ΕΡΤ, 3ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ο ΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ

"Έστιν ουν Τραγωδία / Μίμησης πράξεως σπουδαίας και τελείας / Μέγεθος εχούσης, ηδυσμένω λόγω / Χωρίς εκάστου των ειδών εν τοις μορίοις / Δρώντων και ου δι απαγγελίας / Δι ελέου και φόβου περαίνουσα /Την των τοιούτων παθημάτων κάθαρσιν" - Αριστοτέλους, "Ποιητική"

Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΥ

Φαντάσου έναν καρεκλοκένταυρο με αποκολλημένα τα πισινά του, να έρπει προς το νέο του αξίωμα. Μοιάζει με αλλόκοτο μαλάκιο, αηδιαστικά απροστάτευτο και εμετικά θλιβερό. Την ώρα που πανικόσυρτο, σπεύδει να οχυρωθεί στο νέο του κέλυφος. Ίσως, γι' αυτό και κανένας από τους γυμνόποδες αδελφούς μου, δεν το πατάει. Τόσο πολύ το σιχαίνονται. - Κώστας Ι. Γιαλίνης

ΤΑΙΝΙΕΣ ΕΔΩ (Συνερ/να Κανάλια): www.youtube.com/user/TileorasisDagkilaswww.dailymotion.com/user/ArgyriosDagkilas

ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ: ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΧΑΟΣ *** ΧΑΟΣ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΙΤΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ *** 20 Ε/6μ - 30 Ε/12μ

ΟΙ ΚΑΤΑΡΕΣ ΤΟΥ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ" ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΗΓΕΝΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΣ:
«Τοις ευσεβείς μεν επαγγελλομένοις τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη ορθοδόξω και καθολική εκκλησία περί τε ψυχών ανθρωπίνων, και ουρανού και γης, και των άλλων κτισμάτων αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν ανάθεμα (γ')».

Μετάφραση:
Σε όσους παριστάνουν τους ευσεβείς, ενώ, την ίδια στιγμή, εισάγουν με θράσος ή πολύ περισσότερο με ασέβεια στην Ορθόδοξη και Καθολική Εκκλησία τις ασεβείς δοξασίες των ΕΛΛΗΝΩΝ και για τις ανθρώπινες ψυχές και για τον ουρανό και τη γη και για τα άλλα κτίσματα, ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ! ΑΝΑΘΕΜΑ!..
Τρεις φορές Ανάθεμα δηλαδή στους:
Ορφέα, Θαλή, Αναξίμανδρο, Αναξιμένη, Πυθαγόρα, Ξενοφάνη, Παρμενίδη, Ζήνωνα, Εμπεδοκλή, Ηράκλειτο, Αναξαγόρα, Δημόκριτο, Σωκράτη, Πλάτωνα κ.α. ΟΛΟΙ οι Αναθεματισμοί: ΕΔΩ


"Οι καλύτερες τουρκικές εφημερίδες (και πληθώρα ιστοσελίδων), είναι οι Ελληνικές!.." Αργ. Δαγκ.

ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΙΣ: Οι λογαριασμοί μας στο “Πανοράμιο” μηδενίστηκαν αυτοβούλως. ΜΗΝ τους ψάχνετε...

ΠΡΟΣΟΧΗ!.. ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ ΠΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ...

Οι ιστοσελίδες μας ΔΕΝ δημοσιεύουν Δ.Τ. γραμμένα δίγλωσσα, ήτοι: Ελληνικά ανακατεμένα με Αγγλικούρες, Γερμανικούρες, Γαλλικούρες, υποψιαζόμαστε σε λίγο θα μας στέλνουν και Κινεζικούρες! Συντάσσετε τα Δ.Τ. σας σε αμιγή Ελληνική γλώσσα, δεκτά γίνονται μόνον τα ακρωνύμια σε Λατινικό αλφάβητο, ή φράσεις γνήσιες, ατόφιες της Λατινικής γραφής και γλώσσης.


Πέμπτη 31 Μαρτίου 2016

ΔΕΥΤΕΡΑ 4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 21.00 ΣΤΟ ΚΤΗΡΙΟ Μ2 (ΦΟΥΑΓΙΕ)

 Ο θρυλικός κόσμος του Τομ Γουέιτς, στo Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης. Μια νύχτα με μπέρμπον και βροχή , με τη μαγική φωνή της Γεωργίας Συλλαίου (Δευτέρα 4 Απριλίου, 21.00, κτήριο Μ2, φουαγιέ), του Μ.Μ.ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
 Αθέατες πλευρές του πολύπλευρου και αιρετικού έργου του Τομ Γουέιτς έρχεται να διαφωτίσει η Γεωργία Συλλαίου με την πρωτότυπη παράσταση «Μια μικρή σταγόνα δηλητήριο», που θα παρουσιαστεί στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης τη Δευτέρα 4 Απριλίου, στις 9 μ.μ.
Συμμετέχοντας στην ενότητα εκδηλώσεων «Μουσική & Λόγος», η γνωστή Ελληνίδα τραγουδίστρια, μουσικός και συγγραφέας ανιχνεύει τον μουσικό και ποιητικό κόσμο του μυθικού τραγουδοποιού, συνθέτη και ηθοποιού από την Καλιφόρνια, προσεγγίζει, μέσω νέων δρόμων, τις ιδιαίτερες πτυχές της καλλιτεχνικής του υπόστασης και ερμηνεύει, βάσει των δικών της καταβολών, τις  ετερόκλητες επιδράσεις των συνθέσεών του.
Τραγούδια νοτισμένα με αλκοόλ

«Θα είναι μια νύχτα με μπέρμπον και βροχή, ιδιόρρυθμες νότες και πολλά χρώματα», προαναγγέλλει η Γεωργία Συλλαίου, παραπέμποντας στις νοτισμένες με δόσεις αλκοόλ και απόσταγμα ευαισθησίας δημιουργίες του Τομ Γουέιτς. 
Με τη συνδρομή των Φίλιππου Κωσταβέλη (πιάνο), Αγαμέμνονα Μάρδα (κοντραμπάσο), η Ελληνίδα μουσικός θα αποδώσει 14 τραγούδια του αντισυμβατικού δημιουργού, όπως «Αλίκη», «Σπασμένα Ποδήλατα», «Όλος ο Κόσμος Είναι Πράσινος» και «Το Κομμάτι Που Ξεφορτώνεσαι».
Μάλιστα, στη ροή της παράστασης, η οποία θα φιλοξενηθεί στο φουαγιέ του κτηρίου Μ1, έχει επιλέξει να παρεμβάλει, μεταφρασμένα στην ελληνική γλώσσα, ποιήματα του Τομ Γουέιτς, όπως και δικά της κείμενα, που είναι γραμμένα στο πνεύμα της ποίησής του, σε μουσική του Φίλιππου Κωσταβέλλη.
«Ο Τομ Γουέιτς παράγει συχνά ήχους απόκοσμους, "παίζει" πάρα πολύ με τα ηχοχρώματα, επιδίδεται σε εκπληκτικές ενορχηστρώσεις, καταργεί τις φόρμες και υπερβαίνει το καθιερωμένο ύφος αρκετών μουσικών ειδών.  Αφήνει το προσωπικό του αποτύπωμα παντού και έχει διαμορφώσει το δικό του, ατομικό ιδίωμα», λέει η Γεωργία Συλλαίου, η οποία ερευνά και παρουσιάζει το σύμπαν του Αμερικανού δημιουργού εδώ και 16 χρόνια.

Ονειρικές εικόνες, γοητευτικοί εφιάλτες
Η πρώτη προσέγγιση με το έργο του Τομ Γουέιτς έγινε το 2000, όταν η ίδια ηχογράφησε δύο τραγούδια του στο Σιντί με τίτλο «Η Μπαλάντα των Πειρατών». Αυτήν τη φορά η Γεωργία Συλλαίου εστιάζει την ερμηνευτική ματιά της στις ευρωπαϊκές επιρροές του Τομ Γουέιτς, στη λυρική διάσταση του έργου του και στην υφή της ποιητικής τέχνης του. Το τετραμελές σχήμα στο οποίο προΐσταται,  επιχειρεί τη δική του, αυτόνομη ανάγνωση στις μπαλάντες του θρυλικού τραγουδοποιού από την Καλιφόρνια, στις ονειρικές εικόνες και στους γοητευτικούς εφιάλτες του, στο γκροτέσκο κλίμα τσίρκου και καμπαρέ που παράγει με τις εμφανίσεις του, όπως επίσης και στις επιρροές του από τη μουσική της Ιρλανδίας και τον Μπέρτολτ Μπρεχτ.

Με μια σταγόνα φαρμάκι
    Ο τίτλος της μουσικής παράστασης έλκει την προέλευσή του από το φερώνυμο ποίημα του Τομ Γουέιτς («Μια μικρή σταγόνα δηλητήριο».
«Αυτός ο τίτλος παραπέμπει, εκτός των άλλων, και στον τρόπο που αντιμετωπίζω εγώ η ίδια τη γενέθλια πόλη μου, τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τη χώρα μου. Τις αγαπώ μεν, αλλά πάντα υπάρχει μια σταγόνα φαρμάκι. Βεβαίως, όσο μεγαλώνω, ανατρέχω στο παρελθόν και κάνω αποτίμηση της έως τώρα πορείας μου. Δεν έχω πλέον το θυμό της πρώτης μου νιότης και αντικρίζω με συμπάθεια, αλλά και τρυφερότητα ακόμη και αυτό που θεωρώ ότι μου έχει "χαρίσει" φαρμάκι», αναφέρει η Γεωργία Συλλαίου.

«Έχει κρυώσει ο κόσμος…»
Αναφερόμενη στο δηλητήριο που έχει διαποτίσει, όπως διαπιστώνει, την εποχή μας, σημειώνει: «Ας τολμήσουμε επιτέλους να πούμε ορισμένες λέξεις που φαντάζουν παλαιομοδίτικες. Πού είναι σήμερα η ηθική; Πού βρίσκεται η αγάπη, η τρυφερότητα; Έχει κρυώσει ο κόσμος. Ζούμε σ΄ έναν αιώνα πολύ δύσκολο, όπου οι άνθρωποι μοιάζουν να είναι χαμένοι. Για να μη μιλήσουμε για τη γλώσσα μας, που συνεχώς φτωχαίνει, αλλά και τη μουσική μας, όπου επικρατεί το εύπεπτο».
Η ίδια αναζητεί συχνά ψυχικό και καλλιτεχνικό καταφύγιο στο έργο του Τομ Γουέιτς, τονίζοντας ότι αυτό που εξακολουθεί να την εμπνέει είναι «η επιμονή του στο όνειρο και ο αυτοσαρκασμός του, το θάρρος του να ζει, όπως ο ίδιος πιστεύει, σ΄ έναν κόσμο που δεν τον ευνοεί ιδιαιτέρως, η δύναμή του να δημιουργεί σύμφωνα με τις προσωπικές εμμονές του».
«Δε θα ήθελα όμως να τον γνωρίσω!»
Αν και έχει δώσει σειρά συναυλιών στην Ευρώπη, ο Τομ Γουέιτς δεν έχει  επισκεφθεί ποτέ στην Ελλάδα. Γνωρίζει, ωστόσο, την ερωτική σχέση που έχει αναπτύξει η Γεωργία Συλλαίου με το ποιητικό σύμπαν του.
«Έχει μάθει ότι ασχολούμαι επί σειρά ετών με το έργο του, μέσω της εταιρίας  παραγωγής που διαθέτει. Δε θα ήθελα όμως να τον γνωρίσω! Δεν αντέχω άλλη απομυθοποίηση. Προτιμώ περισσότερο την εικόνα που μας έχει χαρίσει ο ίδιος για τη μουσική και την ποίησή του. Προτιμώ την αγάπη μου για έναν συγκλονιστικό δημιουργό που μου έδωσε πολλά», καταλήγει η Γεωργία Συλλαίου.
Σύντομο απόσπασμα από το συγγραφικό έργο της Γεωργίας Συλλαίου
Τόμας Άλαν Γουέιτς, πώς τη βγάζεις;
« (…) νύχτες με μπέρμπον και βροχή
» τραγουδώ τα τραγούδια που ήθελες, Τόμας Άλαν Γουέιτς, εκείνα τα τραγούδια που κανείς δεν ήθελε να θυμάται, τα σβήνανε με μανία από τις κασέτες, τα καίγανε με την καύτρα του τσιγάρου ίσα στην καρδιά των τραγουδιών σου, καίγανε τη σάρκα των τραγουδιών σου, Τόμας Άλαν Γουέιτς, και συ τους γελούσες πάλι κατάμουτρα, γιατί τα τραγούδια σου θα ακούγονταν ξανά την επόμενη μέρα.
» νύχτες με μπέρμπον και βροχή (…) ».
Από τη συλλογή αφηγημάτων «Στο ακρωτήρι», Εκδόσεις Οδός Πανός, 2012.

«ΜΟΥΣΙΚΗ & ΛΟΓΟΣ»: Tom Waits: A little drop of poison
Τιμές εισιτηρίων: 10€, 5€ (μαθητικά - φοιτητικά - κάτοχοι κάρτας ανεργίας)
Πληροφορίες ‒ εισιτήρια:
 ▪    Στα εκδοτήρια της πλατείας Αριστοτέλους,
 ▪    Στα εκδοτήρια του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης
 ▪    Στα τηλ. 2310.895938-9
 ▪    Στην ιστοσελίδα: http://www.tch.gr


Βιογραφικό σημείωμα
Η Γεωργία Συλλαίου είναι τραγουδίστρια, μουσικός και συγγραφέας.
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου σπούδασε μουσική και τραγούδι. Συνέχισε τις σπουδές της στην Αυστρία, ενώ μελέτησε σύγχρονα μουσικά ρεύματα, φωνητική έκφραση και θέατρο στην Ολλανδία.
Εμφανίστηκε αρχικώς στην Ελλάδα και το εξωτερικό με μικρά μουσικά σχήματα ή συμπράττοντας ως σολίστ με ορχήστρες και χορωδίες, στα τέλη της δεκαετίας του 1980. Το 1993 κυκλοφόρησε το πρώτο της Σιντί με τίτλο «Ιχνηλάτες του Ιούρα», που περιελάμβανε κελτικά τραγούδια από τα Νησιά των Εβρίδων και το οποίο επανεκδόθηκε πολλές φορές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Από το 1995 άρχισε να συνεργάζεται με τον Σάκη Παπαδημητρίου. Έκτοτε μελετά αυτοσχεδιασμό και παρουσιάζει μουσικές παραστάσεις, πάντα με σαφή θεματικό άξονα. Έχει ασχοληθεί με τη μουσική επένδυση βωβών ταινιών της δεκαετίας του 1920, οι οποίες είναι είτε κλασικά αριστουργήματα είτε πειραματικές τάσεις του Μεσοπολέμου. Παράλληλα, έχει συμμετάσχει σε παραστάσεις όπου συνυπάρχουν η μουσική, ο λόγος και οι παραστατικές τέχνες, όπως και σε αφιερώματα σε σύγχρονους συνθέτες και ποιητές. Στα projects που έχει δημιουργήσει συγκαταλέγονται τα εξής: «Η Μπαλάντα των Πειρατών», (Σάκης Παπαδημητρίου, Πέτρος Μάρκαρης), «Αντίο Βερολίνο» (από τον Μεσοπόλεμο στον Τομ Γουέϊτς), «”Τραγούδια από τα Νησιά των Εβρίδων”, «Μελίνα Μερκούρη κ.ά.
Έχει εμφανιστεί στην Ελλάδα και σε πολλά ευρωπαϊκά και διεθνή φεστιβάλ (Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Αυστρία, Ολλανδία, Γερμανία, Σλοβενία, Σερβία, Κίνα, Αίγυπτος, Τουρκία, Μεξικό, Κύπρος, Ιράκ) και έχει ηχογραφήσει 11 προσωπικούς δίσκους (εκ των οποίων οι δύο στη Μεγάλη Βρετανία), ενώ συμμετείχε και σε πολλές συλλογές.
Από το 2000 έως το 2003 είχε δικές της ραδιοφωνικές εκπομπές στον 9,58FM της ΕΡΤ3.
Κείμενά της έχουν δημοσιευθεί σε λογοτεχνικά και μουσικά περιοδικά («Εντευκτήριο», «Τζαζ & Τζαζ», «Μπανγκ», «Πανδώρα», «(δε)κατά», «ΕΝΕΚΕΝ»). Το 2012 εκδόθηκε το πρώτο της βιβλίο με τίτλο «Στο Ακρωτήρι» (Εκδόσεις Οδός Πανός).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.