύονται σε ένα σπίτι όπου ένας δικός τους έχει πεθάνει. Παγιδευμένοι στο σπίτι του, δεν μπορούν να αποφασίσουν για τον τρόπο της ταφής του. Η ζέστη κάνει την κατάσταση αφόρητη, αλλά εκείνοι επιμένουν στις διαφορές τους. Το πτώμα αρχίζει να αποσυντίθεται, οι σχέσεις τους δοκιμάζονται και τα μυστικά τους αποκαλύπτονται. Σύντομα, τίποτα δεν θα είναι πια το ίδιο.

Ώρα προβολής: Τετάρτη, 22:00
Βρείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:
https://www.youtube.com/watch?v=rAsmRt6MzpI



ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
«ΓΑΛΛΙΚΟ ΧΡΩΜΑ IV:
ΕΤΕΞ & ΝΤΕΜΙ, ΙΔΙΑ ΕΠΟΧΗ, ΑΛΛΟΙ ΔΡΟΜΟΙ»

Δύο διακεκριμένους γάλλους δημιουργούς που συνυπήρξαν χρονικά, ωστόσο ακολούθησαν διαφορετικούς σκηνοθετικούς δρόμους, τιμά αυτή την εβδομάδα η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης μέσα από το αφιέρωμα με τίτλο «Γαλλικό Χρώμα IV: Ετέξ & Ντεμί, Ίδια εποχή, άλλοι δρόμοι». Το αφιέρωμα πραγματοποιείται από την Πέμπτη 31 Μαρτίου έως και την Κυριακή 3 Απριλίου 2016 στην αίθουσα Σταύρος Τορνές (Αποθήκη 1, Λιμάνι).

Στο πλαίσιο του αφιερώματος θα προβληθούν τέσσερις ταινίες των σκηνοθετών, χαρακτηριστικές του ύφους του καθενός. Πρόκειται για τα φιλμ Γιο-Γιο (1965) και Ο μεγάλος έρωτας (1969) του Πιερ Ετέξ, καθώς και Λόλα (1961) και Οι ομπρέλες του Χερβούργου (1964) του Ζακ Ντεμί.

Αξίζει να θυμηθούμε ότι:
  • Στην ταινία Γιο–Γιο ο Πιερ Ετέξ αναβιώνει την εποχή του τσίρκου και του μπουρλέσκ, συνθέτοντας ένα μελαγχολικό κομψοτέχνημα, φόρο τιμής σ’ αυτήν την περίοδο του βωβού κινηματογράφου.
  • Όπως και στο Γιο–Γιο, έτσι και στην ταινία Ο μεγάλος έρωτας, τον κεντρικό ήρωα ενσαρκώνει ο ίδιος ο σκηνοθέτης, Πιερ Ετέξ.
  • Στις Ομπρέλες του Χερβούργου του Ζακ Ντεμί, η Κατρίν Ντενέβ και ο Νίνο Καστελνουόβο ερμηνεύουν μοναδικά τους ήρωες του φιλμ, το οποίο απέσπασε Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ των Καννών και ήταν υποψήφιο για τέσσερα Όσκαρ.
  • Ο μόνιμος συνεργάτης του Γκοντάρ, Ραούλ Κουτάρ, φωτογραφίζει υποβλητικά την ταινία Λόλα, ενώ η ηθοποιός Ανούκ Εμέ είναι εξαιρετική στον ομώνυμο ρόλο.

* Να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια του αφιερώματος θα είναι διαθέσιμη σε προσφορά η έκδοση (2001), ένα ειδικό και επετειακό τεύχος των στα ελληνικά, που εκδόθηκε με την ευκαιρία του αναδρομικού αφιερώματος με τίτλο «Ο παραμυθένιος κόσμος του Ζακ Ντεμί» (2001), στο πλαίσιο του εορτασμού των 50 χρόνων του γαλλικού περιοδικού (Τιμή πώλησης 3,00 ευρώ από 6,00 ευρώ).

Πώληση εισιτηρίων: Αίθουσα «Σταύρος Τορνές» (Αποθήκη 1, Λιμάνι, τηλ. 2310-508.398, cinematheque@filmfestival.gr)
Τιμή εισιτηρίου: 4 ευρώ (γενική είσοδος), 3 ευρώ (για τα μέλη).
Κάρτα μέλους: 1 ευρώ.
Πρόγραμμα προβολών:
Πέμπτη 31 Μαρτίου
19:00 Ο μεγάλος έρωτας
21:30 Οι ομπρέλες του Χερβούργου

Παρασκευή 1 Απριλίου
19:00 Γιο-Γιο
21:30 Λόλα

Σάββατο 2 Απριλίου
19:00 Οι ομπρέλες του Χερβούργου
21:30 Ο μεγάλος έρωτας

Κυριακή 3 Απριλίου
19:00 Λόλα
21:30 Γιο-Γιο

Οι ταινίες του αφιερώματος:

Γιο-Γιο, (Γαλλία, 1965)
Σκηνοθεσία: Πιερ Ετέξ. Ασπρόμαυρη, 92΄.
Ένας εκατομμυριούχος που ζει μέσα στην ανία και την πλήξη, χάνει την περιουσία του στο μεγάλο οικονομικό κραχ του ‘29. Αρχίζει μια ζωή περιπλανώμενου, ενώ ο γιος του Γιογιό, που τον κυνηγά η εικόνα ενός ελέφαντα των παιδικών του χρόνων, θέλει να γίνει κλόουν.
Όπως και στο μεγαλύτερο μέρος της φιλμογραφίας του σπουδαίου Γάλλου σκηνοθέτη Πιέρ Ετέξ, ο κόσμος του τσίρκου πρωταγωνιστεί και στο Γιο-Γιο. Ο Ετέξ αναβιώνει την εποχή του τσίρκου και του μπουρλέσκ, συνθέτοντας ένα μελαγχολικό κομψοτέχνημα, φόρο τιμής σ’ αυτήν την περίοδο του βωβού κινηματογράφου. Τα κωμικά του ευρήματα είναι συνήθως ρεαλιστικά, χωρίς τις σουρεαλιστικές προεκτάσεις των ταινιών εκείνης της εποχής. Εντούτοις το Γιο-Γιο ακροβατεί επιδέξια ανάμεσα στα όρια του ονείρου και της πραγματικότητας, ίσως γιατί βλέπει τον κόσμο με το συναισθηματικό μάτι ενός παιδιού που αρνείται να μεγαλώσει. Η θλίψη της ταινίας προέρχεται από αυτή τη συναισθηματική προσέγγιση που επιχειρεί ο Ετέξ: ο κόσμος είναι τραγικός στο συναίσθημα, αλλά κωμικός στη σκέψη. Μέσα από αυτές τις αντιφάσεις γεννιέται η κωμική μελαγχολία του Γιο-Γιο. Ο Πιέρ Ετέξ, σε ρόλο κωμικού ηθοποιού, πέραν του σκηνοθέτη, τα καταφέρνει περίφημα θυμίζοντας τον Μαξ Λίντερ, αλλά και τον «αγέλαστο» Μπάστερ Κίτον.

Ο μεγάλος έρωτας, (Γαλλία, 1969)
Σκηνοθεσία: Πιερ Ετέξ. Έγχρωμη, 87΄.
Ο Πιερ ερωτεύεται και παντρεύεται τη Φλοράνς, μοναχοκόρη μιας πλούσιας αστικής οικογένειας. Μετά από δέκα χρόνια ήρεμης και μονότονης συζυγικής ζωής, ο Πιερ, διευθυντής πλέον στην επιχείρηση του πεθερού του, ερωτεύεται τη νεαρή και όμορφη Ανιές, που αντικατέστησε την γεροντοκόρη γραμματέα του γραφείου του. Η αστική ηθική του, ωστόσο, του δημιουργεί προβλήματα, με αποτέλεσμα να γεύεται τον παράνομο έρωτά του μόνο στα όνειρα και τις φαντασιώσεις. Όταν η γυναίκα του φεύγει διακοπές, ο Πιερ αποφασίζει να δράσει. Γρήγορα όμως αντιλαμβάνεται ότι η διαφορά ηλικίας ανάμεσα σε αυτόν και την αγαπημένη του είναι ένας παράγοντας αξεπέραστος και έτσι διστακτικά επιστρέφει στην παλιά του ζωή.
Ο μεγάλος έρωτας αποτελεί ένα ειρωνικό σχόλιο πάνω στην καθημερινή αστική ζωή, όπου οι ανθρώπινες σχέσεις καθορίζονται από μια σειρά διαρκών συμβάσεων και συμβιβασμών. Ο ήρωας της ταινίας -ερμηνευμένος εξαιρετικά από τον ηθοποιό-σκηνοθέτη Πιερ Ετέξ- αναζητά τον μεγάλο έρωτα για να ξεφύγει από την ανία, αλλά δεν διακινδυνεύει να θέσει υπό αμφισβήτηση την ασφάλεια που του παρέχει η οικογενειακή του εστία. Η ταινία, όμως, ξεφεύγει από τα στενά όρια της ηθογραφίας και κοιτάζει την περιπέτεια του ήρωα του περισσότερο με την «κωμική μελαγχολία» που διακρίνει την φιλμογραφία του Ετέξ, παρά με κριτική ματιά. Όπως και στις υπόλοιπες ταινίες του Ετέξ, ο λόγος είναι περιορισμένος στο ελάχιστο. Ο σκηνοθέτης αντλεί από την εικόνα την εκφραστική δύναμη του χιούμορ του, ενώ τα γκαγκς του στις σκηνές των φαντασιώσεων είναι πανέξυπνα, πρωτότυπα και ευρηματικά. Κοντά του βρίσκεται η εξαιρετική Άνι Φρατελίνι, ενώ στο σενάριο συναντάμε τον μόνιμο συνεργάτη του Πιέρ Ετέξ (αλλά και του Μπουνιουέλ) Ζαν-Κλοντ Καριέρ.

Λόλα, (Ιταλία – Γαλλία, 1961)
Σκηνοθεσία – σενάριο: Ζακ Ντεμί. Ασπρόμαυρη, 90΄.
Στη Νάντη, η χορεύτρια του καμπαρέ Λόλα, που κατάγεται από την Αλγερία, περιμένει εδώ και δέκα χρόνια την επιστροφή του πρώην εραστή της, από τον οποίο έχει ένα παιδί, χωρίς αυτός να το ξέρει. Η ζωή της είναι κομματιασμένη ανάμεσα στους υπαρκτούς και φανταστικούς άντρες που την περιβάλλουν: το μεγάλο της έρωτα, το παιδί της, τον εραστή της, και τον παιδικό της φίλο που συναντά τυχαία ύστερα από πολλά χρόνια. Η τύχη και οι συμπτώσεις καθορίζουν τη μοίρα αυτών των ανθρώπων, που περνούν εύκολα από την ευτυχία στη δυστυχία, από την απελπισία στην αισιοδοξία, από το γέλιο στο δάκρυ.
Όπως σε ολόκληρη την φιλμογραφία του Ζακ Ντεμί, έτσι και η Λόλα κινείται γύρω από το θέμα των συμπτώσεων. Τυχαία γεγονότα που απομακρύνουν ή φέρνουν κοντά αγαπημένα πρόσωπα, συμπτώσεις που δημιουργούν παρεξηγήσεις, συμπτώσεις που οδηγούν στην τελική λύση των αντιθέσεων. Πίσω από τον φαινομενικά ρεαλιστικό κόσμο των ταινιών του Ντεμί, κρύβεται ένας καθαρά λυρικός κόσμος που έχει τον επίπλαστο χαρακτήρα του παραμυθιού. Ένας αυθεντικός ποιητής, ο Ζακ Ντεμί και οι πανέμορφες ταινίες του έγιναν γρήγορα αποδεκτές από το κίνημα της νουβέλ βαγκ, παρά τις θεματικές τους διαφορές. Ο μόνιμος συνεργάτης του Γκοντάρ, Ραούλ Κουτάρ, φωτογραφίζει υποβλητικά την Λόλα, δίνοντας στη Νάντη την εικόνα μιας μυθικής πόλης. Η σπουδαία Ανούκ Εμέ είναι εξαιρετική στον ρόλο της Λόλας, συνθέτοντας μαζί με τον Ντεμί την ιστορία μιας γυναίκας και ενός μεγάλου έρωτα.

Οι ομπρέλες του Χερβούργου, (Γαλλία – Δυτική Γερμανία, 1964)
Σκηνοθεσία - σενάριο: Ζακ Ντεμί. Έγχρωμη, 91΄.
Στο Χερβούργο του 1957 ένα νεαρό ζευγάρι, ο Γκι και η Ζενεβιέβ συναντούν εμπόδια στον έρωτά τους όταν η μητέρα της Ζενεβιέβ δεν εγκρίνει την σχέση τους. Τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα, όταν ο Γκι καλείται στον στρατό και φεύγει για την Αλγερία, όπου χάνονται τα ίχνη του. Η Ζενεβιέβ αναγκάζεται να παντρευτεί έναν άντρα που δεν αγαπά, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός ερωτικού τετραγώνου.
Σε αυτό το ποιητικό μιούζικαλ του Ζακ Ντεμί, οι καθημερινοί διάλογοι αποδίδονται τραγουδιστά από τους ηθοποιούς, χωρίς όμως να υπάρχουν χορευτικά νούμερα ή άλλες σχηματοποιήσεις που συναντάμε στο αμερικάνικο μιούζικαλ. Οι καταστάσεις είναι επιτηδευμένα καθημερινές, κοινότυπες και μελοδραματικές και μόνο ο σκηνογραφικός διάκοσμος δημιουργεί μια διέξοδο στο όνειρο και στην ποίηση. Ο Ντεμί, παραβαίνοντας κάθε κανόνα ρεαλισμού, εναρμονίζει το ντεκόρ και τα κουστούμια των ηθοποιών με την ψυχολογική τους διάθεση. Η κάμερα ακολουθεί σε μια διαρκή κίνηση τους ηθοποιούς δίνοντας στην ταινία έναν εξαιρετικό εσωτερικό ρυθμό, απόλυτα δεμένο με τη σπουδαία μουσική του Μισέλ Λεγκράν. Οι ομπρέλες του Χερβούργου ήταν από τις πρώτες γαλλικές ταινίες που έθιγαν, έστω και με αυτήν την μορφή, ένα θέμα – ταμπού της πρόσφατης γαλλικής ιστορίας, αυτό του πολέμου της Αλγερίας. Οι ήρωες του Ντεμί, ερμηνευμένοι εξαιρετικά από την Κατρίν Ντενέβ και τον Νίνο Καστελνουόβο, δεν χάνουν μόνο την αγάπη τους αλλά και την αθωότητά τους. Στις Ομπρέλες του Χερβούργου, ο Ζακ Ντεμί καταφέρνει να ενσωματώσει την περιπέτεια του έρωτα με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής σε μια ταινία με ποιητική φόρμα, δημιουργώντας έναν κόσμο σε πλήρη αισθητική αρμονία.




Οι ταινίες της εβδομάδας στις αίθουσες του ΦΚΘ
31/03-6/04/2016

Η ταινία Στην αγκαλιά του φιδιού του Σίρο Γκουέρα, ένα ονειρικό ταξίδι σε έναν πολιτισμό καλά κρυμμένο από το σήμερα, προβάλλεται αυτή την εβδομάδα στο Ολύμπιον. Στην αίθουσα Παύλος Ζάννας προβάλλεται το φιλμ Mια υπέροχη μέρα του Φερνάντο Λεόν Ντε Αρανόα με τον Μπενίτσιο Ντελ Τόρο, ενώ συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ του Απόστολου Καρακάση Επόμενος σταθμός: Ουτοπία.

Στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης, στην Αποθήκη 1 στο Λιμάνι, συνεχίζονται οι προβολές της ταινίας Μεσιέ Σοκολά του Ροσντί Ζεμ, που παρουσιάζει την άγνωστη ιστορία του πρώτου μαύρου καλλιτέχνη που εμφανίστηκε ποτέ σε γαλλική σκηνή, ενώ προβάλλεται και το road movie με φόντο τις θάλασσες της Αλάσκας Forget Me Not του Γιάννη Φάγκρα.

Στην αίθουσα Σταύρος Τορνές, επίσης στην Αποθήκη 1 στο Λιμάνι, η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης παρουσιάζει το αφιέρωμα «Γαλλικό Χρώμα IV: Ετέξ & Ντεμί, Ίδια εποχή, άλλοι δρόμοι». Στην ίδια αίθουσα πραγματοποιείται και η προβολή του ντοκιμαντέρ Πώς μίσησα τα μαθηματικά του Ολιβιέ Πεγιόν, στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΦΚΘ, καθώς και η μαύρη κωμωδία του Στράτου Τζίτζη Καύση.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ (ΜΕ TRAILERS ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΡΟΒΟΛΩΝ):

ΑΙΘΟΥΣΑ ΟΛΥΜΠΙΟΝ (πλ. Αριστοτέλους 10, τηλ. 2310-378404)

Στην αγκαλιά του φιδιού
(Κολομβία-Βενεζουέλα-Αργεντινή, 2015)
Σκηνοθεσία: Σίρο Γκουέρα. ΈγχρωμηΑσπρόμαυρη, 125΄.
Επί δεκαετίες, δύο επιστήμονες αναζητούν στον Αμαζόνιο ένα ιερό φυτό με θαυματουργές θεραπευτικές ιδιότητες. Η περιπλάνηση θα τους οδηγήσει σε έναν Σαμάνο, τελευταίο επιζώντα της φυλής του, η επαφή με τον οποίο, αφού περάσει από τα στάδια της γνωριμίας και της φιλίας, θα καταλήξει στην προδοσία...
Με αφετηρία τα ημερολόγια των Θίοντορ Κοχ Γκρούνμπεργκ και Ρίτσαρντ Έβανς Σουλτς, πρώτων εξερευνητών της κολομβιανής πλευράς του Αμαζονίου, το οπτικά καθηλωτικό φιλμ του Γκουέρα είναι μια περιπετειώδης περιπλάνηση που εστιάζει στις ανεπούλωτες ακόμα πληγές της αποικιοκρατίας. Η σχέση ανάμεσα στους δύο επιστήμονες και τον ιθαγενή Σαμάνο αποτυπώνει, μέσα από την ποιητική ορμή της ασπρόμαυρης φωτογραφίας, μια εθνογραφικού χαρακτήρα σπουδή πάνω στο εκρηκτικό αντάμωμα δυο κόσμων. Η ταινία ήταν υποψήφια για Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας 2016.
Ώρες προβολών: 18:45, 21:15, Πέμπτη 21:15
Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:
https://www.youtube.com/watch?v=GrZr1wuGVsQ


ΑΙΘΟΥΣΑ
ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ (πλ. Αριστοτέλους 10, τηλ. 2310-378404)

Μια υπέροχη μέρα, (Ισπανία, 2015)
Σκηνοθεσία: Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα. Έγχρωμη, 106΄.
1995, κάπου στα Βαλκάνια. Ο Μαμπρού και ο Μπι είναι δύο άντρες που δουλεύουν σε μία ΜΚΟ. Ο Μαμπρού σε μία εβδομάδα πρόκειται επιτέλους να παντρευτεί την σύντροφο του. Όμως πολλά μπορούν να συμβούν μέσα σε μία εβδομάδα. Πρώτα από όλα, μια διοικητική υπάλληλος θα τους επισκεφθεί προκειμένου να κρίνει αν επιτελούν αξιόλογο έργο στην περιοχή. Μόνο που αυτή η γυναίκα έχει ερωτικό παρελθόν με τον Μαμπρού, πράγμα που θα δυσκολέψει την κατάσταση. Έπειτα οι δύο άντρες θα πρέπει να απομακρύνουν ένα πτώμα μέσα από ένα πηγάδι προτού αυτό μολύνει το νερό, μια αποστολή φαινομενικά απλή, που θα εξελιχθεί σε άθλο. Τέλος, ο Μαμπρού θα πάρει υπό την προστασία του ένα μικρό παιδί που ψάχνει να βρει τους γονείς του, σε μια περιοχή σπαρμένη με νάρκες.

Ώρες προβολών: 19:30, 21:30
Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:
https://youtu.be/gJoDd_O7gt8


Επόμενος σταθμός: Ουτοπία, (Ελλάδα, 2015)
Σκηνοθεσία – σενάριο: Απόστολος Καρακάσης. Έγχρωμο, 91’
Όταν το εργοστάσιο της ΒΙΟ.ΜΕ. στη Θεσσαλονίκη κλείνει, μερικοί εργάτες αποφασίζουν να κάνουν κάτι επαναστατικό: να το καταλάβουν και να το λειτουργήσουν μόνοι τους με τις αρχές της άμεσης δημοκρατίας. Το εγχείρημά τους εμπνέει ακτιβιστές σε όλο τον κόσμο, ενώ η πρώην διευθύντρια έκπληκτη παρακολουθεί την οικογενειακή επιχείρηση να μετατρέπεται σε σύμβολο της ριζοσπαστικής αριστεράς. Για τους εργάτες, η αυτοδιαχείριση εξελίσσεται σε μια περιπέτεια επιβίωσης γεμάτη συγκρούσεις. Σύντομα θα συνειδητοποιήσουν ότι για να τα καταφέρουν, θα πρέπει να αλλάξουν πρώτα οι ίδιοι...

Ώρες προβολής: Σάββατο & Κυριακή, 17:45
Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:
https://www.youtube.com/watch?v=Pter64Ht0m8


ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ (ΑΠΟΘΗΚΗ 1, Λιμάνι, τηλ. 2310-508398)

Μεσιέ Σοκολά, (Γαλλία, 2016)
Σκηνοθεσία: Ροσντί Ζεμ. Έγχρωμη, 110΄.
Ο Σοκολά ήταν ο πρώτος διάσημος μαύρος καλλιτέχνης στη Γαλλία και η σύμπραξή του με τον κλόουν Φουτίτ τους έκανε ένα ακαταμάχητο δίδυμο που άφησε εποχή, μεταμορφώνοντάς τους σε σταρ και δημοφιλείς θαμώνες στους καλλιτεχνικούς κύκλους της Μπελ Επόκ. Όμως, ο πειρασμός του εύκολου χρήματος, ο τζόγος και ο ρατσισμός της εποχής πληγώνουν βαριά την φιλία των δύο περφόρμερ και τελικά την καριέρα του Σοκολά. Αποκαθιστώντας δύο αδίκως ξεχασμένους πρωτοπόρους της τέχνης στη θέση που τους αξίζει στη συλλογική μνήμη, η ταινία αφηγείται την απίστευτη αληθινή ιστορία του μαύρου καλλιτέχνη που έκανε όλο το Παρίσι να υποκλιθεί μπροστά του.

Ώρες προβολών: 17:30, 19:45
Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:
https://www.youtube.com/watch?v=Vymlnm7uQ1M

Μη με Ξεχνάς, (Ελλάδα, 2014)
Σκηνοθεσία - σενάριο: Γιάννης Φάγκρας. Με τους: Γιάννης Στάνκογλου, Αλίκη Δανέζη, Ηλίας Μωραΐτης. Έγχρωμη, 102΄.
Ο Άλεξ, ένας έλληνας δύτης που ζει καιρό στη Νέα Ορλεάνη, παίρνει ένα μήνυμα για να πάει σε μια μυστηριώδη τοποθεσία και να ανασύρει ένα θησαυρό που δεν ξέρει τι είναι. Έτσι, ξεκινά ένα ταξίδι προς Βορρά ενώ, ταυτόχρονα, η παλιά του αγαπημένη, ξεκινά από την Ελλάδα για να τον συναντήσει.
Ώρα προβολής: 22:00
Δείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:
https://www.youtube.com/watch?v=SaJVS8bjtiY

ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ (ΑΠΟΘΗΚΗ 1, Λιμάνι, τηλ. 2310-508398)

Δύο διακεκριμένους γάλλους δημιουργούς που συνυπήρξαν χρονικά, ωστόσο ακολούθησαν διαφορετικούς σκηνοθετικούς δρόμους, τιμά αυτή την εβδομάδα η
Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης μέσα από το αφιέρωμα με τίτλο «Γαλλικό Χρώμα IV: Ετέξ & Ντεμί, Ίδια εποχή, άλλοι δρόμοι». Το αφιέρωμα πραγματοποιείται από την Πέμπτη 31 Μαρτίου έως και την Κυριακή 3 Απριλίου 2016 στην αίθουσα Σταύρος Τορνές (Αποθήκη 1, Λιμάνι).

Πρόγραμμα προβολών:
Πέμπτη 31 Μαρτίου
19:00 Ο μεγάλος έρωτας
21:30 Οι ομπρέλες του Χερβούργου
Παρασκευή 1 Απριλίου
19:00 Γιο-Γιο
21:30 Λόλα
Σάββατο 2 Απριλίου
19:00 Οι ομπρέλες του Χερβούργου
21:30 Ο μεγάλος έρωτας
Κυριακή 3 Απριλίου
19:00 Λόλα
21:30 Γιο-Γιο

Πώς μίσησα τα μαθηματικά, (Γαλλία, 2013)
Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Πεγιόν. Έγχρωμη, 100΄.

Πάντα μισούσατε τα μαθηματικά και σκεφτόσασταν ότι είναι αναπόφευκτο να είστε κακοί σε αυτά! Θα μπορούσε να είναι γελοίο, αν τα μαθηματικά δεν είχαν πάρει τέτοιες διαστάσεις στην κοινωνία: η Apple, η Google, η Goldman Sachs είναι ουσιαστικά αλγόριθμοι και μαθηματικοί τύποι. Πώς τα μαθηματικά έφτασαν να χάσουν το ενδιαφέρον τους, όταν «κινούν» τον σύγχρονο κόσμο;
Ώρα προβολής: Τετάρτη, 20:00
Βρείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:
https://www.youtube.com/watch?v=QVKtLkNF_PA

Καύση, (Ελλάδα, 2016)
Σκηνοθεσία - σενάριο: Στράτος Τζίτζης. Με τους: Νίκος Γεωργάκης, Γωγώ Μπρέμπου, Γιώργος Χρανιώτης, Ιωάννα Μαυρέα, Βασιλική Τρουφάκου. Έγχρωμη, 70΄.
Σε μια πόλη που φλέγεται από ταραχές, πέντε φίλοι μαζεύονται σε ένα σπίτι όπου ένας δικός τους έχει πεθάνει. Παγιδευμένοι στο σπίτι του, δεν μπορούν να αποφασίσουν για τον τρόπο της ταφής του. Η ζέστη κάνει την κατάσταση αφόρητη, αλλά εκείνοι επιμένουν στις διαφορές τους. Το πτώμα αρχίζει να αποσυντίθεται, οι σχέσεις τους δοκιμάζονται και τα μυστικά τους αποκαλύπτονται. Σύντομα, τίποτα δεν θα είναι πια το ίδιο.

Ώρα προβολής:
Τετάρτη, 22:00
Βρείτε εδώ το τρέιλερ της ταινίας:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.